DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Discussie in 'Multicopters' gestart door pegasus, 10 mei 2015.

  1. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Beste Yamahaa,
    De woonplaatsen liggen een beetje te ver van elkaar om ff te komen kijken. Helaas, want ik vind je aanbod prachtig.
    Ten slotte weten twee meer dan een. Hopelijk kan ik iemand "strikken" die in de buurt van Heteren (Betuwe) woont om samen kennis en kunde in de praktijk te delen.
    Hartelijk dank voor je aanbod.
    Opa Robert.
     
  2. bzb

    bzb Guest

    de drone houd flight logs bij met een bijhorende kaart in je app, inclusief hoogtes en op welke plekken je foto's heb gemaakt, als je op play drukt in een flight log vliegt er een pijltje over de kaart precies hoe je heb gevlogen enz.
     
  3. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    BZB
    Bedankt voor je reactie. Heb ik toch een vraag over de juiste versie van DJI Go app.
    Heb nu de versie 2.9.1 Heb voor deze versie gekozen vanwege de Google kaart. Die vind ik beter dan de Here kaart.
    Tevens heb ik de automatische update naar 3.1.1. afgezet. Zelfs de drone wil ik voorlopig niet updaten.
    Beslissing genomen na het uitvoerig lezen op oa dit forum.
    Wat is wijs? en werkt die log ook op de Google kaarten.
    Opa Robert.
     
  4. bzb

    bzb Guest

    ik date alles op naar de laatste, het was even knijpen met de no fly zones en dat je niet meer terug kon, maar uiteindelijk vallen die no fly zones mee (zelf nog nooit last of een melding van gehad zelfs) . de nieuwe updates voorkomen uitvallen van de accu bij kou en andere pluspuntjes
     
  5. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    BZB
    Krijg de indruk dat u nogal wat weet mbt de 3PA gezien het aantal postings en geschreven ervaringen, daarom mijn vraag.(zonder de ervaringen van anderen te bagatelliseren)
    OK..Updaten.
    Mijn nieuwe P3A staat nu op 1.5.30+. Mijn RC staat op 1.8.0.
    Daarna zijn verschenen 1.6; 1.7;1.8;1.9 en 1.10.
    Is het nu zo dat in de update 1.10 de overigen zijn meegenomen en ik dus met 1 installatie alles heb opgedate of moet ik om alle aanpassingen die DJI heeft vervaardigd alle updates apart en na elkaar installeren.
    Heb overigens op dit forum gezocht naar een PB-knop maar die kan ik niet vinden.
    Ik had u liever rechtstreeks op deze wijze benaderd.
    Opa Robert.
     
  6. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Na update is het verstandig om alles weer te kalibreren, wordt aanbevolen door DJI, doe het zelf altijd. Er zijn verhalen bekend van weg vliegende phantoms na update omdat dit niet was gedaan.
     
  7. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Deze opmerking neem ik gaarne mee. Wegvliegen kost een beetje teveel geld en kan gevaarlijk zijn.
    Opa Robert.
     
  8. bzb

    bzb Guest

    je kan gelijk de nieuwste erop zetten, en inderdaad imu calibratie (op een waterpas stuk (keukenblad meestal, check youtube)) en daarna op en goede plek compas calibratie
     
  9. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Omdat ik de P3A heb gekocht bij Cameranu en zij mij de garantie en service verzorgen heb ik de vraag ook nog aan hen voorgelegd. Het antwoord:

    Beste Robbert,
    graag de versies indien beschikbaar zo opvolgend mogelijk installeren naar boven toe. Dit heeft niets te maken met de garantie. Wel met het feit dat sommige updates gebaseerd zijn op de vorige.
    Mocht u van uw huidige versie naar de nieuwste gaan kan het zijn dat uw systeem volledig overhoop loopt.
    Uw vraag//Maw: zitten in de versie 1.10 alle voorgaande updates verwerkt.
    Ons antwoord: nee, daarom dus van onder naar boven bijwerken.

    Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op!

    Met vriendelijke groet,
    CameraNU.nl

    Tsjerk Jelgerhuis | Klantenservice

    Dat zij stellen dat het eea niets te maken heeft met de garantie is een uitspraak van dit moment.
    Ik stel mij voor dat wanneer de drone crached en ik verhaal ga halen bij de leverancier dat ze dan wel een
    reden zouden hebben om de garantie/service te omzeilen als ik alles zou overslaan en alleen de laatste update uitgevoerd zou hebben.
    Bij het omwisselen van de drone zo'n 14 dagen geleden heb ik gesproken met Tsjerk. Hij is binnen het bedrijf de man die alles weet over diverse drones en vliegt zichzelf de "ballen uit zijn broek".
    Dus ga ik toch maar 5 uur aan het werk om alle updates er achter elkaar op te zetten.
    Misschien is deze mededeling ook belangrijk voor anderen.
    Opa Robert.
     
