club weg voor woonwijk

Discussie in 'Verenigingen' gestart door raymon, 11 mrt 2004.

  1. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ai en word dat nu dan indirect ook weer opgerakeld theo ?

    lastig pakket.
     
  2. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    @Theo

    Is dat nu niet een beetje overdreven, brieven schrijven voor het verbieden van het gebruik maken van een frequentie enzo :? .
    Je kunt ook gewoon eens informeren wat hun gebruikers rooster :idea: is zodat je weet wanneer ze "kunnen" vliegen want het weer moet er ook naar zijn en jij eventueel je zender niet (met uitgeschoven antenne) kunt aan zetten :wink:

    Je maakt het die club wel eruggggg moeilijk zo ook al is jou verstandhouding met die club niet zo goed, mijn motto is vliegen en laten vliegen :wink: .
    Maar hoe is het met de overlast van die club dan gestelt :?: dus wat betreft "geluid" en "eventueel overvliegend wild ehhhhhh modellen" ?????

    Uit jou reactie neem ik wel een beetje op dat het wel een persoonlijke kwestie is :?: dus hoe zit dat????

    Grtz,
    Heino
     
  3. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Van mij uit gelukkig geen persoonlijke kwestie. Voor mij geld ook vliegen en laten vliegen.

    En Gerard voor verschillende mensen zal dit wel zo blijken maar bij mij wordt er niets meer direct opgerakeld. Voor mij is alles op dat gebied afgehandeld en voorbij. Daarom wilde ik mij dan ook neutraal opstellen zodat niemand mij iets kon verwijten en dat is nog steeds wat ik eigenlijk wil. Nu heeft men mij kwaad gemaakt en ben ik mij nog steeds aan het afvragen waarom men zoiets doms doet.

    Laten we er nu maar over stoppen. Ik ga mijn zenders voorzien van een channelcheck module zodat ik voordat ik iets test kan kijken of de frequentie vrij is, zodat geen nare dingen kunnen gebeuren.
     
  4. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Theo, chanel-check is a: één-zijdig, en b: een momentopname... (wat als iemand 10 seconden later zijn zender aan zet .... ) .....

    Maar ik denk niet dat jij het enige 'stoor' risico bent ... 40Mhz (en 'ilegale' 35Mhz) autotootjes en bootjes met de betere (futaba, Graupner .... etc.) zenders .... ook deze zenders reiken meer dan 1000 meter ...

    Leuk voor de kansberekenaars jij test gemiddeld 15 minuten per dag en de vlieger(s) op het zelfde kanaal vliegt eveneens gemiddeld 15 minuten per dag ..... hoe groot is dan de kans dat jullie beide gelijk je zender aan hebt .....
     
  5. skiff

    skiff

    Lid geworden:
    16 okt 2003
    Berichten:
    1.397
    Locatie:
    Banned user
    Theoretisch 1:96, maar rekening houdend met gemiddeld 50% daglicht, wordt dit 1:48.

    Elke 48ste keer dat je op een willekeurig moment je zender aanzet en met de knuppels beweegt, zal een collega vlieger storing bemerken.

    Nu is dit allemaal statistisch, als je op een zonnige zaterdag middag je zender aanzet, is de kans natuurlijk bijna 100%
     
  6. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Dit gaat natuurlijk :offtopic: en ik ben geen goede wiskundige, maar uitgaande van 24 uur in een dag, is de kans dat jij en een ander op dezelfde frequentie een uur zenden volgens mij 1 op 96 x nog iets.Toch? 1 op 96 is immers de kans dat jij een kwartier je zender aanzet, de ander moet ook op hetzelfde moment zijn zender aanzetten, dus dan wordt de kans nog kleiner volgens mij.. Goed, vergeef mij mijn geleuter, terug naar woonwijken, wildvliegen en Peter R de Vries.
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Natuurlijk is de kans op storing van mijn kant uit wel heel erg klein. Alles wat ik thuis doe aan inregelen en uitproberen doe ik met ingeschoven antenne, dus mijn zender heeft dan een klein bereik. Ook op de clubavond van die club en de zaterdag en zondag zal ik dus niet willens en wetens mijn zender aanzetten ook niet om effe snel wat te proberen. Ben dan ook meestal zelf wel bij mijn club aan het vliegen.

