Dawn Patrol

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door hannesie, 15 mrt 2009.

  1. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Ik heb een tijdje geleden vernomen dat er initiatief is(ik dacht dat Ralf daar over begonnen was) om een Dawn Patrol te organiseren!
    Nu is dit een beetje in de vergetelheid geraakt en daarom dit draadje aangemaakt wie er interesse in heeft om daaraan mee te doen.
    Ik zou dat graag willen organiseren bij de club(MVE Barendrecht) waar ik vlieg maar ik denk dat het veld er niet geschikt voor is.
    Bij deze dus wie er zin in heeft om daaraan mee te doen van dit jaar en bij welke vliegclub dit gehouden zou kunnen worden!

    Mvgr hans
     
  2. Teus

    Teus Guest

    Hoi Hans,

    Goed idee om dit weer op te pakken om de belangstelling te polsen. Ik ben zeker geïnteresseerd :D

    Moet dan alleen wel m'n SE-5a o.a. af hebben en de D-VIII moet gevlogen hebben, dus graag niet op de al te korte termijn :D

    Gr. Teus
     
  3. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.467
    Locatie:
    Haarlem
    Uiteraard ben ik vòòr! :D ,WW1 rules!

    Zou eens kunnen polsen of het lukt bij 'onze' HLC in Hoofddorp (prachtig veld, alleen hoogte restrictie tot 45m(!) ivm Schiphol)
    of FMS Spaarnwoude (Nare draai/valwinden)

    Zou mooi zijn eens een flinke partij WW1 kisten bij elkaar te krijgen :p
    (en andere dubbeldekkers / oldies)

    Zonnige dagen met weinig wind hebben de voorkeur maar zijn helaas vooraf niet te claimen :(

    Ik zou graag mee willen doen en helpen in de organisatie
    (kunnen we er misschien zelfs wel een jaarlijks event van maken :D )

    Laat maar eens horen of er verder nog interesse is... :p
    Ik heb er in ieder geval een Camel, Tiger Moth, 1 1/2 Strutter en een SE5a (bijna dan) voor klaarstaan :yes:

    Groeten, Ralf
     
  4. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.467
    Locatie:
    Haarlem
    Toen ik nog fanatiek windsurfer was bestond er een clubje met de naam 'Zuidwest 7'
    Deze mannen kwamen bijeen als deze omstandigheden in de kolkende noordzee daar waren
    Iedereen had hetzelfde doel en was er op dat moment klaar voor (of mààkte er tijd voor :p)

    Iets dergelijks kunnen wij natuurlijk ook doen met de dawn patrol?
    We maken gewoon een lijstje met gegadigden en sturen een mail rond als de voorspellingen voor bv de zaterdag of zondag goed zijn.
    Aankomen met je dubbeldekkertje in crosswindje 4 is niet prettig :rolleyes: , kun je je tijd beter ergens anders besteden :D

    Eenieder die zin en tijd heeft haakt in, als het niet lukt, jammer, better luck next time, vrijheid blijheid :-D
    Tijd en plaats kunnen in de mail besproken worden

    Zal wel een klein clubje worden want zoveel response komt er nog niet :rolleyes:

    Groeten, Ralf
     
  5. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.312
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik doe mee :-D misschien leuk om je model er hier bij te zetten, krijgen we een leuke verzameling en goede motivatie voor andere:D

    Ton
     
  6. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    hoi ,

    lijkt me ook leuk
    ik heb nog enkele van deze houtje / touwtje vliegtuigen

    gr. jacques
     
  7. curley

    curley

    Lid geworden:
    3 okt 2005
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Dirksland
    heren,

    wat is precies de bedoeling van een Dawn Patrol?
    wij hebben op flakkee een mooi veld waar bij vrijwel elke windrichting gevlogen kan worden met niet al teveel restricties (geluid uiteraard en niet over de weg vliegen en in principe alleen op zaterdag) maar ik zit niet in het bestuur dus kan het alleen maar aangeven.
    wil evt. wel mee helpen organiseren
     
  8. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    Heren,

    Ik zal een polsen bij ons bestuur van de Goudse. Zeer mooie locatie en een geweldige kantine. In principe kan je van 4 kanten binnenkomen.....:D:D

    Als ik wat weet zal ik dat hier ventileren. Ik vindt het een mooi initiatief...:)

    Martin
     
  9. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Kijk,dit zijn alvast goede berichten en initiatieven om dit van de grond(zowel letterlijk als figuurlijk) te krijgen:thumbsup::banana::D

    Ten eerste:het initiatief van degene die dat willen daar een lijstje van maken met de foto van het model of modellen(ik ben daar absoluut geen held in).