  10. bzb

    bzb Guest

    onzin, dji updates zijn all in one. maar doe vooral wat je fijn vind voelen
     
  11. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Vandaag de updates op de P3A gezet. Tot nu toe is alles goed gegaan.
    Vreemd was wel dat de updates 1.6 en 1.7 niet van start gingen. De versie die ik op de drone vond was 1.5.
    1.8 t/m 1.10 draaiden perfect.
    Mocht er ooit iets fout gaan bv wegvliegen of motorstoring (ik noem maar wat) dan heb ik een txtfile waarin duidelijk staat vermeld welke handelingen ik tav het updaten heb uitgevoerd.
    Bij de verkoper sta ik dan zeker sterker om eventueel verhaal te halen. Tenslotte heb ik twee jaar garantie.
    Is door een vliegfout het eea mis gegaan dan heb ik gewoon pech en moet ik het risico zelf dragen, dat is me duidelijk.
    Opa Robert.
     
  12. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Vandaag werd ik gedwongen een update van de DJI GO app te accepteren.
    Ik ben niet blij met deze update oa omdat DJI nu de HERE-kaarten gebruikt.
    Omdat ik op vooral Engelstalige fora heb gelezen dat de versie 3.1.2. nogal wat problemen veroorzaakte mbt de plaatsbepaling heb ik het advies opgevolgd om de wat oudere versie 2.9.1. te installeren.
    Tot vandaag draaide die versie perfect.
    Deze versie beschikt ook nog over de Googlekaarten die veel scherper zijn dan de HERE-kaarten die nu deel uitmaken van de app.
    Zijn andere DJI Phantom eigenaren nu ook gedwongen of ben ik de enige.
    Opa Robert.
     
  13. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Je kunt op de ipad, tablet of smartphone de automatische updates voor de dji go app gewoon uitzetten.
     
  14. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Ja Voyager4, dat was mij bekend en aut. updates stonden afgeschakeld.
    Desondanks kreeg ik bij het opstarten van de DJI Go app een zwart scherm met twee download opties. De app deed niets meer. Op het DJI forum http://forum.dji.com/thread-84460-1-1.html kunt u uitgebreid lezen hoe DJI het probleem met de RTH (die ging steeds verkeerd in de app versie 3.1.2.) heeft opgelost en daarmee haar aansprakelijkheid omzeilt.
    Immers, als er een fout zit in de software die zij verstrekken en daardoor drones verongelukken, zijn zij in principe verantwoordelijk.
    Helaas is in deze versie, maar dat was ook al in de versie 3.1.2. de HERE kaart verwerkt. Deze kaart is beduidend slechter dan de Google kaart.
    Heb na die verplichte update het geheel weer verwijderd en de versie 2.9.1 wederom op mijn tablet gezet. Na het starten van de app. kreeg ik wederom dat zwarte scherm met twee downloadopties.
    Downgraden lukt dus ook niet meer.
    Wil ik de Googlekaart weer zichtbaar hebben dan zal ik de app van Litchi moeten aanschaffen.
    Waarschijnlijk heeft u de DJI Go app nog niet gestart en wist u nog niet van deze ingrijpende maatregel die DJI heeft toegepast.
    Ben benieuwd naar reacties.
    Opa Robert.
     
  15. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Ik heb 3.1.4 op mijn ipad staan, geen zwart scherm o.i.d. gehad of gezien. Bij mij staat er ook gewoon de google kaart op en deze is zeer gedetailleerd. Zelfs militair gebied is in detail te zien?? Dat had ik voorheen wel al op de Litchie app maar nu dus ook op de Go app. Heb altijd alle updates gedaan en nooit problemen ondervonden het is altijd goed gegaan. Wel na alle updates altijd de calibratie van kompas en IMU uitgevoerd. Ik vlieg al ruim ander half jaar met de P3P en heb er alleen maar plezier van gehad, en hoop dit nog lang te hebben.
     
  16. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Ik heb 3.1.4 op mijn ipad staan enz. enz.
    Dat klopt, ipad is voor u gelukkig geen Android. Daarin zit het verschil. De DJI GO 3.1.2.voor Android is geupdated.
    Ben benieuwd naar reacties van androidgebruikers.
    Opa Robert.
     
  17. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Ik gebruik de Litchi app ook en die werkt via android (Samsung S7 edge). Bij deze app ook totaal geen problemen. Mooie van deze app zijn de veel uitgebreidere mogelijkheden die je op de go app niet zult tegen komen tenzij je de P4/inspire/maverick hebt en het kunnen gebruiken van een VR bril (rond de 20 euro) voor de ultieme fpv ervaring. Misschien het overwegen waard? De Go app gebruik ik idd niet op android voor de Phantom, wel voor de Osmo maar dat vliegt niet :)
     
  18. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Ga ik toch maar de Litchi app aanschaffen als DJI niet de Google kaarten gaat terugzetten.
    Opa Robert.
     
  19. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    maar even uit nieuwsgierigheid, waarom is de kaart zo belangrijk? Als ik vlieg kijk ik altijd door de camera en gebruik de kaart eigenlijk nooit.
     
  20. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Een van mijn vervelende eigenschappen is dat ik alles 100% in orde wil hebben. Kijk ik later dus terug op de kaart dan erger ik mij er aan als een uitvergroting van de kaart wazig en onscherp is.
    Ik gebruik de kaart VOOR het vliegen om vast te stellen dat het Home point correct is ingesteld teneinde te voorkomen dat de drone op een andere plaats landt bij een eventuele automatische landing. NA het vliegen bekijk ik de kaart om vast te stellen wat ik gedaan heb.
    Opa Robert.
     

Deel Deze Pagina