Cheerson CX 20 review

Discussie in 'Multicopters' gestart door ycdlawip, 25 jan 2016.

  1. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Geloof me die Cheerson CX 20 is echt heel gebrekkig en staat vol met spelfouten.
     
  2. tbouw

    tbouw

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    115
    Het punt is, testen zegt niet alles. Zoals eerder gezegd moet je niet de copter een paar hebben gevlogen, maar zodra er GPS in zit ook meer kennis van deze systemen hebben! Na 10 keer succesvol testen kan het de 11e keer alsnog fout gaan als je de juiste kennis niet hebt. En klaarblijkelijk beschik je nog niet over voldoende kennis. Iedereen maakt fouten, is niet erg. Probeer er alleen van te leren en advies van meer ervaren mensen eens aannemen i.p.v. alleen maar zeggen: Ja ik heb hem getest, toen deed ie het dus toen het fout ging was er iets kapot aan, lulkoek, kletspraat. Wil je geholpen worden of niet? Ik heb zelfs aangeboden bij je langs te komen met een hoop onderdelen die ik nog heb liggen om te kijken of we een nieuwe voor je kunnen bouwen tegen een luttelprijsje. Ga je nog advies aannemen of niet? Je stelt ons geduld aardig op de proef.
     
  3. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Welke kennis ontbreekt dan volgens jou? En dat de GPS het niet deed verklaart alsnog niet waarom hij in manual mode het dan ook niet deed. Terwijl hij daarvoor zowel GPS als manual wel gewoon deed.
     
  4. tbouw

    tbouw

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    115
    Verklaart het wel. Blijkbaar was er even geen contact tussen de zender en de drone. Wellicht stoorde er sterke Wifi signalen etc op je zender.
    Waarschijnlijk stond je flightcontroller zo ingesteld dat als het contact verbrak, hij in failsave modes schiet. Je kon niet meer terugschakelen naar manual omdat hij waarschijnlijk geen verbinding had. De homelock heeft waarschijnlijk niet goed gestaan waardoor hij 'dacht' dat 10 km verder zijn 'thuis' was. Onderweg naar huis raakte de accu op en heeft hij een kasje gekopt.

    Deze verkeerde 'homelock' kan verschillende oorzaken hebben:
    -Verkeerde/geen calibratie van het kompas,
    -Niet lang genoeg gewacht op satellieten voor het opstijgen.

    Dus ook als je alleen in manual gaat/wil vliegen:
    - calibratie -> wachten op genoeg satelieten. Of zorgen dat hij niet in failsave schiet als je verbinding weg valt (instellen in de APM-> er zit een APM in de CX20 toch?)
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Vreemd dit... die CX 20 moet toch gewoon uit de doos vliegen zonder als die poespas ? Zelf heb ik de Blade 350QX en heb nog nooit het compas gecalibreerd, staat ook niks over in de handleiding.
    Home positie wordt bepaald zodra je hem aanzet en er GPS groen licht komt.
    Kun je verder ook niet instellen. Toch doet hij het altijd perfekt, heb hem ook meegenomen op vakantie ver weg en daar deed hij het ook probleemloos zonder instellingen wijzigen, dansjes doen ed. Ik neem aan dat de CX20 een vergelijkbare copter is die je zonder ervaring of opleiding vooraf kunt gebruiken.
     
  6. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    @ycdlawip: RTH en FS is niet hetzelfde.

    Ik heb zelf ooit bij het programmeren van een route een foutje gemaakt, waardoor mijn quad er bij omschakelen naar GPS-route ineens vandoor ging. 3 x geprobeerd en steeds op manual teruggehaald. Bleek er een coordinaat 0,0 tussen te zitten. En dat ligt ergens op de evenaar.:hammer:

    Is simpel, maar ik heb er een tijd naar moeten zoeken, forums lezen enz. Goedbedoeld advies: En dat zou jij ook eens moeten doen. Jezelf goed inlezen en gaan snappen waar je mee bezig bent.

    Succes!:)

    @Rhelie : Een AMP zit vol features, die bij verkeerd instellen (FS is een beruchte) in prachtige flyaways resulteren. De uitleg van tbouw is helemaal correct.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2016
    tbouw en KevinG vinden dit leuk.
  7. 050Frank050

    050Frank050 Guest

    Beste ycdlawip,

    Ik heb je verhaal gelezen, een account aangemaakt hier op modebouwforum.
    Mijn vraag aan jou is, hoe warm was het die dag dag je met de CX-20 ging vliegen ?
    Ik ben van mening wanneer de accu koud is ( +- 10 graden of lager ), de Drone een eigen wil krijgt, en
    in jou geval dus continu naar boven vloog.

    Ik zie jou reactie graag tegemoet.

    Mvg,

    Frank
     
  8. tbouw

    tbouw

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    115
    Wat heeft de accu met de Flightcontroller te maken? Ik heb afgelopen weken ook gewoon gevlogen. Accu gaat iets minder lang mee, wellicht iets minder spanning. Alleen zou dit juist moeten leiden tot minder power.
     
  9. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    @050Frank050 Ik heb de afgelopen weken met het koudste weer mn beste vluchten gemaakt tot nu toe gemaakt, ben het er dus niet mee eens, zoals @tbouw al zegt heeft de accu totaal niets met het vlieggedrag de flightcontroller te maken, geeft alleen iets minder power en gaat dus iets minder lang mee
     
  10. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Maar ik had return to home wel getest en dat werkte tot 2x toe

    dat dacht ik dus ook, ik heb hem wel gecalibreerd maar alsnog komt er meer bij kijken volgens dit forum dan wat er in de handleiding staat
     
  11. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Het was een graad of 10 denk ik inderdaad.
     
  12. tbouw

    tbouw

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    115
    Nou succes ermee he!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2016
  13. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Bedankt, ik hoop dat het deze keer wel allemaal goed gaat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2016
  14. tbouw

    tbouw

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    115
    Heb je een nieuwe binnen gekregen?
     
  15. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Nee ik wacht er al heel lang op (paar weken inmiddels), maar ze hebben chinees nieuwjaar of zo dus alles is een paar weken dicht daar. Zelfs de klantenservice reageert niet. Heb wel al lang betaald dus ik hoop dat ik snel iets van een tracking number binnen ga krijgen
     
  16. tbouw

    tbouw

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    115
    Oh ja das drama. Als t maar niet met free shipping zonder tracken verzonden gaat worden, want de hele logistiek heeft ook vakantie daar. Hele economie ligt dan zowat plat
    Dan kun je nog wel ff wachten..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2016
  17. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    "Ieder nadeel hep ze voordeel" : dus tijd genoeg om je in te lezen over de Cheerson CX 20 ;)
     
    tbouw vindt dit leuk.
  18. tbouw

    tbouw

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    115
    Dit filmpje bekijken voordat je een flyaway krijgt... en zorg nou dat je wat kennis op doet a.u.b...
     
  19. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Yes dat ga ik zeker doen. Ook al had ik dat wel de eerste dag gedaan, maar dat moet dus elke keer als je een nieuwe accu erin doet?

    Verder vind ik ook deze filmpjes handig: dus dat ga ik ook doen
     
  20. tbouw

    tbouw

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    115
    Ik kalibreer het compas elke keer als ik ga vliegen.
     

Deel Deze Pagina