Dromida Ominus upgrades

Discussie in 'Multicopters' gestart door jannus, 22 mrt 2017.

  1. jannus

    jannus

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    291
    Heb de Dromida (eigenlijk Rayvore) een paar maanden en vlieg deze met mijn Spectrum DX6i. Gaat prima. Gebruik hierbij een lipo 950mah ipv de stock 750mah. Ipv 10 min vlieg ik nu 15 min. Zet er soms ook een camera 808#16 onder. Gaat ook goed. Beelden scherp maar wel onrustig (het is een licht en bewegelijk toestelletje). Heb inmiddels wel een tandwieltje moeten vervangen.

    Zie op internet vele upgrades staan zoals Latrax alias shafts en blades (Zie zelfs FPV upgrades). Geeft dat geen risico dat de stock motoren eerder de geest geven, evenals tandwielen en lagers?

    Ook een upgrade is sterkere motoren. Lijkt mij helemaal funest voor de stock tandwielen en lagers. Belastingen worden toch groter.

    Iemand daar ervaring mee of een mening over?
    Dromida.jpg
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2017
  2. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi hoi.
    Heb helaas geen ervaring met het toestel waarmee jij vliegt.
    Maar heb eigenlijk wel een vraag aan jou als dat mag.
    Waarom vlieg jij met een Multicopter van dat formaat wat voorzien is van Brushed motoren?
    Ik vraag jou dit, omdat er tegenwoordig hetzelfde formaat toestellen is of zelfs nog kleiner die wel Brushless motoren hebben en veel meer voordelen hebben ten opzichte van Brushed motoren.
    Zelf vlieg ik met verschillende formaten Multicopters ( van 450 size tot en met 190 size ) en doe dat zowel FPV als line in sight vliegen ermee.
    Maar ze benne allemaal voorzien van Brushless motoren dus lekker veel vermogen en slijten nagenoeg niet.
    Nog maar te zwijgen over Multicopters waarbij de overbrenging van motor naar props indirekt gaat zoals bij die van jou.
    Ik ben dus heel erg benieuwd naar jouw verhaal waarom dan nog te vliegen met Brushed motoren.
    Alvast bedankt voor je reactie.
    Vr Gr Erwin
     
  3. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Hoi Erwin ,
    Het kan ook prijs technisch zijn , een quadcopter met Brushless motoren kosten meer dan een quadcopter met Brushed motoren .
    En we kunnen niet in de portemonnee van Jannus kijken .

    Gr Wim
     

Deel Deze Pagina