Esky Lama V3 !hulp!

Hallo, :bye:

Ik heb wat vragen over de Esky Lama v3.

de eerste is: Welke airframes van welke heli's passen er allemaal op de Lama v3, zonder aanpassingen? (ik weet wel dat het airframe van de Esky Robbins 22 erop past van die zijn vrijwel hetzelfde.)
de tweede is: Ik zou graag de Xtreme staart kopen op aerotronic.nl
maar weet iemand of het goedkoper kan of is er nog iets beters op de markt (de Xtreme staart voor de v3 en robbins is van koolstofvezel)
de flexibele staart voor de lama en robbins is die gewoon van plastic? En wat is beter de xtreme van 20,95 bij aerotronic.nl of de staart van 9.95 ook bij aerotronic.nl of vergelijkbare sites dus wat raden jullie aan of raden jullie af.

alvast bedankt

mvg, Ruben van Leeuwen

(ps: Ik heb deze heli nu ongeveer 1 jaar en omdat ik meer ervaren mensen zoek ben ik op dit forum terecht gekomen)

Laatst bewerkt:
Je krijgt weinig reacties....... jammer

Kijk eens op "andere body voor Lama v4 waar" op dit zelfde subforum (3 dagen geleden).

Paul

Nog even dit, als je eea gelezen hebt.... de V3 en de V4 zijn technisch gezien nagenoeg hetzelfde. Het hoofdframe van de V3 is geschikt om Xtrmeme-onderdelen op te zetten, de V4 heeft een ander hoofdframe. Voor de V4 moet dus ook een V3-hoofdframe worden aangeschaft om de Xtreme upgrades te kunnen gebruiken. Jij hebt dat probleem dus niet.

Paul

hallo Paul

dus als ik het goed begrijp zou ik het air frame van de lama v4 er ook op kunnen zetten zonder aanpassingen.
en als de v4 de xtreme onder delen erop wou zetten moest hij wel iets aanpassen
en als ik xteme staart neem raakt mijn v3 dan niet uit balans?

alsvast heeeeeel erg bedankt

mvg Ruben van Leeuwen

Hoi Ruben,

Als je alleen het V4-hoofdframe aanschaft, dan past je V3-tail daar niet meer op en ik denk ook je kapje niet (de gaatjes in de kap zullen wel op een andere plek zitten); voor de rest past alles.

Maar waarom wil je een V4-frame gaan gebruiken??? De Xtreme onderdelen passen juist alleen op het V3-frame en niet op de V4. Als ik mijn V4 (nu nog stock, wel met Xtreme-blades) zou willen upgraden met Xtreme-parts, dan moet ik er dus wel een V3-frame bij kopen anders past eea niet. Bij jou V3 hoeft dat niet.

De Xtreme-tail schijnt iets zwaarder te zijn dan de standaard V3-tail. Dit kun je compenseren door je 4-in-1-controller iets verder naar voren te plaatsen (zit met dubbelzijdig tape vast, tenminste bij de V4 wel).

Heb je trouwens al de Xtreme bladen? Deze zijn niet alleen veel steviger, maar zorgen ook voor een veel betere stabiliteit van de heli.

Paul

Trouwens Ruben,

Er is denk ik sprake van wat mis-communicatie. Jij bedoelt met "airframe" het ding wat ik de body noem. Ik bedoel met "hoofdframe" het onderdeel waar je motoren en servo's op vast zitten.

De body van een V4 past niet zonder meer op een V3. Als jij een V4-body wil gebruiken dan moet je het hoofdframe van de V4 erbij kopen (kost maar iets van 4 euro geloof ik). Ik denk ook dat je een V4-batterijhouder en landingsskid nodig hebt, anders past de V4-body niet. En je zal de servo-armpjes af moeten knippen tot het gaatje dat het dichts bij de as zit.

Als je alleen de Xtreme-tail wil gebruiken, dan past die gewoon op jouw V3.

