Bouwverslag Eigen Quadcopter/Drone bouwen

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Nils372, 14 jul 2016.

  1. Stitch

    Stitch

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Als je Quadcopter niet te groot en te zwaar wordt, moet het volgens mij wel kunnen werken.
    En ik zou echt een verdeelbordje gebruiken in plaats van een verdeel kabel, zoals hierboven ook werd geadviseerd.
     
  2. Nils372

    Nils372

    Lid geworden:
    14 jul 2016
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Borne
  3. Stitch

    Stitch

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Hierboven werd gezegd dat het goede bordjes zijn.
     
  4. Nils372

    Nils372

    Lid geworden:
    14 jul 2016
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Borne
    Oke en voor het bouwen wat voor soldeerapperaat en tin heb ik nodig.
     
  5. Bossy

    Bossy

    Lid geworden:
    12 jun 2016
    Berichten:
    17
    Locatie:
    West-Vlaanderen (Belgie)
  6. Bossy

    Bossy

    Lid geworden:
    12 jun 2016
    Berichten:
    17
    Locatie:
    West-Vlaanderen (Belgie)
    ook het bovenstaande verdeelbord (PDB) is zeer goed. Gebruik de matek bordjes op bijna al mijn quadcopters!
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt: 20 aug 2016
  8. Nils372

    Nils372

    Lid geworden:
    14 jul 2016
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Borne
    Bij mijn batterij zit volgens mij geen oplader, klopt dat? Zo ja welke heb ik dan nodig?
     
  9. Stitch

    Stitch

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Ik heb een Imax B6AC, maar er zijn zat verschillende opladers.
     
  10. Nils372

    Nils372

    Lid geworden:
    14 jul 2016
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Borne
    Deze oplader hoort bij mijn batterij? En kunt u mij vertellen wat een led power module is? Is dat een soort batterij monitor?
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2016
  11. Stitch

    Stitch

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Elke oplader die lipo's gebalanceerd kan laden zijn geschikt. Van goedkoop tot heel duur.
    En de power module verzorgt de spanning voor je flight controller. De Led module geeft de staat van de GPS verbinding aan (goed of slecht) en via de Led module maak je met een usb kabel verbinding met je pc/laptop. Handleidingen zijn over het algemeen wel te vinden op internet. Daarin staat hoe de aansluitingen moeten zijn en hoe het pc programma werkt om de controller in te stellen.
     
  12. Nils372

    Nils372

    Lid geworden:
    14 jul 2016
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Borne
    Kan er op de flight controller ook een gimbal worden aangesloten bijvoorbeeld

    http://www.dx.com/p/2-axis-aluminum...ero-1-2-3-dji-phantom-fpv-266301#.V7sUIDYkrIU
     
  13. Stitch

    Stitch

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Zou ik je niet durven zeggen. Ik heb geen gimbal. Mijn camera's hebben een vaste opstelling.
    Gebruikt een gimbal niet zijn eigen stabilisatie print? Ik denk dat je voor advies over een gimbal bij de andere hobbyisten moet zijn.
     
  14. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    Bij mij gebruikt de gimbal zijn eigen moederbord. Deze moet je van stroom voorzien en kalibreren en klaar. Als dat werkt kan je meerdere dingen gaan instellen zoals je pitch laten bewegen door middel van een potmeter op je afstandsbediening. Bij mij zit deze erop "BGC 3.12 MOS 2-axis Brushless Gimbal Controller". Zat bij de gimbal die ik heb gekregen.
     
  15. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Nee die kan je niet aansluiten op je APM en zoals al verteld hierboven mis je de controller.

    Ik ga het ook nog maar een keer aangeven :) Een APM is niet de meest makkelijke FC....ik had destijds ontzettend veel problemen met name voor het een beetje werkend krijgen van de GPS.

    Wil je echt een stabiele quad voor men name filmen kijk dan echt naar bijvoorbeeld een Naza lite of iets dergelijks. Veel eenvoudiger in te stellen en stabieler. En de hard en software bied wel ondersteuning om de controller van je gimbal op aan te sluiten ( roll en pitch).
     
  16. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    Of neem een Naze32. Bevalt uitermate als beginnend vlieger / zelfbouwer, veel uitbreidingsmogelijkheden, veel info over te vinden en cheap.
     

Deel Deze Pagina