Eigen gemaakte paraglider

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door jack-marga, 3 apr 2013.

  1. jack-marga

    jack-marga

    Lid geworden:
    7 feb 2010
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Belgie Limburg kinrooi
    Hallo Pierre, dat schermpje van hobbyking is mooi maar zeer kritisch om af te stellen.er zijn genoeg forums die daar aan gewijd zijn.
    Heb je een foto of zo van die singel kite van peterling?
    En maten of tekeningen van mijn trike heb ik niet ,ik verzin maar wat en zoek ook veel op internet en van foto's en filmpjes leer je veel.
    Als ik tijd heb dan maak ik wel een foto met de meetlat ernaast voor indicatie.
    Als je dit topic al eens heb doorgenomen zie je dat ik het altijd zo goedkoop mogelijk wil houden, het scherm in bovenstaande foto( paraplane scherm)
    kost nieuw zo een 120$ zonder verzending.maar ik heb deze tweede hands op een Duitse site gevonden voor € 30 oncl. Verzending dus ook weer goed koop.
    En door veel vallen en opstaan komt het er wel een keer van, nooit opgeven.
     
  2. jack-marga

    jack-marga

    Lid geworden:
    7 feb 2010
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Belgie Limburg kinrooi
  3. Pierre Bozua

    Pierre Bozua

    Lid geworden:
    5 feb 2017
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Oosterhout
    Ja zo heb ik de trike ook gemaakt eerst goed gekeken op internet en toen naar de oud ijzer boer voor wat aluminium en bij de bouwmarkt wat kunstofstrips en knutselen
    de pop bij de rommelhal.
    Komt best goed voor het afstellen staan best wel veel voorbeelden van de Hobby king matras.
     
  4. Pierre Bozua

    Pierre Bozua

    Lid geworden:
    5 feb 2017
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Oosterhout
    Dank je wel Jack kan ik het een beetje vergelijken.
    Ik heb nog geen foto van die Peterlynn ik heb hem in de winkel gezien.
    Ben nu die van Hobby king aan het afstellen op alles op zn kop aan plafon gehangen en lijnen aan het afstellen zou goed moeten zijn eerst proberen zonder motor, kijken af hij wil zweven in afwachting naar beter weer natuurlijk.
    Ik laat het weten hoe het afgelopen is tot de volgende keer.
     
  5. RC-PPG

    RC-PPG

    Lid geworden:
    24 okt 2004
    Berichten:
    399
    Locatie:
    sambeek
    Er zijn al meerdere mensen die geprobeerd hebben een kite om te bouwen naar een paraglider (ik was er ook een van).
    Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het profiel van een kite niet geschikt is om als paraglider te dienen.

    Als je nog iets zoekt tegen een acceptabele prijs, ik heb nog enkele schermpjes liggen waaraan je tot 2.8 kg aan vlieggewicht kunt hangen.
     
  6. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Welke eigenschappen moet een rc-paraglider profiel anders hebben dan een matras-vlieger?
     
  7. Pierre Bozua

    Pierre Bozua

    Lid geworden:
    5 feb 2017
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Oosterhout
    Ja dank je wel Jack maak er even wat foto's van en mail me de prijs
    Vrg .Pierre
     
  8. Pierre Bozua

    Pierre Bozua

    Lid geworden:
    5 feb 2017
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Oosterhout
    Jack Bay do way, is jou frame van roestvrijstaal en waar heb jij je wielen vandaan?
     
  9. RC-PPG

    RC-PPG

    Lid geworden:
    24 okt 2004
    Berichten:
    399
    Locatie:
    sambeek
    Bij een paraglider profiel ligt het drukpunt verder naar voren (nurflügel) dan bij een normaal profiel.
    Dat voorkomt frontale inklappers.
    Daarnaast is de vorm (bolling) van de canopy (in het front aanzicht) belangrijk in combinatie met een tip-verdraaiing en eventueel een verloop naar een ander profiel.
    De tips die bijna verticaal naar beneden kunnen staan werken als dan stabilo.
    De verhouding van de lijnen in totale lengte ten opzichte van de spanwijdte in projectie en de verhoudingen van de vertakkingen tegenover de totale lijnlengte spelen ook een rol.
    In de uitslagen van de afzonderlijke panelen moet je rekening houden met de bolling van de cellen en er voor zorgen dat dit bij leading en trailing edge weer op 0 uitkomt.
    Bolling van de cellen is bij een single skin minder dan bij een double skin.
     
    crins vindt dit leuk.
  10. Pierre Bozua

    Pierre Bozua

    Lid geworden:
    5 feb 2017
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Oosterhout
    Iemand bekend met de Taranis Plus ik wil de uitslag van de Servos vergroten maar krijg niet het gewenste resultaat.
     
  11. jack-marga

    jack-marga

    Lid geworden:
    7 feb 2010
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Belgie Limburg kinrooi
    hallo, RC-PPG, eerst even dit .
    Het ligt er volledig aan wat je van een paraglider verwacht.
    ik heb wel degelijk bewezen dat het met Hongkong spul ook gaat, kijk maar naar de filmpjes op YouTube .



    Trike en ombouw van de schermen is allemaal zelf gemaakt met china spul.
    Mijn motto " zo goedkoop mogelijk." ik zie dit als uitdaging en ben ook maar een hobbyist met beperkte middelen.

