even wat anders

Discussie in 'Model truckers' gestart door richard023, 13 jan 2011.

  1. richard023

    richard023

    Lid geworden:
    1 feb 2010
    Berichten:
    98
    Locatie:
    noordscheschut
    ik ben op zoek of als deze twee vrachtwagens nog rondrijden in rc wel te verstaan [​IMG]
    deze duel truck is door iemand gemaakt ik hoogeveen en werd door een branstofmotor aangedreven en is denk ik schaal 1:4 of kleiner
    [​IMG] en deze ben ik tegen gekomen in almelo en deze man heeft altijd op deze auto gezeten en heeft hem op schaal na gebouwt 1:4 met een 26 cc motor en deze had al luchtremmen en veerde ook op tucht en als ik dan vertel dat deze twee vrachtwagens in de tijd wanner ik een jaar of 18 was dus reken maar uit het zal tussen de 25 en 30 jaar geleden inzitten
    dus wie weet er nog meer van of deze kolossen nog rijden of ergens staan weg te roesten ik heb daar een speciale herinnering aan
    dus wie oh wie kan mij daar bij helpen
    richard
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. janelze

    janelze

    Lid geworden:
    21 nov 2010
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Nieuw-Weerdinge
    gaat het dan puur om schaal 1:4 trucks of specifiek die trucks
    want ik rij met een schaal 1:4 truck (kenworth T600 A )
    en begin straks met een schaal 1:4 scania 110 super torpedo

    Groetjes Jan Elze Hummel
     
  3. richard023

    richard023

    Lid geworden:
    1 feb 2010
    Berichten:
    98
    Locatie:
    noordscheschut
    de duel truck is door iemand nagemaakt in hoogeveen en nu weet ik niet of deze nog rijd of nog bestaat ik wil hem graag namaken maar ik heb niks om na te maken alleen foto`s
    de groene truck weet ik ook niet of deze nog rijd
    vandaar deze vragen misschien weet jij het antwoord jan elze ik weet het niet
    richard
     
  4. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    fout gelezen
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2011
  5. janelze

    janelze

    Lid geworden:
    21 nov 2010
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Nieuw-Weerdinge
    okee .. nee ik ken die trucks die jij bedoeld niet .
    jammer genoeg leek me wel leuk om te zien .
    maar misschien dat je aan het antwoord van Adrie meer hebt !

    Groetjes van Jan Elze Hummel
     
  6. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Wat is het voor truck die op de eerste foto een Reo of International ofzoiets? Ze bestaan in 1:50 of 1:43 die oude legertrucks met een motortje en paar batterijen in de oplegger (geen tankoplegger) dat weet ik wel.
     
  7. truck-freak

    truck-freak

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    866
    Blijkbaar niet belangrijk genoeg..

    TABEE
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2011
  8. htenbrinke

    htenbrinke

    Lid geworden:
    31 mei 2008
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Hengelo (O)
    truckstar

    deze truck uit "duel" heb eens gestaan in een truckstar van vele jaren terug
    in rc uitvoering.

    gr
     
  9. richard023

    richard023

    Lid geworden:
    1 feb 2010
    Berichten:
    98
    Locatie:
    noordscheschut
    dan zou ik truckstar eensmoeten schrijven of ze deze nog hebben
    richard


     
  10. blackduck

    blackduck

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    235
    Locatie:
    weert
    peterbilt duel

    hallo

    ik heb een hele tijd in mijn archief zitten spitten en wel tussen de truckstar bladen deze heb ik van af t eerste uur en wist wel welk blad het was van daar .

    het is truckstar nr 10 oktober 1982
    op blz 35 staat het verslag van Sietse Visser uit hoogeveen

    gr bertje
     
  11. richard023

    richard023

    Lid geworden:
    1 feb 2010
    Berichten:
    98
    Locatie:
    noordscheschut
    bertje bedankt voor het door spitten van de bladen deze zocht ik maar ik wist de naam niet meer
    en nu kan ik misschien achterhalen of de wagen nog bestaat
    richard


