Elektromotor slaat uit..??

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Roland W.V.A. van Os, 15 sep 2016.

  1. Roland W.V.A. van Os

    Roland W.V.A. van Os

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Thuis
    Even uitleggen om wat het gaat...
    Een elektrozwever van Kyosho STRATUS 1600 V-Tail met de standaard elektromotor (GEEN BL-motor!!!!!)
    Een switch : Robbe RSC 225 BEC
    Een accu : 7 cellen (7x1,2= 8,4Volt/1600mAh - NiMH)
    Als ontvanger een FrSky gelinkt aan mijn T7C (2,4GHz)

    Als ik de motor start dan loppt deze en slaat DIRECT weer af..... knuppel terug en weer volgas.... motor loopt, en slaat DIRECT weer af.....etc......
    Propellor eraf.... motor blijft lopen..... zoveel belasting is die klap-propellor toch niet dat de switch een beveiliging aanspreekt?????

    o_Oo_O
     
  2. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Ik denk dat je NIMH cellen zoveel interne weerstand hebben, dat bij het gebruik van de klapprop, de spanning meteen inzakt en de regelaar dan uitschakelt vanwege zijn batterij bewakings routine. Vervang die NIMH cellen eens door een 2S lipo en probeer het opnieuw.
     
  3. Roland W.V.A. van Os

    Roland W.V.A. van Os

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Thuis
    Omdat die Robbe RSC geen LiPo-safe heeft had ik dat dus nog niet gedaan....nu dus wel effe....
    De NiMH-accu eraf.... een LiPo eraan.... motor incl prop blijft gewoon lopen... niks aan de hand dus.

    Wss dan maar een nieuwe regelaar (zoiets als de Multiplex MultiCont X-16) erin...deze kan wel LiPo veilig afschakelen.
    En in plaats van 8,4Volt-NiMh overstappen op 2S-LiPo????
    Kan de huidige motor gewoon blijven zitten.
     
  4. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Of een luid piepende lipo-saver aan je lipo hangen en lekker met je huidige regelaar blijven vliegen Het is een zwever, dus die lipo-saver hoor je dan wel een keer piepen, als het tijd wordt om te landen.
     
  5. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Het is natuurlijk wel nuttig even de accu spanning te meten tijdens het al of niet op starten van de motor.
    Mogelijke problemen zijn een te oude of rotte of lege accu of een te grote prop.
    Als er ook een standaard prop op zit dan is de accu de hoofd verdachte. ;)
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2016
  6. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Hallo Roland,

    Hoe zwaar is het geheel zonder de motor en hoeveel gewicht heb je nodig om het model te balanceren?
    Wellicht dat ik nog wel ergens een BL motor voor 2S heb liggen die dan voldoet.

    Gr.
    Paul
     
  7. Roland W.V.A. van Os

    Roland W.V.A. van Os

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Thuis
    Hoi Paul;

    De huidige motor heeft altijd op (7 x 1,2 V) 8,4 Volt gedraaid. Nu met 2S-LiPo.
    Moet goed komen met de huidige motor - denk ik.

    In ieder geval bedankt voor het aanbod Paul...
     
  8. Roland W.V.A. van Os

    Roland W.V.A. van Os

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Thuis
    Nog effe aan de digitale weegschaal gehangen..... 600 gr....vliegklaar met 2S-LiPo.
     
  9. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Hallo Roland,

    Hoeveel moet je motor ongeveer wegen om de zwever in balans te houden/krijgen?
    Ik heb nog wel een Poly-Tec motor liggen:
    Volgens mij is het deze:
    http://www.poly-tec.org/epages/78026952.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/78026952/Products/C20-30-910
    Zal hem wel eens opsnorren (net als zoveel spul weet ik dat ik hem heb en waar die ongeveer zou kunnen liggen :D) en meenemen voor je.
    Wij weten elkaar ook buiten dit forum wel te vinden om iets af te spreken.

    Gebruikte hem vroeger met 2S en een 10x6 of 7 op een Easyglider van ~600 gram i.c.m. met een 16A regelaar (heb ik evt. ook nog wel liggen).
    Kun je eens kijken of het werkt in jouw model en zo ja dat je er dan maar gelukkig van wordt ;)

    Gr.
    Paul
     
  10. Roland W.V.A. van Os

    Roland W.V.A. van Os

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Thuis
    [​IMG]

    Heeft zijn eerste vlucht met 2S-LiPo gehad.....niet lang en hoog...maar hij doet het....

    Happy...
     

Deel Deze Pagina