Embraer Tucano: low-tech, low-cost maar BIG-fun the second

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Von W, 16 apr 2017.

  1. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Hoi Dirk,

    Bedankt voor de rolroeren. Normaal snij ik altijd de roeren pas nadien uit. Ben het gedoe met kromme roeren beu :)
    waar komen de roerstangen achteraan uit de romp?
     
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    De vleugels ineen lijmen ging als een fluitje van een cent.
    9 gram servo's inbouwen, vleugeltipjes in balsa etc....

    De servogaten waren nog niet voorbereid in de vleugel (dit is een proefkitje btw.) dus heb ik de volledige omtrekt van de servo's uitgesneden dwars door de vleugel. Na het passen van de servo's op goede diepte heb ik met depron van 3mm de vleugeloppervlakte weer hersteld. Met wat lichte filler is er niets meer van te merken.

    upload_2017-12-12_0-29-39.png

    Bij m'n twinzlin heb ik de met papier beklede vleugel nadien bespannen en dat ging goed.. Ik heb eigenlijk nog meer een hekel aan schilderen dan aan bespannen (om een of de andere verwrongen reden kan ik weinig geduld opbrengen tijdens het afwerken, maar wel tijdens het bouwen) dus ik zou de tactiek van bespannen over het papier terug toepassen.
    Ik weet het een dubbele bekledingslaag, maar het bekleden op het papier hecht me toch iets beter dan op het glad geschuurde schuim.
    Het gewichtsverschil tussen een verflaag en bespanning mag verwaarloosd worden en het geheel geeft een ongelooflijk stijve vleugel. En dan te bedenken dat die vleugel eigenlijk een schijfje isolatieschuim is...

    Anyway, wat wél leuk is is natuurlijk het schema kiezen, haha :)
    Na wat verkenning dankzij Google Images kwam ik op de Peruviaanse uitvoering!

    Deze zal het worden!

    upload_2017-12-12_0-38-48.png
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Wordt mooi zo [​IMG]
     
  4. MartinuS

    MartinuS

    Lid geworden:
    16 jan 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Rijssen
    Beste Dirk,

    Het wordt tijd om te starten met de bouw van de Tucano. Na het bestuderen van alle foto's van zowel de Zlin als de Tucano heb ik nog wel een paar vraagjes. Wat is de dikte voor de stuurstangen en wat gebruiken jullie als doorvoer door het schuim hiervoor? Ik zal in de komende maanden ook wel een paar foto's plaatsen van de bouw. Ik ga proberen om hem in de 30 year anniversary uitvoering te maken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Ik gebruik daarvoor 0.8mm stangetjes in combinatie met 2mm hulsjes.
     
  6. MartinuS

    MartinuS

    Lid geworden:
    16 jan 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Rijssen
    Dankje Dirk. Ga ik dat regelen en kunnen we beginnen!
     

Deel Deze Pagina