De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Bedankt voor de tip. Dat is helemaal geen verkeerde prijs!
    Ik heb genoeg aan een SX7. Misschien komen er nog aanbiedingen in december?
     
  2. PH-HAN

    PH-HAN

    Lid geworden:
    20 okt 2015
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Keldonk
    Je kunt jouw mx-12 ook gewoon voorzien van Nederlandstalige firmware voor de menu's en voice files voor de gesproken telemetrie. Mocht je toch bij graupner zenders willen blijven kun je ook eens kijken naar de graupner esc's met telemetrie. Deze meten onder andere ook de stroom en verbruikte mAh.
     
  3. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Wil,
    Blijf gewoon bij de zender die je nu hebt.
    Die kan meer dan genoeg van wat je wilt.
    Op jou club weten ze ook hoe de Graupner werkt dat is ook wel prettig.
    Om te weten of er nog genoeg prik in je lipo zit heb je niet direct telemetrie nodig.
    Je kan ook een lipo pieper gebruiken die gaat piepen als de lipo onder een bepaalde spanning komt
    Werkt ook gewoon goed voor de kisten waar je mee vliegt.
    Kost ook wat minder dan telemetrie.

    https://www.banggood.com/Wholesale-...rm-p-26049.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN
     
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Bedankt voor je advies. Ik kan er nog even over nadenken.
     
  5. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    ondanks dat ik een groot voorstander ben van Multiplex geef ik Onno gelijk in zijn laatste advies. Als in jou club niemand met multiplex vliegt moet je niet overstappen, maar bij het merk blijven dat algemeen is in jullie club. Dit omdat je dan alle hulp kan vragen aan de andere leden i.v.m. programmeren.

    Ik wilde alleen maar aangeven d at er meerdere merken zijn die datgene kunnen als wat jij wil en enkelen zelfs veel meer dan wat jij aangaf. Voor mij na 40 jaar Multiplex is er geen merk dat zo goed en vernieuwend is. OK, met de overstap naar 2,4Ghz waren ze laat, maar ze kwamen wel direct met een perfect werkend systeem terwijl de andere merken vele opstart problemen hadden.
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik vind de meeste zenders nogal ouderwets. "houd de knopjes die-en-die zoveel seconden vast", "houd knopje 1 vast als je de zender aanzet" Dat moet je allemaal gaan zitten leren. Zoiets kan echt niet meer in deze tijd. Kom op heren ontwikkelaars van zenders. Knulligheid ten top!

    Toen ik het grote scherm zag van de Multiplex, was ik al een beetje verkocht. Een groot scherm zie je goed. De bediening lijkt me windows-achtig.
    Ook dit, het gebruik van een zender, wil ik zelf leren en kunnen. Als ik dan toch iets moet leren, laat ik het dan meteen goed doen.

    De Graupners zijn aanzienlijk ouderwetser dan de Spektrum DX6 die ik hiervoor had.

    Even iets anders. Toen ik 2 jaar geleden een Junsi Duo met aparte voeding kocht, verklaarden velen mij voor gek.
    Zo'n ding koop je voor je leven (als je al 62 jaar bent) en hij bevalt uitstekend. Zelfs ik kan er mee overweg :D.
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik kocht destijds een van de eerste MC 3030 van MPX. Wat een geweldig ding was dat ! (en nog steeds) Een helikopter of vliegtuig instellen is kinderlijk eenvoudig en de servo`s kun je gewoon willekeurig in elk kanaal stoppen.
    Doordat ze laat waren met 2,4 heb ik nu een Futaba. Ik vind het nog steeds een drama-ding.
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ja, ja, vandaag weer de eerste solovluchten gemaakt en alles is nog heel.
    Het voelde veel beter dan een paar maanden geleden.
    Nu kan ik weer meters gaan maken op momenten dat het mij uitkomt.
     
    onno10 vindt dit leuk.
  9. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Als je KNVvL lid bent dan kunnen we kijken of er een mogelijkheid is om je brevet te halen bij een club waar ik lid van ben.
    Dat papiertje geeft ook vertrouwen. Even kijken of we dat kunnen organiseren. Berrie wil dat ook wel denk ik....
     
  10. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    En we hebben eventueel nog een derde kandidaat. Dan moeten wij eerst KNVvL-lid worden?
     
  11. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Ja, een KNVvL brevet kan je niet als niet lid krijgen.
    Kan niet beloven of de club het wil doen, maar kan het wel voorstellen.
    Modelvliegers helpen elkaar toch....
    Je eigen club kan het natuurlijk ook regelen moeten ze ff lid worden, maar dat is een andere discussie.
     
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dank je Onno, maar wacht even tot ik betrokkenen gesproken heb. Misschien woensdagavond.
     
  13. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    De regels zijn toch echt dat je KNVvL lid moet zijn om een KNVvL brevet te kunnen aanvragen. Als je club aangesloten is bij de KNVvL ben je via die club daar ook lid van. De club kan dan dus zo'n brevet voor je aanvragen als je natuurlijk eerst de "test" met goed gevolg hebt afgelegd.
    Er zijn ook clubs die niet bij de KNVvL zijn aangesloten die een eigen brevet afgeven. Deze brevetten hebben binnen de club(s) wel een status. Soms kan je er binnen Nederland ook wel bij andere clubs mee terecht. In het buitenlang meestal niet, wil je wel eens in het buitenland vliegen dan is een KNVvL brevet en bewijs van verzekering meestal een eis.
     
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Onze club is geen lid van de KNVvL. Sommige leden wel. Ik niet.
    De club heeft geen eigen brevet.
    Ik hoef niet perse een brevet. Het zou wel leuk zijn, er een te gaan halen.
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Sorry, weer een tijdje er tussenuit geweest...

    Je moet individueel lid zijn om zonder clublidmaatschap een brevet te kunnen halen.
    Zodra je geen KNVvL lid meer bent is je brevet ook niet meer geldig.
    En een brevet halen kan zelfs op je eigen veld, als er iets van een KNVvL meeting georganiseerd wordt (F5B) dan is het veld die dag een KNVvL veld en kan je daar dus je brevet af laten nemen.
    Dat hebben we ook al eens in Dalfsen gedaan, ook geen KNVvL veld.

    Een brevet voegt niets toe, heeft verzekeringstechnisch ook geen enkele waarde.
    Het is een soort "veterstrikdiploma", daar heb je ook niets aan in je verdere leven.

    GJ
     
  16. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Dat zou de komende tijd wel een heel anders kunnen worden. Kan goed zijn dat er stras alleen een verzekering voor vliegen te krijgen is via een KNVvL lidmaatschap.
    Maar goed dat is off topic...
     
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Op dit moment wordt het in mijn Aansprakelijkheidsverzekering met naam en toenaam genoemd.

    Onlangs heeft een verzekeringsmaatschappij aan bekenden, ook daadwerkelijk een schade uitgekeerd. Dat was geen enkel probleem volgens betrokkenen.
     
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Als ik hoor hoe lastig het is, om het halen van een brevet te organiseren, heb ik zoiets van: laat maar!
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als het brevet wel "verplicht" zou moeten worden om een verzekering te krijgen dan zou het brevet eerst een echte rechstgeldigheid moeten krijgen, zoals een rijbewijs, examen afgelegd bij een erkende instantie.
    Dat gaat niet gebeuren.
    Veel mensen met een brevet kunnen niet vliegen, of omdat het lang geleden is dat ze het gehaald hebben of, wat ik uit eigen hand meegemaakt heb, het brevet gewoon weggegeven werd zonder af te vliegen of uberhaupt met zo'n model gevlogen te hebben (jet brevet en nooit een jet gevlogen, helibrevet en nooit een heli bestuurd).

    GJ
     
  20. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.741
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    en alle mensen met een rijbewijs kunnen wel rijden?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina