classic jaren 50 BB racers

Discussie in 'Speedboten' gestart door robo, 17 nov 2012.

  1. robo

    robo

    Lid geworden:
    14 dec 2004
    Berichten:
    202
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Wie heeft er zin in om wat leuks te maken en eventueel een klasse van te maken in Nederland een beetje geent op de Duitse klasse zie ook 152VO - Vintage Outboard Racing im Maßstab 1:5,2 , ik heb wat tekeningetjes beschikbaar, plaatjes is me nog niet gelukt hier maar check even de link
     
  2. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Prachtige boten! Wat een details, erg mooi gemaakt.
     
  3. Jo_S

    Jo_S

    Lid geworden:
    17 nov 2012
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Cologne / Germany
    Ich spreche leider kein niederländisch - darf ich auf deutsch antworten? ;)
    Ich habe die 152VO-Rennklasse vor knapp 2 Jahren gegründet. Mittlerweile haben wir Lösungen entwickelt, damit diese Rennboote auch im Modell hervorragend fahren. Und sie machen extrem viel Spass. :D

    Nun sind wir dabei, 152VO in der Öffentlichkeit zu präsentieren. In den deutschen Zeitschriften "Modellwerft" (12/2012 und 1/2013) sowie "Schiffsmodell" (12/2012) erscheinen Artikel über unsere neue Rennklasse, die Webseite www.152vo.org ist seit 8 Wochen online und ein Youtube-Channel ist vorbereitet (noch nicht fertig).

    Unsere Rennklasse hat mit normalen RC-Rennen wenig gemeinsam - wir mögen schöne alte Mahagoniboote und veranstalten freundschaftliche Wettbewerbe. Teamgeist und "50er-Jahre-Feeling" ist bei uns wichtiger als Höchstleistung und Konkurrenzkampf. Wir würden uns sehr freuen, wenn wir auch Freunde in den Niederlanden finden, die bei uns mitmachen wollen!

    Unsere Boote und Setups findet ihr hier: http://www.152vo.de/index.php/community/die-152vo-rennboote.html

    Viele Grüsse aus Deutschland,
    Jo
     
  4. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Pfoeh dat zijn mooie modellen :thumbsup:

    Echter zou bouwen voor mij uit den boze zijn, daar heb ik geen geduld voor , maar lijkt me wel super om met zo'n model te varen....!
     
  5. Jo_S

    Jo_S

    Lid geworden:
    17 nov 2012
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Cologne / Germany
    De modellen zijn eenvoudig op te bouwen. Drie maanden en je bent klaar. ;) (<- Google Translator :D)
     
  6. robo

    robo

    Lid geworden:
    14 dec 2004
    Berichten:
    202
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    bootje plak je in weekje in elkaar , het afwerken is echter wel wat meer werk zeker om het goed te laten lijken , het geheim zit hem in de kleine details die het model als een echte er doen uitzien
     
  7. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Naja ,als iemand de handschoen wilt oppakken en een romp wilt bouwen voor mij ....:D

    Count me in .....:thumbsup:

    @Jo_s :Ich habe zwei linke Hände und keine Geduld und Zeit, um einen Rumpf bauen, endet in den dunklen Zeiten können Sie noch....:cool:( auch google translate )
     
  8. robo

    robo

    Lid geworden:
    14 dec 2004
    Berichten:
    202
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    eerst bootje ontwerpen van de bestaande tekeningen plaatjes van de Yellow Jacket plaats ik asap , maar heb dit nog niet helemaal door

    er zijn vele modellen te maken kijk maar op de duitse 152vo site
     
  9. gerard

    gerard

    Lid geworden:
    24 jul 2002
    Berichten:
    441
    Locatie:
    aan de linge
    wist niet van het bestaan af van deze duitse mannen
    prachtige houten rompjes en outboards is hellemaal mijn ding
    ga dit topic volgen

    heel leuk idee rob als ik je goed begrijp ga je wat rompjes
    samen stellen en snijden
     
  10. robo

    robo

    Lid geworden:
    14 dec 2004
    Berichten:
    202
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Hallo Gerard

    Nou een paar .. ik ben met 1 bezig , maar het mooie van deze bootjes is dat er originele tekeningen te downloaden zijn en die kan je eigenlijk zo namaken wel in de juiste schaal dan natuurlijk het gaat meestal maar om 3 of spantjes en die staan er met bemating in , dus overbrengen op triplex is niet zon groot werk , ik verwijs nog even naar 152VO - Vintage Outboard Racing im Maßstab 1:5,2 daar staan ook nog wat tools om de schaal in te stellen een excel tooltje en ook een aantal tekeningen die bruikbaar zijn en ook al praktijk voorbeelden, zie ook het duitse forum .
    als ik het beetje doorheb,(upload etc) zal ik wat originele plaatjes van modellen hier neerzetten om na te bouwen, kan meestal van gewoon gamma triplex
    de buitenboordmotoren zijn er ook tal van verkrijgbaar de 152vo site is het voorbeeld
    grts

    Rob
     
  11. Jo_S

    Jo_S

    Lid geworden:
    17 nov 2012
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Cologne / Germany
  12. Majestic

    Majestic

    Lid geworden:
    25 mrt 2009
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Huissen
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    Dat bootje ziet er uit alsof het al aardig bestuurbaar is door alleen al je gewicht te verschuiven!
    Grote fun-factor zeker, om daarmee te varen?
     
  14. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    ik doe ook mee, een motor heb ik nog wel liggen en ruimte om een 1:1 test model te bouwen heb ik ook. GRIN.
     
  15. robo

    robo

    Lid geworden:
    14 dec 2004
    Berichten:
    202
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn

    mooi een echte yellow jacket , die ben ik aan het ontwerpen dus
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. robo

    robo

    Lid geworden:
    14 dec 2004
    Berichten:
    202
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
  17. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    gaat de goed kant op ...

    hopelijk krijg je genoeg vaarders geïnteresseerd om iets van een competitie op te zetten en wat race's te houden .....

    suc6
     
  18. Jo_S

    Jo_S

    Lid geworden:
    17 nov 2012
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Cologne / Germany
    Wij maken jaarlijks een competitie met de boten. Deelnemers uit Duitsland en Zwitserland. Videos en Fotos hier op Facebook. Volgend jaar met deelnemers uit Nederland? ;)
     
  19. Majestic

    Majestic

    Lid geworden:
    25 mrt 2009
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Huissen
    Het is geen "echte" Yellow jacket, deze is gebasseerd daarop.
    De yellow jacket is volledig houtbouw, die van mij is volledig polyester schaaldelen.
    Hoe oud hij is weet ik niet, ik heb m over genomen van iemand en helemaal opnieuw opgebouwd als 'casco' bouwpakket.

    Met deze motor vaarde ik toen 58km/u gps gemeten. Nu zal het iets langzamer zijn, ben iets zwaarder geworden :D

    Zo heb ik m gekocht:
    [​IMG]
     
  20. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    wat mij alleen nog niet helemaal duidelijk is of ook de constructie van de boot op schaal moet zijn. Of is het zo dat daar een beetje gesmokkeld kan worden.

    Ik heb al een paar leuke ontwerpen gevonden.
     

Deel Deze Pagina