    Een diagnose kabel is ook een optie als je goed aan de ontvanger kan komen, maar of dit werkt met een zender en ontvanger van verschillende merken weet ik niet.
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    De situatie is opgehelderd.

    Het bestuur van de betreffende club distantieert zich van de woorden van deze persoon. En heeft zich netjes geexcuseerd.
    Tevens gaat er van hun uit een brief naar hun leden waarin ze aangeven dat dit niet getollereerd wordt.

    Ook zullen er in een later stadium maatregelen genomen worden om te meten of en welke vorm van storing er voor beide partijen kunnen optreden. Hierna zal dan bekeken worden wat hier aan gedaan kan worden.
     
  9. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Theo,

    we hebben elkaar al een tijd niet meer gesproken, maar desondanks:

    Succes en weer lekker gaan vliegen!
     
  10. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ben je dan wel wat laat mee, want dat is in 1953 al een keer gebeurd. Een complete wedstrijd....
     
  11. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nou Raf,
    Ik ben daar een jaar of wat geleden bij de laatste LB (=rondvlucht)wedstrijd geweest -waar in 1981 nog een EK werd gevlogen- en van wat beslist de mooiste accomodatie in West-Europa kon worden genoemd, was toen al haast niets meer over. De speed- en teamrace cirkel waren al onbruikbaar en de teamrace jurytoren was al schroot..
    Dus de problemen zijn wel degelijk enorm als zo'n accomodatie helemaal verdwijnt.

    Bruno
     
  12. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo bruno

    ja het was al een paar jaar geleden dat ik daar nog was geweest
    In het begin dat wij in het centrum van Genk gingen varen was er een hele bedoening geweest inverband met storingen
    maar uiteindelijk viel het allemaal mee en hebben we nooit last van elkaar gehad.
    Nu is er op horensbergdam een club met auto's en daar hebben we ook geen hinder van voorlopig
    maar we gaan naar het park molenvijvers verhuizen voor de club wedstrijden en dan zitten we wel heel dicht opelkaar
    maar de club heeft scanners aangekocht en daarmee kunnen we de 40 en 35 MHZ in het ooghouden.
    spijtig dat een zo mooie club tengronde gaat met een accomodatie waar je u tegen kon zeggen.
    want zeg nu zelf dat terein waar ze op zaten was echt een juweeltje
    daar heb ik mijn eerste vluchten gemaakt met een charter

    sportieve groeten raf die haast een traantje weg pinkt met dit droevige nieuws.

    PS dat vlliegplein lag ook pal naast een woonwijk dit is waar te topic over ging niet ??????
     
  13. Bruno ,
    dat spul uit 1953 is allang met pension,dat spul wat er nu zit moet wakker worden , dus ik ben vroeg.
     
  14. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    @ Theo Coenen

    Ik ben blij te horen dat het gezond verstand uiteindelijk aan het zegevieren is. Dan kun je eindelijk weer overgaan tot wat deze hobby uiteindelijk is : het bouwen en vliegen van modelvliegtuigen zonder dat je je kast moet op-eten.

    Greetzzz

    Stevo
     
  15. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    wij kunnen het tot nu toe wel vergeten :evil: :evil: :cry:
     
  16. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    wij hebben weer hoop :eek:
    dangzij een klasgenootje van me
     
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Nounou, nouderenou, vertel ...
     
  18. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    mijn vriend werkt bij een boer die met een honde kennel werkt en hij had mischien nog wel een hoekje vrij
    hij zou nog even vragen hoeduur en zo
     
  19. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord

    MISLUKT
     
  20. mmg_brouwers

    mmg_brouwers Guest

    Iemand ook gehoord van gewoonte recht. Dit recht is harder dan men in eerste instantie zou denken. Een goede advokaat kan hier weg mee. Zowie zo om druk uit te oefenen op de gemeente. In dit gewoonterecht zit ook een schade vergoedings clausule die niet mis is bij bestuurlijke missers.
    Gemeentes zijn hier niet blij mee en denken het af te kunnen wimpelen. Een kwestie van doorzetten.

    suc6
     

Deel Deze Pagina