DutchRC's versie van de RCP Mig-29 v1

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door DutchRC, 2 apr 2015.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Hallo mensen!

    omdat et zulk Fantastisch weer is ;) Ben ik maar weer es begonnen met een simpel scratchbuild projectje.. De (denk ik) vrij bekende PCPowers Mig-29 v1 in dit geval.
    Ik heb deze al eerder gebouwd, en zal op sommige punten afwijken van de originele bouwplannen.. Dat zal ik in de video's benoemen..

    Deel 1 dan! :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2015
  2. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.986
    Locatie:
    Zwolle region
    Haha, top filmpje! Ja, secuur plakken is nog wel even een klusje, evenals het uitsnijden. Voor degenen die het wel een leuk toestel vinden, maar opzien tegen de eerste stappen zoals in het filmpje, is er een freesset van Causemann ->

    Mig-29 Fulcrum Fun- Parkflyer Depron Jet Serie, 17,50 €
     
  3. DutchRC

    DutchRC Guest

    Thanks Eric :) En inderdaad.. het uitknippen van de templates + het uitsnijden van alle delen is een (secuur) klusje.. Als je zoiets een eerste keer doet, kunnen er dingen mis gaan..


    EN tijd voor deel 2 alweer!
    In dit deel laat ik de templates en uitgesneden vliegtuig-delen zien.. EN ik laat zien op welke punten ik het originele RCP ontwerp heb aangepast aan mijn wensen...

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2015
  4. DutchRC

    DutchRC Guest

    En nog een update dan! Off-camera heb ik het 1-en-ander gedaan aan de looks van de onderdelen. In deze video gaan we een dry-fit doen van alle parts.. Daarna testen we alle electronica voordat we die in het vliegtuig installeren :)
    Hij ziet er nu al vrijwel klaar uit eigelijk ;)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2015
  5. DutchRC

    DutchRC Guest

    Hi there people :)

    the first maiden ended in a crash on take-off, resulting in a lipo-fire :| Sooo.. After some minor repaires, here is the second attempt to get this bird in the air :D

     
  6. DutchRC

    DutchRC Guest

    Zowww.. laten we es een OUD topic uit de spinnewebben trekken ;)
    Deze Mig29 v1 van RCPowers heb ik nog steeds, maar ik heb der lang niet mee gevlogen (slecht! :p)

    Tijd om es te zien of hij nog zin heeft om een rondje te vliegen :)
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  7. DutchRC

    DutchRC Guest

    En nog een videotje over dit oude geval :D In deze video test ik een quad-eleron setup.. Of anders gezegd: de elevator is nu 2 elevons geworden..
    Werkt dat naar wens?? Ja zeker! :D

     
  8. DutchRC

    DutchRC Guest

    En nog weer es een video's over / met deze RCP Mig 29 :) Het toestel begint echter wat minder te worden.. We hebben hiero nog wel es een wat hogere luchtvochtigheid, en daar houdt foamboard niet van..
    Dat EN ik heb de servo's eigelijk nodig voor een nieuwe build ;)

    Dus.. laten we es zien of hij een wat minder voorzichtige vlucht overleefd :)

     

Deel Deze Pagina