Eachine Aurora 100 Mini Brushless FPV Racer BNF

Discussie in 'Multicopters' gestart door Timcopter, 26 apr 2017.

  1. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    ik wilde een hogere kv....o_O
    en 75gr thrust by 50% throttle voor de eachine en 78gr thrust voor de racerstar bij 50% throttle..
    3,3 gram per motor tegenover 5,8 voor de eachine..:eek:
    en natuurlijk 6500kv voor de eachine en 8000 voor de racerstar..:thumbsup::oops:
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Zijn die prop guards een beetje degelijk? Ik denk erover om ze voor een andere quad met vergelijkbare motoren te nemen
     
  3. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    ik heb er nog niet veel mee gecrashed.. (esc kapot.) maar tot nu toe lijken ze mij behoorlijk stevig..

    vandaag ga ik de nieuwe esc erin zetten, dus kan ik daarna weer vliegen. :)
     
  4. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    nieuwe esc erin (racerstar 18A) formaat etc precies hetzelfde als de stock esc van de aurora, dus gewoon omwisselen.. :)
    racerstar1.jpg
    wel eerst even de onderkant een beetje isoleren, want ik vind het niets dat de beeper erbovenuit steekt, dus de hele stack moet wat lager, maar dan zit de esc en lipo aansluiting wel heel dicht bij het carbon.. better safe than sorry!
    racerstar2.jpg

    alles ging lekker soepel, dus snel weer alles erop en eraan geschroefd..
    racerstar4.jpg

    racerstar3.jpg

    lipo eronder en......

    FLIP..... :(
    huh???
    in de hand houden en eens gas geven.... ding werd helemaal gek....
    right.. terug naar de werkbank en uitzoeken...

    probleem vrij snel gevonden...
    in tegenstelling tot wat de verkoop foto's zeggen moet de esc 180 graden gedraaid worden, ondersteboven dus, ten opzichte van de stock esc.. :(

    dus weer alles los en de esc ondersteboven zetten.. ;p
    maar nu past hij niet meer zo laag, de connector van de fc zit nu onder, dus de nylon standoffs moeten er toch weer onder..
    dang.. dan maar wel de beeper met zijn koppie boven het dak uit..
    meteen even de motor richtingen gecheckt, aangepast en dubbel gecheckt..
    racerstar5.jpg
    racerstar6.jpg

    eindelijk tijd om de aurora op 3S te proberen.. (binnen, want het is laat/donker, en momenteel denk ik dat als ik naar buiten vlieg het eerder een duikboot zou moeten zijn dan een quad..)

    bijna meer lipo dan quad, maar met een flinke punch..
    hij word erg "jumpy" op de sticks, dus toch maar wat expo erbij (doe ik eigenlijk nooit) na 7 minuten de boel weer op de grond/vloer gezet en de motoren gevoeld.. deze worden erg warm, maar nog niet heet..
    er komen andere motoren op.. dus als deze doorbranden is het geen ramp.. ;)

    technische info:
    op 2S is het max. wattage 317,7W, en max amperage 43.6A.@7,30V (vtx uitgeschakeld)
    op 3S is het max wattage 841.3W en max amperage 77,7A @10,83V(vtx uitgeschakeld en bijna lege lipo)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Ik denk dat ik dan maar een paar setjes ga bestellen. Kunnen wel van pas komen.
     
  6. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo beste drone piloten.
    Ik zit eraan te denken om ook zo'n micro drone te bestellen.
    Maar kan eerlijk gezegt lastig komen aan 3S 450Mah Lipo accu's.
    Hobbyking is tegenwoordig zeer schaars geworden in het aanbod van Lipo packs en heb geen zin om originele E-flite packs te moeten gaan gebruiken van rond de 9 euro per stuk.
    Iemand adviezen voor fijne adressen waar zulke Lipo packs te kunnen bestellen?
    Vr gr Erwin
     
  7. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
  8. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    ik heb 800mAH lipo's van HK direct uit nederland.. keuze genoeg in de wat hogere waardes.... rond de 400 niet zoveel nee..
     
  9. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Bedankt mannen.
    3S 800Mah kan dat toestel ermee vliegen dan??
    Lijkt me wat zwaar worden.
    Wat is de vliegtijd dan ongeveer met een 3S 800Mah packje?
     
  10. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    met 3S 850mAH vlieg ik ongeveer 6 a 7 minuten rustig...
     
  11. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Mooie vliegtijd zeg.
     
  12. Melkmeisje

    Melkmeisje

    Lid geworden:
    16 nov 2012
    Berichten:
    58
    Dat is wel raar. Het is toch dezelfde esc als die in de Eachine Lizard zit? Die is standaard al met 3S. De esc zou het aan moeten kunnen, ook volgens de tech specs.

