Sleurhutje
Forum veteraan
Na een paar jaar offroad-scheuren heb ik begin deze zomer een EasyStar aangeschaft. In eerste instantie om te kijken of het vliegen leuk was en als bijzaak om luchtfoto's te maken. Na een paar maanden is de conclusie dat vliegen erg leuk is en dat ik er meer mee wil gaan doen. De EasyStar is ondertussen van rolroeren, een hele dikke brushless, ingekorte vleugels (wingtips afgesneden), vliegt als een straaljager en is dikke pret. 
In een ver verleden had Graupner al een Monsun BO209. Als kind verlekker je je aan zo'n dik boek met al die modellen maar veel meer dan een auto en een bootje zat er toen niet in. :?
Nu jaren later het modelbouw weer tot een verslaving is geworden, begint het hart toch weer sneller te kloppen bij het zien van de Monsun. Als opvolger voor de EasyStar voor het serieuzere werk dus gekeken naar een Kyosho Calmato 1400EP Sport maar dat model won het toch niet van de Monsun. Ik wil wel voorlopig elektro-vliegen vanwege wat regelgevingen bij de club (beperkte vliegtijden voor brandstof).
Zijn er mensen met ervaring met de Monsun BO209, spanwijdte 158cm? Zijn er bepaalde aandachtspunten bij de bouw of het gebruik?

In een ver verleden had Graupner al een Monsun BO209. Als kind verlekker je je aan zo'n dik boek met al die modellen maar veel meer dan een auto en een bootje zat er toen niet in. :?

Zijn er mensen met ervaring met de Monsun BO209, spanwijdte 158cm? Zijn er bepaalde aandachtspunten bij de bouw of het gebruik?