Eachine e010 verbeteren ???

Discussie in 'Multicopters' gestart door mischa72, 8 sep 2017.

  1. mischa72

    mischa72

    Lid geworden:
    5 apr 2006
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Munstergeleen
    Beste mensen,

    Of ik zoek niet goed, of er is maar weinig over geschreven, maar hieronder mijn vraag.

    Mijn dochter neemt op school deel aan de drone-cup. Hierbij moet met een Eachine e010 onder andere een snelheidsparkoers worden afgelegd en een paar behendigheidsoefeningen. Ze mogen per groep € 100,00 uitgeven aan modicifaties om de opdrachten zo goed mogelijk te volbrengen. Ik heb zelf al gemerkt dat je met die korte sticks heeeeel voorzichtig moet bewegen, dus had ik al het idee om de sticks te verlengen om meer "feeling" te krijgen met vliegen. Wat ik bij andere quadcopters al eens heb gelezen is dat het zou schelen om de protectie rond de propellers te verwijderen om een stabielere copter te krijgen.
    Alle andere tips zijn welkom, ook heb ik geen idee hoe je aan een e010 € 100,00 kunt uitgeven om hem sneller/beter te krijgen.

    Groeten,
    Mischa
     
  2. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Dat is heel eenvoudig, de e010 niet modificeren, maar een handjevol extra accu's aanschaffen.
    Zorgen dat de kruisknuppeltjes op het prut zendertje soepeltjes bewegen en dochter er veel mee laten oefenen.

    Bij mijn weten zit elk ander alternatief om het vlieg gedrag te verbeteren, boven de 100 euri.
    Het is de zender die dan vervangen wordt voor een iets beter exemplaar, zoals een Taranis met multiprotocol module.
     
    mischa72 vindt dit leuk.
  3. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Lees de draad: Pre-order "Tiny whoop" banggood

    Daar is veel info te vinden.

    Zeker een andere zender is aan te raden, met een budget van 100,- zou je aan een Devo 7E kunnen denken. Maar de sticks verlengen doet ook al veel.

    Verder wat snellere motors en je kan de E010 sneller maken door 2-blads van de props te maken (2 bladen er af knippen) en de "struts" verwijderen.

    Maar alle info is dus in de andere draad te vinden.
     
    mischa72 vindt dit leuk.
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Bordje vervangen door een echte programmeerbare flight controller, en gezien het budget dan een bordje dat FlySky ondersteunt. Aangezien je voor iets meer dan 30 euro nu al een FS-i6 zender hebt. Daarmee krijg je een flink meer nauwkeurige besturing, en kun je nog meer instellen, zoals maximale hoek die de quad mag maken, als je in self leveling modes vliegt. Hoe steiler die hoek, hoe sneller je kan vliegen.

    Als er dan nog budget over is, investeren in 60000rpm motortjes.
     
    mischa72 vindt dit leuk.
  5. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    Holy Moly!
    HONDERD EURO!!!??? om een stukje speelgoed van 12 euro te upgraden?!?!!?!?
    ben ik de enige die dat een beetje heel. erg over de top vind?
    in mijn ogen worden er verkeerde dingen geleerd hierdoor.. (het is een school project tenslotte) tenzij de bedoeling van de school is om de kinderen op te leiden tot politicus..

    ik vind het super dat dit soort dingen gedaan worden.... maar de gebruikte budgetten zijn volledig buiten proportioneel.

    voor dat bedrag kan je op banggood een complete DIY micro kopen en zender die meteen een BF compitable FC heeft..
     
    mischa72 vindt dit leuk.
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik zou dan de E011 inzetten. Die is een pak sneller en niemand ziet het verschil. Maargoed, als je veel oefend met de 010 en je zet hem in de gevordenen stand, heb je een aardig rap droontje. Veel oefenen zou welleens de prijs kunnen opleveren.
     
    mischa72 vindt dit leuk.
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Een groot deel van het budget gaat in de betere zender zitten. Heb je die al, dan is de investering een stuk lager.

    In hoeverre moet de E010 origineel blijven trouwens? Als je motoren en FC vervangt, zijn alleen het frame en de props nog E010. Hoe strak is dat afgebakend? Een E011 presteert inderdaad beter, heb ik omgebouwd tot indoor FPV quad. Maar als je dat zou doen, dan zouden hooguit nog de props E010 blijven, want de E011 heeft een ander frame, om de snellere 7mm motoren te kunnen gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2017
    mischa72 vindt dit leuk.
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    De betere zender... met het standaard zendertje krijg ik hem in no-time precies waar ik hem hebben wil.
    Wat ik wil zeggen: met een dure zender zal het niet sneller gaan. Wellicht kun je hem wat preciezer sturen. Maar dat is dan ook marginaal. Een windvlaagje doet eerder roet in het eten gooien.
     
    mischa72 vindt dit leuk.
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik kan in principe ook met de standaard zender onder stoelen etc vliegen. Maar met een zender met betere precisie op de sticks, stuurt het wel een stuk nauwkeuriger. Dat verschil merk ik zelfs al bij wisselen tussen de X9D en FS-i6, terwijl de Flysky zender toch echt wel betere sticks heeft dan de gemiddelde "toy-grade" zender.

    Met een dure zender en programmeerbare flight controller kun je wel degelijk sneller. Bij de standaard zender en FC ben je gebonden aan de maximale hoek die door de fabrikant is ingesteld. Hoe meer je de quad voorover kan kantelen, hoe sneller deze zal gaan. En met een programmeerbare FC kun je die hoek aanpassen, of zelfs acro vliegen, maar dat is misschien een stapje te ver.

    Ook kun je de reactie op de sticks zo instellen dat je veel precisie hebt bij weinig stickuitslag, maar snel van richting kan veranderen bij volle uitslag. Of door expo, of door de Super-rates van BetaFlight. Dus het kan wel verschil maken in hoe fijn de E010 te besturen is. Maar veel oefenen is natuurlijk in alle gevallen belangrijk.
     
    mischa72 vindt dit leuk.
  10. mischa72

    mischa72

    Lid geworden:
    5 apr 2006
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Munstergeleen
    Allen super bedankt voor de tips. Ik vond het budget ook al buitenproportioneel :hammer:. Inmiddels zijn de zaken bijgesteld en zal het wel passen en meten worden o_O

    Wat betreft het kortwieken van de propellors. Ik heb al gezien dat ze dan langer vliegen, maar worden ze ook sneller? Ik ga eens kijken of ik de stuurknuppels kan verlengen met kunststof afstandsbusjes. Ik ga gewoon voor de grootste lengte die mijn dochter (kleine handjes) nog goed kan bedienen.

    Ik heb overigens in de beschrijving geen beperking gezien voor de modificaties.

    Groeten,
    Mischa
     
    dutchcommando vindt dit leuk.
  11. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Ja met 2 props zijn ze sneller denk ik indien je geen extra gewicht als een fpv cam er op hebt.

    Je kan het gewoon uit proberen, een extra setje props zit er bij.

    knuppels kan je ook bestelen:

    https://www.banggood.com/FQ777-124-...rts-Two-RC-Sticks-p-1000313.html?rmmds=search


    Benieuwd wat straks de opdracht wordt. Als je bijvoorbeeld een bepaald parcour zou moeten vliegen onder / achter dingen door dan ben je met een langzaam vliegende FPV setup waarschijnlijk sneller dan een opgevoerde LOS quad.
     
    mischa72 vindt dit leuk.
  12. mischa72

    mischa72

    Lid geworden:
    5 apr 2006
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Munstergeleen
    Beste Mensen,

    In het oorspronkelijke topic over deze dingetjes zie ik dat de originele blade inductrix een kleine camera bevat die mooi aerodynamisch op het frame zit. Bestaat zoiets ook voor de e010? Zoals eerder geopperd denk ik dat je op die manier meer vlieggevoel hebt en gemakkelijker je rondjes kunt draaien. Dit zal waarschijnlijk wel ten koste gaan van accuduur en mogelijk ook snelheid, wellicht dat dit weer te compenseren valt door er 2-blads rotors van te maken, tenzij dat weer nadelig is voor de lift.

    Groeten,
    Mischa
     

Deel Deze Pagina