Douane (BIPT) terugzenden naar afzender? En wat advies als noob voor een fpv quad :)

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door toone, 18 aug 2017.

  1. toone

    toone

    Lid geworden:
    18 aug 2017
    Berichten:
    1
    Locatie:
    België
    Hey iedereen,

    Nieuw hier en heb waarschijnlijk kleine stommiteit begaan. Heb de Quanum Venture quadcopter besteld van het Hobbyking Hong Kong magazijn en omdat er een 250mw video transmitter inzit, zal het pakket waarschijnlijk vernietigd worden door de douane :(. En waarschijnlijk zal er ook geen CE markering zijn e.d.. Niet 100% zeker maar denk het toch. Ik baseer me o.a. op deze post hier op dit forum. Heb vandaag gebeld naar Bpost en die wisten te zeggen dat het BIPT het pakket zal controleren. Nu vroeg ik mij af of iemand van België op dit forum ook al eens iets in beslag genomen geweest is door de douane en of die eventueel bereid zijn om het pakket te laten terugkeren naar de afzender. Niet dat het veel van een excuus is maar op het moment van aankoop had ik er niet bij nagedacht om het vermogen van die vtx te checken. Had er wel op gelet dat de ontvanger van Frsky de EU versie was. Mochten ze het willen terugsturen, zou ik toch een redelijk stuk kunnen recuperen maar vrees ervoor.

    Als tweede had ik graag nog wat advies wat ik best doe om van start te kunnen gaan. Ik zou graag een niet te dure fpv quad kunnen kopen om te leren vliegen. Buiten simulators, heb ik nog geen ervaring. Vind ook niet veel (online) winkels uit de EU. Liefst iets bind to fly maar als het niet kan, leer ik het wel zelf bouwen maar had liever deze stap overgeslaan voor mijn eerste quad.

    Naast mijn bestelling uit Hong Kong heb ik ook uit Nederland besteld bij Hobbyking. Heb o.a. een Taranis q x7 als zender en ook al fpv goggles die hier al zeker 2 weken liggen. Ook 2x 3S 2200mAh en 3S 4000mAh lipos al in bezit. Liefst een quad die toch op zijn minst die 2200 Mah lipos aankan.

    Ik had de Eachine Wizard X220 in gedachten van Unmanned Tech. Komt uit de UK dus geen douane in dat geval. Maar lees online dat het niet echt gericht is naar beginners. Nu langs de anders kant, reviews zeggen ook dat het een uitstekende quad is dus als ik voorzichtig ben, leer ik het wel :) Maar mocht iemand weet hebben van een fysieke winkel in België of Nederland, laat gerust weten. De dichtste met toch wat aanbod lijkt ERC Market uit Hoeilaart. Maar best bereid een eindje te rijden om geholpen te worden.
     
  2. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Probeer te bestellen bij HK EU-magazijn. Dan is het inmiddels in de EU (ook al betreft het de zelfde goederen) en kan het BIPT zich met andere zaken bezig houden.
    Heb je betaald met Paypal? Dan kun je een claim indienen wegen niet ontvangen en je geld terug krijgen.
    Daar wordt het BIPT vast niet warm of koud van, maar wellicht dat HK dan nog wat meer voorraad zal houden in het EU-magazijn.

    Of bij HK in HK bestellen, maar laten afleveren bij een bevriende Hollander.
    Nog nooit gehoord dat er iets van RC-apparatuur inbeslag werd genomen, laat staan vernietigd, in NL.
     
  3. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen
    Toone,
    Er zijn hier in Nederland winkels die met enige regelmaat best leuk aanbiedingen hebben maar helaas zitten er tussen deze winkels of internet zaken ook een aantal minder klantvriendelijke winkels, dit merk je vaak en helaas pas nadat je je geld daar al hebt uitgegeven en problemen met je gekochte spullen hebt / krijgt.
    Winkelbesprekingen zijn hier op dit forum niet toegestaan en daar hou ik me aan maar mocht je ergens iets willen gaan bestellen, Google de gekozen zaak of winkel dan eerst even op klachten e.d. Het kan je achteraf een teleurstelling en ergernis besparen.
     

Deel Deze Pagina