    Dankzij een mijn QX90 ben ook ik helemaal weg van micro's. Ik zat trouwens aan die Lizard 95 te denken maar de Aurora 100 is tijdens het "RC Carnival" van BangGood behoorlijk afgeprijsd.

    Carnival price: $?2.99 klik

    Zal wel 92,99 dollar zijn....... lijkt mij een hele mooie prijs, meteen een steviger frame mee bestellen.

    RC Carnival begint over iets minder dan 2 dagen.
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    De ESC's moeten 3S kunnen hebben. Waarschijnlijk eerder een probleem met de kwaliteits controle.

    Met een sterker frame is de Aurora 100 ook een prima keuze. De Lizard95 heeft wel de optie om ook 100mW te kiezen op de FPV zender, de Aurora is 25mW. Wel een goede 25mW, het beeld is op 100m nog steeds erg goed, en meestal besluit ik dan om te keren niet omdat het beeld op de bril te slecht wordt, maar omdat de RSSI waarde soms richting de 30 gaat.
     
  14. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    mjah.. denk ook aan slechte batch ofzo... maar user error is ook nooit uit te sluiten..
    vandeweek nog netjes een splinternieuwe omnibus AIO F4 vermoord.. rx bovenop de omnibus en de boel vastzetten bleek niet te passen... sluiting.. ennnnnn now it's gone...:)

    maar goed de Aurora vliegt heerlijk met de racerstar 18 dark esc's.. had andere motoren besteld en heb ze thuis, maar de Aurora heeft nu zoveel punch (meer dan voorheen) dat ik voorlopig de motoren nog niet swap.
     
  15. Melkmeisje

    Melkmeisje

    Lid geworden:
    16 nov 2012
    Berichten:
    58
    Nou, dat viel ook tegen. Prijs op die RC Carnival pagina is $ 124,99
    Ik denk dat ik nu toch voor die Lizard 95 ga. Voor 10 euro meer dan de Aurora heb je een dikker frame, een switchable vtx 25/100 mW en een 3S accu.
    Maar hij is wel lelijker dan die Aurora o_O.......keuzes....
     
  16. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
  17. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Iemand die Lizard 95 al zelf getest? Zit zelf te kijken naar de Lizard, Torrent 110 of babyhawk of Aurora... Keuzes, keuzes........
     
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Lizard is beter voorbereid op 3S door lagere kv motoren en je heb geen props in je beeld. Je kan ook een ARFUN 90 of 95 overwegen, of SPC 90S, of Awesome Q95. Allemaal erg fijne "kleintjes"
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Thanks voor je reactie. Nadeel is dat er blijkbaar teveel goede brushless micro's zijn, hahahaha
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Er is inderdaad momenteel veel keus aan goed vliegende micro's. Het komt dan meer op details neer. De ARFUN 90 heeft bijvoorbeeld geen leds, en de props zijn vrij goed zichtbaar in het beeld. Niet extreem storend, maar sommigen zijn daar erg gevoelig voor. De ARFNU 95 heeft wel leds, maar ook zichtbare props. En de frames zijn wel dik, maar de armen zijn vrij smal, dus toch mogelijk vrij kwetsbaar. En geen RSSI op je OSD scherm met standaard FrSky ontvangers.

    De Lizard heeft geen props in het zicht, veel power, maar de motor en props geven wel wat meer trillingen op het beeld. Het loopt net wat minder smooth dan de motoren van de ARFUN. Maar verder heb je alles, zelfs RSSI op OSD.

    De SPC 90S heeft meer soepele motoren, OSD, leds, en props zijn bijna niet zichtbaar. En je krijgt er een extra accu bij, en een mooie zipcase om de quad in mee te nemen

    De Awesome Q95 heeft wel OSD, maar dat is niet aangesloten... Props ook vrijwel onzichtbaar op het beeld, en je kan kiezen tussen landingspootjes met of zonder propbeschermers.Camera en VTX zijn prima, en de motoren lopen erg soepel. Maar je moet er nog wel een accu en ontvanger bij zoeken en inbouwen, de quad wordt zonder geleverd, maar kost bijna net zoveel als een complete Lizard 95.

    Babyhawk vliegt ook erg leuk, wel een beetje gevoelig voor vibraties, door het plastic frame, en geen OSD, geen leds en geen buzzer, alsook geen ontvanger. En de bevestiging van de flight controller is wat primitief. Plus hij gebruikt geen standaard props.

    Aurora 100 presteert goed, maar heeft een vrij dun frame, en sommigen hebben last van Flip of Death, ineens tollend ter aarde storten, na een gelukte flip.
     

Deel Deze Pagina