Beste vliegers, Ik ben de Piper J3 van Hangar 9 aan het bouwen (de 2 mtr versie). Deze is oorspronkelijk voor verbrandingsmotor maar ik ga hem uitvoeren met electro aandrijving. Nu zit er een keurige metalen motormount bij voor verbrandingsmotoren maar die komt volkomen recht te staan als je hem monteert, de motor dus ook. Hij lijkt dus geen side en downthrust te hebben. Nu moet ik een motormount maken voor electro maar zit nu dus met de vraag: motor recht vooruit of wel side en downthrust ? en dan hoeveel? Iemand een idee of vliegt er misschien iemand met dit toestel? ..... en andere tips voor dit toestel zijn uiteraard ook welkom. Alvast bedankt voor de info en het meedenken. Grtz, Jan
Jan, Als er op de bouwtekening een aanduiding zit voor de down en sidethrust is, moet je die gebruiken. Heb je die al gevonden ? Staat het ook niet in de handleiding ervan?
Nee Theo, de handleiding zegt er niets over, vandaar ook mijn vraag hier. Als je de originele, bijgeleverde motormount voor verbrandingsmotoren gebruikt komt alles recht te staan. Ik kan me echter nauwelijks voorstellen dat het echt niet hoeft. Grtz, Jan
volgens mij is bij de meesten kitjes het motor schot al met de nodige side en down trust in gelijmd dus zou je de motor steun er zo op kunnen schroeven
Het is een ARF toestel toch Jan? dan denk ik dat de instellingen er al in zitten, aangezien het voor brandstof is. Maar hoe dat met electro gaat , geen idee even. John, jij enig idee?
Volgens mij zit het er ingebouwd. Ik heb de 1/4 hangar 9 piper en vliegt perfect met de motor recht op het spant. Brandstof of elektro maakt trouwens geen verschil.
Afwijking Beste, Ik bezit een Grasshopper van 2.3m en deze is uitgevoerd met electro motor waarvan de righttrust op 0° staat, was zo voorzien in de handleiding Vliegt er perfect mee, downtrust mag max 2° hebben.
Allen bedankt voor de info, ik houd de sidetrust op 0 en een heel klein beetje downthrust. (paar graden) Grtz, Jan