Indrukwekkend. Het volgende filmpje op Yt was van het record in 2016, en laat mooi wat van de techniek zien die gebruikt wordt. Mooi stukje eigenbouw en expertise op heel veel gebieden. Duidelijk te zien hoeveel werk de mannen erin hebben moeten steken om zover te komen, kun je alleen maar respect voor hebben.-.
Indrukwekkende engineering ook. Waar staat SAW voor, kan het niet vinden? Straight auf Wasser zal het wel niet zijn Strecke auf Wasser? edit: StraightAWay.
Mee eens prachtig staaltje werk , zoals de lipo pakketten bijvoorbeeld wow Ik dacht dat het Duitsers waren dat Jag,s team maar zouden ook nog Oostenrijkers kunnen zijn maar weet dat niet zeker.
Dat vaartuig bezit geen kabels meer maar veel is verbonden/gesoldeerd met vast koper of massieve strip....nooit geen losse stekkers meer en of last van weerstand in ohm volgens mij.
De dikke strips had ik gezien, in extremis blijkbaar. De ontbrekende connectoren over het hoofd gezien En die zijn inderdaad bottleneck bij zulke stromen.
Er is helaas (nog) erg weinig info op het web (of ik zoek weer niet goed) als het gaat om bouwverslagen van SAW speedboats. En dan bedoel ik niet verslagjes waarbij een 'gewone' rigger een extra celletjes krijgt en dan ineens een tikkie harder gaat. Nee, lieden die met 1s (in: één LiPo-cel, niet bijv. twee parallel) al boven 150 kmh uitkomen.
Wat wil je daarvan weten Nick? Ik weet dat ze ook een riggertje van Steven (normaal een mini hydro) ingezet hebben in de 1s klasse met 13000kv motor, 1s autoregelaar en een goede 1s autolipo en leuke propjes.....Aanpassingen die ze gedaan hebben is drijvers verder naar voren, loopvlak kort en smal en een vin bovenop de rigger gezet omdat de lichtsluis hem anders niet zag :- ) Op het amerikaanse forum zijn ook wel wat van dat soort bootjes te vinden zag ik net in de file
@Marcel: idd info over setup en natuurlijk wat video-materiaal zou ook leuk zijn. Met 1s kunnen de ampères al aardig oplopen.