Beste,
Ik heb al een tijdje problemen met mijn dle61 op een 3dhs 89 slick.
Deze is uitgerust met mtw75 cannister en powerbox sparkswitch.
Voor ontsteking gebruik ik een life 2cell 1600mah.
Motor zelf heeft misschien een 16 tal vluchten nu.
Een tijd geleden had ik soms zelfde probleem als nu dat de motor plots begint te sputteren.
Net alsof er een ontstekingsprobleem was. Ik heb dan op aanraden de overbodige stekkers van ontsteking naar sparkswitch eruit gehaald en rechtstreeks gesoldeerd.
Om eventueel slecht contact uit te sluiten. Alsook beter stekker op de batterij gezet.
Verder liep de motor terug goed. Kon ook toeval geweest zijn maar nu na enkele vluchten had ik dit terug.
Nu heb thuis eens een filmpje proberen te maken hoe de motor liep.
Ik dacht om de sparkswitch eens eruit te halen en de ontsteking rechtstreeks te voeden.
Motor loopt terug goed. Dus ik plaatste de sparkswitch terug om te vergelijken en de motor loopt ook terug goed.
Vreemd!!
Misschien toch geen ontstekingsproblemen????
Iemand een idee aan de hand van motorgeluid of het op een ontstekingsprobleem lijkt of niet?
Hier met sparkswitch. Je hoort ook soms kleine plofjes in de uitlaat.
<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
En hier loopt de motor ook goed na terugplaatsen van sparkswitch.
" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
Alvast bedankt.
Ik heb al een tijdje problemen met mijn dle61 op een 3dhs 89 slick.
Deze is uitgerust met mtw75 cannister en powerbox sparkswitch.
Voor ontsteking gebruik ik een life 2cell 1600mah.
Motor zelf heeft misschien een 16 tal vluchten nu.
Een tijd geleden had ik soms zelfde probleem als nu dat de motor plots begint te sputteren.
Net alsof er een ontstekingsprobleem was. Ik heb dan op aanraden de overbodige stekkers van ontsteking naar sparkswitch eruit gehaald en rechtstreeks gesoldeerd.
Om eventueel slecht contact uit te sluiten. Alsook beter stekker op de batterij gezet.
Verder liep de motor terug goed. Kon ook toeval geweest zijn maar nu na enkele vluchten had ik dit terug.
Nu heb thuis eens een filmpje proberen te maken hoe de motor liep.
Ik dacht om de sparkswitch eens eruit te halen en de ontsteking rechtstreeks te voeden.
Motor loopt terug goed. Dus ik plaatste de sparkswitch terug om te vergelijken en de motor loopt ook terug goed.
Vreemd!!
Misschien toch geen ontstekingsproblemen????
Iemand een idee aan de hand van motorgeluid of het op een ontstekingsprobleem lijkt of niet?
Hier met sparkswitch. Je hoort ook soms kleine plofjes in de uitlaat.
En hier loopt de motor ook goed na terugplaatsen van sparkswitch.
Alvast bedankt.