    Ik heb zeker niets negatiefs over de schermen van jou te vertellen, deze zijn professioneel gemaakt en dat merk natuurlijk ook aan de prijs ,de paragliders van jullie vliegen ook perfect en zijn zeer mooi om aan te zien.
    het enigste is de prijs die vind ik aan de hoge kant en is voor mijn budget niet haalbaar.
    (ik denk voor vele modelbouwers die deze soort van vliegen beoefenen.)

    En Pierre die trike van op de foto is van alluminium van de bouwmarkt doorsnede buis 10mm.
    In het verleden heb ik er al meerdere gebouwd en deze zijn allemaal verkocht.
    ik heb er nog eentje maar deze is best groot ,kijk maar eens op de foto;
    het is de bedoeling dat je zelf ook de handen laat wapperen he:):):)
    Het scherm vind je op E-bay of alixpress.
    Link; 2-5m Dual-Line-Parafoil-Kite of 2m dual line flame kite
    De lengte van de lijnen wil ik je ook nog doorsturen.
     
  12. jack-marga

    jack-marga

    Lid geworden:
    7 feb 2010
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Belgie Limburg kinrooi
    He Pierre die , Taranis Plus die ken ik helemaal niet.
    maak eens een paar foto's of filmpjes. dit zegt altijd meer dan woorden.
     
  13. Pierre Bozua

    Pierre Bozua

    Lid geworden:
    5 feb 2017
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Oosterhout
    [​IMG][​IMG][​IMG]
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Pierre Bozua

    Pierre Bozua

    Lid geworden:
    5 feb 2017
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Oosterhout
    dit zijn de bouw resultaten en een HobbyKing parasailtje o en nog een kleinere maar ik kring er geen meer foto's meer op mijn zender is FR SKY TARANUS Plus ff google
     
  15. Pierre Bozua

    Pierre Bozua

    Lid geworden:
    5 feb 2017
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Oosterhout
    Ja heel graag Jack de lijn maten
    (ik ben met pensioen) dus moet ook maar een beetje knutselen en dat is best leuk.
    Bij de kringloop Poppen gehaald en servos ingebouwd.nu nog een auto voor de wielen zoeken.
    en als het een beetje weer is het matje ff proberen of hij zweeft.
    Vrg.Pierre
     
  16. jack-marga

    jack-marga

    Lid geworden:
    7 feb 2010
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Belgie Limburg kinrooi
    he Pierre , de wielen vind je spotgoedkoop bij "banggood.com"
    63.5mm wheel for airplanes. 5 stuks voor nog geen €5
    en al eens gekeken voor die schermen?
    Duurt alleen wat langer voor je ze in huis heb maar zijn wel stukken goedkoper.
    die maten van de lijnen krijg je nog wel.
     
  17. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    HAllo iedereen,
    ik had enkele weken geleden ergens een kleine rc paramotor tegengekomen op het www maar kan hem of de fabrikant niet meer terugvinden.

    de gondel zag eruit als een klein helicopter rompje, het was zeker ene klein scherm, maar op filmpjes vliegen ze er ook buiten mee... kan iemand me verder helpen?
     
  18. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    aha gevonden:

    de loop:
    http://www.airc2fly.de/loopbundlea/looprudim_de.html

    en ze hebben ook een iets grotere de swift
    http://www.airc2fly.de/swiftbundlea/swiftsiggim_de.html

    de opale oxy 0.5 zit hier tussenin en die word enkel voorgeschreven voor indoor, maar als je ziet wat de loop outdoor doet zal de opale buiten het ook goed doen vermoed ik, allen wel in weinig wind denk ik...

    Ik heb nu de hybrid maar heb het nogmaar 2x aangedurft met weinig succes... ik vind hem op het eerste gezicht mss te groot om mee te starten, en een serieus gewicht eraan wat ik gevaarlijk vind... mss is een van deze kleinere modellen een betere optie? ook is het niet de bedoeling om er wekelijks mee te vliegen...
     
  19. RC-PPG

    RC-PPG

    Lid geworden:
    24 okt 2004
    Berichten:
    399
    Locatie:
    sambeek
    Joachim van Airc2fly is vaste gast op onze rc-paraglider meetings in Boxmeer.
    Zijn modellen doen absoluut niet onder voor die van Opale of Hacker.
    Oxy 0.5:
    Ik vlieg de Oxy 0.5 zowel binnen als buiten, en hij heeft zelfs op de hellingen (krijtrotsen) van zuid Engeland gevlogen.
    Binnen wordt ie gevlogen met de standaard configuratie, voor buiten leg ik er 100 gram aan extra gewicht bij.

    Loop, Oxy 0.5 en andere modellen tijdens Intermodellbau Dortmund:


    Treffen van September 2016:

    Op 3.15 (met lange sliert er achter is de Swift van Airc2fly.

    Jaarafsluiting eind 2016:


    Workshop 2017 georganiseerd door de DMFV (Duitse equivalent van de KNVVL)
    http://www.rc-gleitschirme.de/

    En zeer waarschijnlijk gaan we eind september weer een treffen in Boxmeer organiseren.
     
  20. Pierre Bozua

    Pierre Bozua

    Lid geworden:
    5 feb 2017
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Oosterhout
    Wielen besteld Jack kosten inderdaad 5,00 eurotjes ben nog wel aan het zoeken naar een origineel parazeiltje
    maar dat valt niet mee Conrad 250 is veel geld maar als het dan gelijk vliegt is ook wel weer fijn
    Tot horens zie je lijn instellingen graag tegemoet

    Pierre
    .
     

Deel Deze Pagina