Even voorstellen en mijn verzameling tonen!

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Doerack, 12 mei 2018.

  1. Doerack

    Doerack

    Lid geworden:
    11 mrt 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Tilburg
    Hi Forummers,

    Ik ben Mark, 32 jaar en onlangs deze prachtige hobby opgepakt. Lang geleden ooit een Robbe skyflex gehad, maar deze op jonge leeftijd nooit goed vliegend gekregen!

    Begonnen met een speelgoed vliegtuigje, differentiële trust.
    [​IMG]

    Daarna overgegaan op het maken van FT tiny trainer. Wat een ontzettend leuk model. Ik heb de gratis bouwplannen aangepast voor gebruik op een lasercutter en gebruik gemaakt van grijze xps-ondervloerplaten van de kwantum. Alles in elkaar gelijmd met een lijmpistool en voorzien van transparante tape. De powerpod is ook met behulp van de lasercutter gemaakt uit 3 mm mdf.

    Eerst gevlogen met de polyhedral wing in driekanaalsopstelling icm een 1806 emax motor op een 3 cell 850mah turnigy batterij 6x3 prop. Om vervolgens over te stappen op de vierkanaals opstelling met dihedral wing, compleet met ailerons. Het bleek een behoorlijke uitdaging en na een hoop crashes kreeg ik het model steeds beter onder de knie.
    [​IMG]

    Besloten om nog een Tiny trainer te maken, deze keer metal gear servo's gebruikt, en de servo's in de staart geplaatst om de CG wat beter te krijgen. Ook wat carbon staafjes (1,5mm) in de romp verlijmd. De3ze keer het geheel met pattex 100% verlijmd i p v lijmpistool. Om het geheel was sneller te krijgen een emax 2205 motor geplaatst icm 5x5 prop en 850mah 3s turnigy accu 12a esc. Dit bleek uiteindelijk wat de heftig voor de vleugel. Een 4mm carbon staaf geplaatst om de vleugel wat stijver te maken, hierdoor ben ik wat dihedral kwijt, maar merk dat daardoor het maken van rolls steeds beter gaat. Daarna nog wat skids gemaakt op de 3dprinter, daar paste ook de esc mooi tussen voor betere koeling.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Dit is nog een conversion van (gooi) glider. Deze heb ik gemotoriseerd gemaakt van onderdelen die ik nog had liggen van een eerder vliegtuigje.
    [​IMG]

    Verder nog in het bezit:
    * AXN floater jet, met 2200 3s accu, 6x4 prop, moet de nieuwe motor nog plaatsen: turnigy 2826/6 2200kv. 30a esc. De stock motor was ontzettend slecht in balans, de magneten van de rotor lieten zelfs los!
    [​IMG]

    * Phoenix 1600 glider.
    Deze moet in nog gaan uitproberen, lijkt me fijn voor een windstille rustige zomerdag. Gekocht op marktplaats voor 3 tientjes compleet met motor, turnigy servo's en 60a esc.
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina