Daar istie hoor! Was al te zien in een aantal weekly video's en op de HK Live EU Fly In te Rozenburg, nu zit de launch er toch echt aan te komen. Ik heb een review geschreven voor Hobbynews.com, link komt er aan zodra íe live is. Hierbij alvast wat beelden in vlucht:
Ze hebben de Excalibur net live gezet, 180€. Voor mij issie dat wel waard. Niet geheel toevallig is vandaag mijn review ook de lucht in gegaan: https://www.hobbynews.com/articles/planes/2016-09/durafly-excalibur-review
Uitstekende review Tom! Die GI JOE X-30 is ook gaaf trouwens De mijne kwam gisteren ook binnen, Dus een 'unboxing' video gemaakt + Bouw verslag
zijn er al verdere ervaringen met dit toestel? of ga je beter voor bv een valenta destiny model ofzo??
Het zou inderdaad leuk zijn als andere piloten ook hun ervaringen zouden posten.. Er zijn Vast meer MBFers die dit toestel inmiddels hebben Er zijn er nog 5 beschikbaar in het EU warehouse by-the-way...
ja ik twijfel. de multiplex blizzard is ook vergelijkbaar denk ik en serieus wat goedkoper geworden, echter lees ik hier en daar van knikkende vleugels??
Bedoel je flexend, or dat ze echt afbreken? :$ Wellicht kun je dat (zoals in de Dogfighter) oplossen met stringers.. Het zelfde effect kun je behalen door dikke visdraad in het oppervlak (vooral onderkant) van de vleugel te lijmen.. Maar ik kan niet echt iets zinvols over de blizzard roepen.. Die heb ik (nog) niet gevlogen..
"Ik moet wat up trimmen!" "Inverted moet ik serieus diepte bijgeven!" Tijd om je zwaartepunt dan eens te checken...
Ja.. maar direct na de 'inverted' poging was ook m'n lipo einde-verhaal.. Dus dat zou et ook geweest kunnen zijn...
Hoi,ik wil even het volgende delen met de excalibur piloten. Ik vlieg hem zelf ook,en hij vliegt echt geweldig. Het is mijn eerste warm liner maar vliegt zo makkelijk. Ben nu wat aan het experimenteren met spoilerons om de landings snelheid wat lager te krijgen. Nu even een aandachts punt , Heb nog geen echt slechte landingen gehad,maar toen ik vanmorgen het toestel eens goed nakeek zag ik wat wat er uit ziet als een beginnende scheur in de romp. Het zit op de hoogte van de achterste lucht gaten en op de hoogte van de achterkant van de vleugel boven op de romp. Het is nu nog geen scheur maar je ziet dat de romp daar al wat problemen heeft. Toen het www op gegaan en tot mijn verbazing staat er op rc groups een post over dit probleem. Maar ook de oplossing er voor. Mooie duidelijke foto's van waar en hoe te verstevigen met wat carbon. Nu dan toch ook maar er een vraagje tegen aan gooien. Op de foto's zie je duidelijk waar het carbon ingelijmd moet worden maar niet of het nu plat of rond carbon is. Mijn vraag is dan ook wat zou sterker en beter zijn,plat of rond carbon ? Ben eigenlijk ook wel benieuwd of jullie dit probleem ook hebben? Mvg Ewald
oeps, net weer even gekeken en er wordt gesproken over carbon strips, dus daar heb ik mijn antwoord al.
Ik vlieg zelf het vliegtuig niet hoor maar ligt de carbon strip op een platte ondergrond of beetje bol, ovaal? Edit: Ik zag dat je het al gevonden had