dji phantom 3 nieuw speeltje,veel vragen

Discussie in 'Multicopters' gestart door Rob Penders, 24 jul 2018.

  1. Rob Penders

    Rob Penders

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Hoogstraten, België
    hallo beste forumleden,

    ik heb zopas een nieuw speeltje aangeschaft en ik verneem graag wat tips en ideeên

    ik hoop hiervoor minder ruimte nodig te hebben dan een vliegtuig.?
    zijn hier nog drone piloten uit het Belgische?
    hoe precies is zo een drone bij weinig wind? (stabiel?)
    als ik 'return to home' klik in de app, komt ie dan via hetzelfde parcours terug of neemt ie de kortse/snelste route

    wie kan me duidelijk de functies van s1 en s2 uitleggen
     
    Bertje45 vindt dit leuk.
  2. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Eerst het minder leuke nieuws:
    In België mag je, zonder de nodige vergunningen, enkel drone vliegen boven je eigen terrein (of toelating hebben van de eigenaar terrein) tot max. 10m hoogte. Daar komt nog bij dat je toestel met accu en camera niet meer mogen wegen dan 1kg.

    Wil je elders vliegen of hoger of met een zwaardere drone (wat je phantom 3 ook zal zijn met zijn 1,216 kg) dan moet je minstens een drone licentie klasse 2 hebben. Is dus (betalende) cursus volgen en een (te betalen) examen afleggen. Ook moet dan je drone geregistreerd staan bij het DGLV. ( Betalend)

    Goedkoopste oplossing in jou geval is een modelvliegclub opzoeken, daar lid worden en daar vliegen. Mag je in de meeste clubs tot 120m hoog gaan. (Boven het clubveld welteverstaan)

    Er zijn verder een hoop gebieden waar je gewoon niet mag vliegen.
    Een hele handige kaart is deze: https://www.belgocontrol.be/droneguide

    Overtredingen worden bestraft met inbeslagname en correctionele rechtbank.

    Nu, om wat van je vragen te beantwoorden:
    Lees om te starten de handleiding / app, daar staat héél veel info in.
    Dat toestel is in GPS modus enorm stabiel. Kan het kleinste kind mee vliegen en gaat het fout dan laat je alle sticks los en het toestel blijft mooi stabiel stil hangen. Ook bij redelijk wat wind hoor.

    De return to home werkt alleen als de drone voor opstijgen ook zijn homepoint correct heeft bepaald. (Lees de manual!)
    Anders neemt hij de vorige coördinaten!!! Dan gaat je drone misschien 20km verder zijn landingsplaats zoeken, wat de accu niet haalt...
    Leer ook manueel vliegen en landen. Gaat je je drone ooit laten redden.

    Bij de return to home functie gaat je phantom 3 stijgen naar een vooraf ingestelde hoogte en dan IN RECHTE LIJN naar het homepoint terug komen.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2018
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Zeer belangrijke info wat bovenstaande schrijft.
    Ik heb het aan de hand gehad met mijn Blade 350 QX die bij een RTH actie in de bosjes belande vlak achter mij. Hij zat er een paar meter naast. Ik haalde hem eruit en zette hem terug op het veld om weer te gaan vliegen . Hij scheerde vlak langs mijn hoofd om weer exact op dezelfde plek in die bosjes te gaan liggen. Blijkbaar was zijn missie nog niet voltooid. Pas ermee op.
     

Deel Deze Pagina