    Ten tweede:een vliegplek uitzoeken waar goed gevlogen kan worden zonder risico's(het liefst in het midden van het land omdat dat dan voor iedereen goed bereikbaar is denk ik zo).
    Als dat een probleem is is er nog geen vuiltje aan de lucht want dan kunnen we het organiseren op de manier zoals het bij de watervliegmeetingen e.d wordt gedaan!!

    Ten derde:Wat Ralf voorsteld is een goed plan maar we kunnen ook deze meeting organiseren zoals het wordt gedaan bij de watervliegmeeting of andere meetingen(Oss,Stadskanaal,enz enz).

    Dit is mij reactie kwa ideeën(ook van de anderen) voor het organiseren van Dawn Patrol maar daar moeten we met ze allen uit zien te komen in overleg om dit voor elkaar te krijgen!

    Zou het inderdad niet prachtig zijn als dit zoals al gesuggereerd wordt dat dit jaarlijks terugkomt.
    Ik zie het al voor me als dadelijk de Fokker's DVII klaar zijn en dat ze allen tegelijk het luchtruim kiezen(dat wordt smullen).

    Mvgr hans
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2009
  10. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Valt mijn Sparrowhawk daar ook onder?
     
  11. Von Richthoven

    Von Richthoven

    Lid geworden:
    15 okt 2008
    Berichten:
    453
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ben mijn Fokker dr1(bouwjaar 1980)1:4 aan het restaureren bij een vliegmaat van mij.

    Haal in dortmund een rol solartex(Fokkerrood).

    Deze zomer gaat ie weer de lucht in......wo sint die Tommy's!! hahaha.

    Als het mee zit kom ik zeker,sowiezo met de DVII.

    Gr Manfred
     
  12. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    @Wouter,
    helaas moet ik je mededelen dat de Sparrowhawk daar denk ik niet ondervalt.
    Het gaat hier om gevechts vliegtuigen die in de eerste WW1 hebben gevlogen!

    En wat de DR1 betreft zou ik die nu zo maar laten en gewoon neerzetten.Dan hebben we die overwinning al op ons conto staan:rolling:

    Het gaat eigenlijk om het zo maar te zeggen over de geallieerde WW1 kisten als ik het goed heb wat Dawn Patrol betreft!
    Ik denk dat het ook leuk is om daar eens wat meer info over te vertellen door wie dan ook.
    Mij is het ook een beetje onduidelijk wat het nu PRECIES inhoud

    Mvgr hans
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2009
  13. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Akkoord, maar ik zag oldies staan...
     
  14. Von Richthoven

    Von Richthoven

    Lid geworden:
    15 okt 2008
    Berichten:
    453
    Locatie:
    Hoogeveen
    Wordt het een static show dan??:confused:
     
  15. Teus

    Teus Guest

    :yes: Voor al de neergeschoten Pup's en Camels enz. :D
     
  16. Ronald van Aken

    Ronald van Aken

    Lid geworden:
    5 okt 2006
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Zoetermeer
    Geen enkel probleem Martin.
    Zal het als agendapunt op de bestuurders vergadering zetten en die is a.s maandag 23 maart.
    Gedraineerd veld is van alle gemakken voorzien,ruim parkeren aan de pits, laden voor electro vliegers 220 V en 12 V.
    Teus kent het terrein want die is er vaak geweest.

    Gr Ronald
    Bestuurder GMVC
     
  17. Teus

    Teus Guest

    :D :thumbsup:
     
  18. Von Richthoven

    Von Richthoven

    Lid geworden:
    15 okt 2008
    Berichten:
    453
    Locatie:
    Hoogeveen

    Dat heb je helemaal goed Teus,kan niet wachten dat ik mijn SPANDAU'S doorladen kan en die Tommy's naar de eeuwige jachtvelden te jagen hahahahahahahahahahahahaha.............................................................................grappie:D
     
  19. Von Richthoven

    Von Richthoven

    Lid geworden:
    15 okt 2008
    Berichten:
    453
    Locatie:
    Hoogeveen
    Nee zonder dollen,het zou te gek zijn om een paar lucht gevechten te houden met elkaar,echt toppie
     
  20. Von Richthoven

    Von Richthoven

    Lid geworden:
    15 okt 2008
    Berichten:
    453
    Locatie:
    Hoogeveen
    [​IMG]Mooi He:D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015

Deel Deze Pagina