Ik heb die voor de CMP P40. Ik zag dat ze een nieuwe site hadden bij Century Jet. Overigens heb ik een paar maal met de gebeld. Via Skype. Zijn aardige lieden, en geven goede service. Echte Kentuckiers! Mooi taaltje!
Mij pootjes waren te kort, en konden alleen kleine wieltjes aan. Geretourneerd.
Daarbij hebben ze voor mij de poten verlengd aan de hand van een werktekeningetje dat ik gemaakt had in Photoshop. Binnen de garantie!
Na wat gefoetter in Photoshop.... en wat geroteer....
Ik heb een een tekening uit een boekje ingescanned, vergroot naar de vleugel van de CMP. Ik heb een plan uit een van de boekjes uit de Ospey reeks genomen. (Er zijn een stuk of 5 boekjes over de P-40. Ik heb ze via eBay opgesnord)
Zo kon ik de positie redelijk bepalen, en een inschatting maken van de originele grootte van de wielen. En een afgewogen beslissing rond de maatvoering nemen.
Ze passen nu goed, met 114 mm Dubro LT wielen.
De CMP is niet geheel schaal. Maar dat geeft niet. Met her en der wat 'boetseren' krijg ik em wel een beetje meer in model. Met een knipoog dan wel te verstaan. Look and feel.
De links naar RC Universe zijn interessant. Bekijk die van ve VQ goed. De inbouw is goed zichtbaar gemaakt.
Vooral die van de man uit Noorwegen. Goeie thread. CMP P-40. Spanw is 1.8 m. Z'n kist vliegt prachtig. Heeft em op notabene Robarts 615 staan!
Mijn P-40 zal ook op zoiets van net onder de 6 kg moeten uitkomen. Ik hoop het te halen, ofwel niet te zwaar.
Century jet werkt met een aantal standaard componenten. Daar borduren ze op voort. Met de onderdelen kunnen ze veel kanten op.
De zaak ziet er robuust uit. Fool proof zijn ze niet. Maar sterker dan de Robarts zijn ze zeker.
Ik heb de Svenson kit ook, doch laat em in doos. Wellicht ooit? Daarnaast heb ik nog tekeningen van Brian Taylor en die van de Top Flite (zo ook de kit). Helpt bij het aanpassen. Veel referentie.
Ik heb ook nog Sierra overwogen. Maar ik kreeg er keer op keer geen antwoord.
Verder zat de cilinder in de weg met de hoofdligger en zou ik te veel hout moeten kappen ten koste van de sterkte.
Sierra, zie link. Prachtige constructie! Neusje van de zalm. Prijzig!
60 Size Rotating Retracts
Zie hoeveel de poot naar voren is geklapt. Niet schaal, wel zo prettig voor de landing.
Nog een bouwtoestandje
Top Flite P-40 w/ Retracts - RC Groups
Tog nog even een linkje naar de mechanische Kenner. Hij heeft ook mooie oleo struts. Fahrwerksbeine!
Einziehfahrwerk bis 5kg Fluggewicht.
Ik heb zelf goede ervaringen met Century Jet. (zakelijk...) De praktijk hoop ik dan komende zomer te testen.
Ik zou voor de VQ of de Top Flite retracts uitgaan.
Onderzoeken welke lengte je nodig hebt, en het dan met ze afstemmen? Vragen naar de maten.
Heb je wat foto's van je kist?
Ik had in mijn favorieten ook een link naar een Spaanse of Mexicaanse bouwer van een Svenson Warhawk. Maar die link ben ik kwijt... wellicht kan ik via Google iets vinden.