Paul

Laatst bewerkt:
Hallo paul,

Mijn bedoeling was eigenlijk om een andere body erop te zetten.
niet om gelijk mijn hele heli om te bouwen in een v4
maar als je zegt dat de v4 alleen het hoofdframe anders is.
zou ik het mischien wel kunnen over wegen om hem om te bouwen naar een v4 en dan niet de body er op te zetten maar dan de body van de Dauphin er op tezetten
die vind ik zelf erg mooi,
Ik verander nog al vaak van mening en eerst wou ik alleen de xtreme staart kopen
omdat mijn originele flexible v3 staart erg snel kapot ging in het begin.

maar is het moeilijk om alles over tezetten op het andere hoofdframe?
en ik ben 12 en werk niet dus ik moet het doen op zakgeld en klusgeld,
maar ik ben je heel dankbaar dat u mij zo helpt

mvg Ruben van Leeuwen

Hallo Paul,

Ik denk toch dat ik voor de Robins 22 body ga omdat als er iets mis gaat met ombouwen dat ik dan echt de klos ben.
de body van de robins past er toch gewoon op zonder aanpassingen of heb ik dat fout.

mvg Ruben van Leeuwen

Hoi Ruben,

Het ombouwen is op zich niet moeilijk. Ik heb mijn V4 al eens helemaal uit elkaar gehaald en weer opgebouwd. Als je niet aan de ballinkjes draait en de servo-armpjes niet van de servo haalt, vliegt ie gewoon weer hetzelfde.

Of die Robins body gewoon op de V3 past weet ik niet zeker, kijk eens op deze link:

lama-v3-v4-robbins-22-hetzelfde

P.S. Heb je nou die Xtreme-bladen al??? Is echt een hele verbetering.

Paul

Laatst bewerkt door een moderator:
dankjewel!

Hoi Paul,

Ik ga vandaag nog de body van de Robins 22 bestellen:p
echt heel erg bedankt voor al je hulp want ik heb veel aan je gehad,
Trouwens wij wonen een beetje tussen de weilanden in en ik heb in de achtertuin een minivliegveld gemaakt voor mij en mijn vrienden.
want 3 vrienden hebben ook een heli.:banana:

mvg Ruben van Leeuwen

Hoi Paul,

Ik hoorde al veel Goeds over de Xtreme bladen dus die bestel ik ook mee,
heb je ze zelf ook?
post a.u.b een plaatje van jou helicopter (ben benieuwd)
Als ik hem heb om gebouwd dan post ik ook een plaatje.

mvg Ruben van Leeuwen

Hoi Ruben,

Ik ben blij dat je met mijn reacties toch een besluit hebt kunnen nemen.

Ja ik heb sinds een week of 3 de Xtreme-bladen. Vliegt echt stukken stabieler en dus fijner.

Mijn V4 is nog helemaal standaard, behalve de Xtreme-bladen. Een foto van de standaard V4 kun je overal op internet vinden.

Ik ga denk ik wel binnenkort een andere tail bestellen. dan komt ie er zo uit te zien.

lamajpgos8.jpg

Ik ben wel benieuwd naar de foto's van jouw verbouwde V3. Zie ze wel een keer verschijnen.

Groeten,

Paul

Laatst bewerkt:
Hoi Ruben,

Ik heb nog eens naar de foto's van de body van de Robins gekeken. Realiseer je wel dat als je de body er "even" af wil halen om iets af te stellen, je eerst de rotorbladen moet verwijderen, anders krijg je de body er niet af........ is wel wat meer werk dus.

Paul

Hoi paul,

Sorry dat ik pas zo laat reageer maar ik had het druk.
over wat je zij met dat kost meer tijd, maakt mij helemaal niks uit
ik heb er al mijn tijd voor over.
En weet jij toevallig een site waar ze de body van de Robins 22 in het rood verkopen?
want hij is namelijk op de meeste site's uitverkocht.

mvg Ruben van Leeuwen

Hoi Paul,

Bij v-nix heb ik mijn heli besteld,
en ik had 3 dagen geleden een e-mail naar v-nix gestuurd
maar v-nix zegt dat de robins 22 niet meer word gemaakt
en daarom niet dat frame kunnen leveren.

mvg Ruben van Leeuwen

Hoi Ruben,

Ja als ie niet meer wordt gemaakt, dan wordt het lastig. Zal je toch naar een andere body moeten gaan kijken.

Paul

Hoi Paul,

ik weet het maar kan je dan niet terecht bij Esky zelf?
en anders koop ik hem wel in een andere kleur.
mischien hebben ze die nog wel.

Ruben

Hoi Ruben,

E-sky is geen leverancier, zij leveren alleen aan de groothandel en detailhandel, je kan dus bij hun niet bestellen.

Je kan hooguit het internet afstruinen en alle webshops zoeken die een robins 22 in hun assortiment hebben en kijken of er misschien nog 1 op voorraad is.

Succes,

Paul

Back