     
  12. snmva9

    snmva9

    Lid geworden:
    8 jun 2012
    Berichten:
    4
    Richard,
    Deze truck is gebouwd door Sietze (Sietse) Visser te Hoogeveen, 100% zeker. Hij was werkzaam bij Neijenhuis te Hoogeveen. Volgens mij is hij nu werkzaam in de Krim als Garagemonteur (old timers). Deze truck is gebouwd op basis van beelden van een film (Duel, 1971, als ik mij niet vergis). Prachtig ding als ik mij goed herinner. We waren met een hele groep in Bungalo park Venesluis Hoogeveen, Stockcars, en electro wagens herinner ik mij. Op deze vrachtwagen kon je zelfs zitten... We reden mer Robbe en Graupner zenders. Sietz(s)e was echt een ster in het bouwen van deze wagens. Hij reed ook wel eens in Hollandsche Veld, tijdens stock car races (ergens tussen 1982 - 1985 dacht ik). Hij is in de werkplaats van Nijenhuis (NCH) op gebouwd. Er zaten heel wat uurtjes werk in herinner ik mij.

    Michel Veenstra
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2012
  13. snmva9

    snmva9

    Lid geworden:
    8 jun 2012
    Berichten:
    4

    ja dat is hem 100 % zeker. MIjn broer heeft nog wel een telefoonnummer vermoed ik.
     
  14. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. richard023

    richard023

    Lid geworden:
    1 feb 2010
    Berichten:
    98
    Locatie:
    noordscheschut
    als je een telefoonnummer van hem heb dan kan ik een keer bellen of hij hem nog heeft
    en bedankt voor reageren
    ik heb ook in het bungalo park gereden ik heb gereden met een blauwe golf van tamiya en ik heb hem nog steeds
     
    snmva9 vindt dit leuk.
  16. richard023

    richard023

    Lid geworden:
    1 feb 2010
    Berichten:
    98
    Locatie:
    noordscheschut
    hallo
    als dat telefoonnummer nog kunt achterhalen dan kan ik nog een keer contact opnemen met sietse visser
    richad
     
  17. snmva9

    snmva9

    Lid geworden:
    8 jun 2012
    Berichten:
    4
    Richard, Bertje, etc... Sorry, ik zou het echt niet weten (tel nummer). Een jaar of 15-20 geleden werkte hij in de KRIM, als oldtimer monteur, herstelde Buicks etc.. Hij heeft jaren lang gewerkt voor Nijenhuis te Hoogeveen (naast Chinees International). Daar is de wagen eigenhandig gemaakt op basis van de film. Banden kwamen van asbakken herinner ik mij. Hij woonde aan de lindenlaan 5, nu NIET meer, nu Pspychloog Pijpstra, daarvoor ene Visser, daarvoor Makelaar Bramer dacht ik !!!! Kleinere broer van Sietse heet Fokko... Je kon op de wagen zelf zitten. hij was expert in laswerk, bouwde alles zelf! Ik herinner mij dat we met de hele buurt daar aan het rijden/varen waren. ook cross brommers / luchtdruk pistolen trouwens... OMG... zelf uit Eikenlaan.Ik zeg maar niet welk huis.... :) iets te poulair aldaar (sniff). Speelden/reden veel voor op de weg van Lindenlaan en EIkenlaan kruizing. Stockcars, moerasboten (robbe), jeeps, etc. Verbrandings motoren waren echt in herinner ik me nog... Nitro :). Wat een kabaal... Eigenhandig mijn vinger nog in een propellor met startmotor gestoken....OMG.... scheelde niet veel... of topje was er af.... djz.. deet dat zeer.... (was 12-13 of zo). Quartel modelbouw en Bob Hobby (Schutstraat Hoogveeen, nu Bart Smit) was toen erg populair. Ook speelgoed zaak "De Witte" in Zwolle (nu weg, zat aan Diezerstraat)!! Na die tijd heeft Sietse eigen bedrijf gestart voor herstel oldtimers dacht ik in de KRIM. Een van mijn broers kwam er nog regelmatig. Sietse was aardige vent, kwam goed op voor zijn broer.... herinner ik mij (windsurf periode Nijstad).
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2017
  18. snmva9

    snmva9

    Lid geworden:
    8 jun 2012
    Berichten:
    4
    Jaar of 15-20 moet denk ik eerder >25-30 zijn. OMG ik wordt oud. ik was 12 -13 nu 48.... sietse vermoed ik 4-6 jaar ouder..
     
  19. Henk Ketelaars

    Henk Ketelaars

    Lid geworden:
    24 aug 2018
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Kaatsheuvel (NL)

    Ik heb hier het Truckstar artikel uit die tijd nog. Groet Henk Ketelaars
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina