DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Discussie in 'Multicopters' gestart door pegasus, 10 mei 2015.

  1. GJGN

    GJGN

    Lid geworden:
    28 mrt 2016
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Twente
    Hallo allen,

    Na een Syma x5 en een F450 nu enkele maanden een P3A, druk aant oefenen om mooie video's te maken.
    Mss wel een "domme" vraag, kan er zo niets over vinden, maar ik wil graag vliegen met de camera naar voren, dus ook tijdens een bocht,
    als een vliegtuig dus. Is daar een modus voor? POI ken ik, om een object rondjes vliegen...
    En ook maar ff een foto van de mooie Vecht bij Ommen.[​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2017
  2. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Gimbal settings > gimbal mode > Follow
     
  3. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Vandaag voor het eerste gevlogen met de Phantom 3 Adv. Mooi weer met een windkracht 4 vanuit het ZO.
    Na me goed voorbereid te hebben door veel te lezen , You Tube filmpjes te bekijken, reacties van forumleden op te volgen, etc, heb ik genoten van de mogelijkheden die de Phantom biedt.
    Alle bewegingen handmatig uitgevoerd en geen gebruik gemaakt van bv de Home functie. Alle landingen, meer dan zes, waren 100% in orde. Mijn vertrouwen in deze machine is behoorlijk gestegen.
    Wel viel mij op dat de batterij erg vlot op 30% kwam te staan. Uit de loggegevens stel ik vast dat ik iets meer dan 16 minuten heb gevlogen. Duidelijk minder dan de cijfers die door DJI worden gehanteerd.
    Hoe ervaren andere bezitters/gebruikers deze cijfers??? Gaarne reacties.
    Opa Robert.
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Die cijfers zijn altijd erg positief, net als het opgegeven brandstofgebruik van je auto. Mijn Mavic zou een half uur kunnen vliegen, in rustig weer en met een voorwaartse snelheid van 25 KM/h als ik me niet vergis.

    Ik hanteer 10 minuten tot een kwartier. Dan is de koek wel op.
     
  5. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    De vliegtijd van de Phantom en Mavic vallen me wel tegen als ik jullie zo hoor. Heb zelf een F550 en ik twijfel(de) om een Phantom te gaan halen, dit vanwege de hogere vliegtijd. Denk dat ik bij nader inzien maar lekker bij de F550 blijf en er een grotere of 2e accu bij hang.
     
  6. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Even mijn flight logs nagekeken. Gemiddeld vlieg ik 16 t/m 18 minuten. Bij 18 minuten nog 18% accu over. Ik vlieg nooit als een bezetene maar rustig, dan maak je de beste opname's.
    Temperatuur heeft er ook mee te maken. Hoe kouder hoe sneller de accu leeg raakt.
    p.s. ik heb de P3P.
     
  7. bzb

    bzb Guest

    voor het gebruik is het lang zat je kan alles filmen en fotograven wat je wil in die tijd
     
  8. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    De reacties geven aan (bedankt daarvoor) dat ik mij over de capaciteit van de batterij niet hoef te verwonderen. Jammer dat er ook hier meer wordt beloofd dan in de werkelijkheid wordt gegeven.
    Om de drone op een veilige en verantwoorde wijze weer te laten landen ga ik dus nog meer rekening houden met mijn vluchtplanning en duur van de vlucht. De waarschuwingen zijn duidelijk zicht- en hoorbaar. Toen ik de leds rood zag knipperen ben ik als een "haas" naar de grond gegaan, bang om te weinig capaciteit over te hebben voor een veilige landing.
    Ik moet bekennen dat mijn aandacht tijdens de vlucht meer gefocused was op de drone dan op het scherm van de telefoon, daardoor kwam ik even in de knel te zitten met het starten van de videoopname en de juiste opnamehoek.
    Binnenkort gaan we de lucht weer in.
    Opa Robert.
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2017
  9. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Helaas krijg je idd nooit wat er wordt beloofd, of het nu een fabrikant is of een politicus :(
    Testen worden onder de meest gunstige omstandigheden uitgevoerd, omstandigheden die wij waarschijnlijk zelf nooit zullen meemaken.
    In het begin is het idd erg moeilijk om niet naar je Phantom te blijven kijken maar heb vertrouwen in je monitor, die heeft mij nog nooit in de steek gelaten en als je het eenmaal gewend bent wil je niet meer anders. Overigens is het natuurlijk wel een goede zaak om de omgeving waar je vliegt in de gaten te houden.
    Opa Robert we wachten op uw filmpjes :) dat gaat vast lukken.
     
  10. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Ik heb nu een aantal filmpjes in mp4 formaat gemaakt. Deze filmpjes wil ik bewerken en daarvoor wil ik Magix Video de luxe 2006 plus gebruiken.
    Dit programma wordt door mij al vele jaren naar tevredenheid gebuikt. Helaas importeert dit program geen mp4 en .mov en moet ik converteren naar avi. Dit levert nogal wat verlies aan beeldkwaliteit, dus is dit program onbruikbaar.
    De vraag is welk program wordt door jullie naar tevredenheid gebruikt?
    Opa Robert
     
  11. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Ik gebruik op mijn iMac Final Cut Pro X en op de pc Sony vegas movie 13 platinum.
    Beide kunnen zeer goed met mp4 omgaan. De iMac i.c.m. FCPX werkt net iets lekkerder en soepeler. Kunnen beide ook 4K aan. Volgens mij kun je ook via de go app video editen en uploaden maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
    Ik denk dat magix video ook mp4 kan verwerken, zal misschien een juiste keuze van de codec zijn? Het is ook mogelijk gezien 2006 dat er toen nog geen mp4 ondersteuning in dat pakket zat.

    Video edit in de Go app:
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2017
  12. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Bedankt voor je reactie Voyager4.
    Ja, Magix Video de luxe 2006 kent geen mp4. Daarom moet van de file een .avi worden gemaakt en dat geeft verlies.
    Ik heb je raad opgevolgd en Sony Vegas Movie 13 Platinum op het internet gevonden en geïnstalleerd. Dat program werkt naar behoren, moet er nog wel ff aan wennen!!
    Opa Robert.
     
  13. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Op youtube staan ontzettend veel Sony Vegas handleidingen dus dat moet wel lukken. Succes
     
  14. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    Ik ga binnenkort wss een p3 advanced aanschaffen maar las de reviews van de app (Android ik heb een samsung) goede ervaring? Of heb je een apple nodig ofzo
     
  15. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Ikzelf gebruik zowel de DJ Go app als de Litchi op een Samsung S4. Beide programma's werken perfect.
    Een apple gebruiker zal zeker zeggen dat je een ......... moet gebruiken, maar android doet het prima. Daarvoor hoef je dus geen duur ander apparaat aan te schaffen.
    Opa Robert.
     
  16. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    Oke ik heb een s5 mini dat zal dan wel werken
     
  17. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Gewoon de app. installeren en mocht je telefoon niet voldoen, zal hij dat aangeven. Ik gebruik ook een Samsung telefoon bij mijn Mavic, niks mis mee ! Mensen die een I-phone hebben of een I-mac willen nooit meer iets anders. Ook niks mis mee.
     
  18. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    Ja apple is een virus, niet aan beginnen
     
  19. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb de Galaxy S7 maar het besturingssysteem slokt meer als de helft op van de capaciteit van het apparaat.

    Volgens mij heeft Apple dat slimmer gedaan.
     
  20. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb de Galaxy S7 maar het besturingssysteem slokt meer als de helft op van de capaciteit van het apparaat.

    Volgens mij heeft Apple dat slimmer gedaan.
     

Deel Deze Pagina