de aansluiting van delta wing

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Rene450, 25 jun 2018.

  1. Rene450

    Rene450

    Lid geworden:
    9 okt 2017
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Emmen
    Hallo, ik ben bezig met het bouwen van een deltawing,
    Nu vraag ik mij af of ik de ailerons en ESC op een KDS K-8X receiver met KDS K7X2 controller kan aansluiten?
    En al ik de ailerons op kanaal 1 en 2 doe en de ESC op kanaal 3, kan ik dan ook de flappen afzijdig gebruiken om te sturen, rollen en omhoog en omlaag te gaan?
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Alles kan.

    ontvanger is zowieso geen probleem. die doet eigenlijk niets, stuurt alleen maar door.
    dus, al heb je een 3 kanaals ontvanger - is ook goed.

    Regelaar of esc: gewoon in kanaal 3, moet lukken.

    Normaal moet bij een delta altijd de twee aileron servo's op ele en ail (kanaal 1 en 2)
    Maar, wat je er daarna mee kan, bepaalt je zender.

    Je zal ergens in je zender aan moeten geven dat je met een delta vliegt. vaak bij type vliegtuig.
    of bij de vaste mixers, soms heeft dit een eigen mix indeling vanaf fabriek. die kun je dan aanzetten en afstellen.

    Of je moet wat creatief doen met mixers om alles op de goede manier op de servo's te krijgen.
    immers, beide servo's moeten omhoog met elevator. (signaal van elevator kopieren naar tweede servo) en diezelfde servo's moeten iets anders doen bij aileron (signaal aileron kopieren naar de andere servo, met een - waarde voorhet andersom werken)
    dit is iig een wat lastiger manier, en je hebt dus minimaal 2 losse mixers nodig.

    edit:
    ff handleiding opgezocht.
    https://www.manualslib.com/manual/862008/Kds-Kds-7xii.html?page=6&term=delta
    er staat dat hij de mixer gewoon heeft..
     

Deel Deze Pagina