f3k wedstrijd Almere 2017

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door specialpainter.nl, 12 mei 2017.

  1. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    NK F3K Almere 27 mei 2017

    Thermiek in de Polder!

    Model Vliegclub Almere (MVA) heet ons op zaterdag 27 mei 2017 weer van harte welkom om de volgende ronde in het F3K-seizoen 2017 op hun veld te komen vliegen. Dit is het vierde achtereenvolgende jaar dat de club in de zuidelijke Flevopolder ons uitnodigt op deze mooie, centrale locatie in Nederland. De ligging van het vliegveld, tussen de akkers en vlakbij de meren, zorgt altijd voor spannende omstandigheden!

    Locatie:
    Kluutweg 1
    1349 RA ALMERE

    Link: Google Maps(ten noordoosten van kruising Kluutweg/Tureluurweg)
    www.modelvliegenalmere.nl

    Klasse:
    F3K volgens parafgraaf 5.7 uit het KNVvL-reglementenboek. Dit reglementenboek vind je onder het kopje: Downloads, Documenten, getiteld: SECTIE 5.3 zweef 2017def.pdf (pagina V.3.21 t/m V.3.28).

    Aanvangstijdstip en tijdsschema (onder voorbehoud):
    09:00 Invliegen
    09:30 Briefing
    09:45 Start wedstrijd
    16:15 Laatste taak
    Het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt. Er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen.

    Wedstrijdleiding:
    Wedstrijdleider: Ben Jansen
    Organisatie: MVA
    Jury: wordt ter plaatse bekend gemaakt

    Inschrijving:

    Inschrijven kan alleen via de Inschrijftool en is mogelijk tot DINSDAG 17.00 UUR 23 mei 2017. Piloten die zich na deze datum inschrijven, kunnen mogelijk niet meer deelnemen aan de wedstrijd!

    Vermelding van de taken die gevlogen gaan worden, staan hier de donderdag of vrijdag vóór de wedstrijd vermeld.
    Een uitleg van de taken vind je in het F3K Handboek. Dit Handboek vind je onder het kopje: Downloads, Documenten.

    Aanvullende informatie en/of aanpassingen over de wedstrijd zullen op deze site (www.f3k.nl) op het Modelbouwforum onder het betreffende draadje worden getoond.

    Heeft u verder nog vragen over de wedstrijd? Neem gerust contact op: mailto:wedstrijdvraag@f3k.nl

    Tot 27 mei!

    Aanvullende informatie:

    De kantine van de club is geopend, er is een toilet aanwezig. Koffie wordt aangeboden van de club. Verder zijn blikjes drinken en snoepgoed verkrijgbaar in de kantine. Tijdens pauze is er tegen een vergoeding tosti’s, broodjes kroket, frikandel en/of hamburger verkrijgbaar.
     
    bgo en patrickw vinden dit leuk.
  2. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Een heel mooi aantal deelnemers. Inschrijven kan nog tot vandaag 18.30. Ivm Hemelvaartsdag worden de briefjes een dag eerder uitgeprint en klaargemaakt.

    Tot zaterdag!
     
    bgo vindt dit leuk.
  3. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Geachte deelnemers, zie hier de takenlijst voor Almere.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    bgo en macedh vinden dit leuk.
  4. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    geachte f3k-ers/ster,

    De wedstrijd gaat door, desalniettemin zal de wind stevig zijn, 3 bft om mee te beginnen en we eindigen met 5 bft in de middag. Vanwege de voor de rest overdreven goede voorspellingen de keuze gemaakt om ondanks de wind de wedstrijd door te laten gaan.Dus ballast mee en wees op tijd, tot morgen!

    f3k forever!

    ps. vergeet ook je zonnebrand niet.......
     
  5. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Oja, de club al tegen een kleine vergoeding versnaperingen verzorgen in de pauze. Altijd goed.
     
  6. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Wassenaar
    Oeps... 5 bft. Daar heb ik geen ervaring mee.

    Gelukkig weegt mijn gehavende maar oh zo trouwe en bij wind super vliegende Tweagle leeg al 255 gram maar ik heb maar 1 balastgewicht waarmee ik op 285 kom.

    Snel dus maar even improviseren. Deze reep lood plak ik met tape onder mijn romp als het echt gaat waaien. Dan zit ik aan 315 gram.

    Tot morgen!

    Roger

    IMG_0737.JPG
     
    Niels1275, Peral en bgo vinden dit leuk.
  7. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Namens f3k Nederland wil ik alle deelnemers bedanken voor de deelname, ondanks de stevige wind toch met 20 deelnemers op het veld, mooi. Ook deelnemers met weinig vlieguren in deze wind hebben vandaag de stap gewaagd om toch te vliegen. Chapeau voor het lef, we weten allemaal hoe dat is; je mooie kissie in een wervelwind gooien en hopen dat alles heel blijft... hopelijk hebben deze deelnemers nu wat geproefd van wat er wel degelijk nog meer mogelijk is met een dlgtje. Wat vooral prettig was dat alle deelnemers zich meer dan keurig hebben gehouden aan de gemaakte afspraak na ronde 1. Het ''hellingvliegen'' voor het bosje werd niet meer gedaan en de vluchten en wedstrijd werden veel spannender en , ook niet onbelangrijk, veiliger. De kans op een midair boven de betreffende boompjes was aanzienlijk en gebeurde dan ook al gauw, ik hoop dat de schade mee valt.

    Namens F3k Nederland een extra bedankje voor de club uit Almere die weer alles uit de kast hebben getrokken om ons een mooie dag te bezorgen, broodje kroket, frisdrank gebruik van het clubgebouw enzovoorts.

    Alle vrijwilligers die vandaag weer hun ding hebben gedaan ook weer super bedankt voor de inzet!

    Rest mij nog de felicitaties aan het voorlopige podium, erg knappe prestatie!

    Ik hoop dat iedereen net zoals mij een mooie dag hebben gehad!

    f3k forever!
     
    bgo vindt dit leuk.
  8. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Laatst bewerkt: 28 mei 2017
    bgo en jorn vinden dit leuk.
  9. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Inderdaad, het podium is helaas gewijzigd. Erg vervelend voor in dit geval Bastiaan, hij is zo lekker bezig en wat mij betreft zou deze podiumplek hem ook zeer gegund zijn.

    In het klassement zijn ook de nodige veranderingen geweest. Neem zelf een kijkje op de link die Loet hierboven heeft gepost, ik kan al wel verklappen dat de top 4 behoorlijk dicht op elkaar zit.

    Mooi man, het plezier blijft en het algemene vliegniveau gaat naar mijn idee omhoog. Leuk om te zien hoe bij relatieve nieuwkomers een heel steile leercurve is waar te nemen, ik hoop dan ook dat Tynaarlo weer op hun agenda kan staan. Kunnen we die Duitsers nog wat meer tegenstand bieden;)

    F3K forever.
     
    HBZWEEF vindt dit leuk.
  10. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    646
    Locatie:
    Almelo
    Het was een mooi vliegdagje met lekker uitdagend weer. Het team van Ben Jansen van MVA heeft het zeer netjes georganiseerd. Grote complimenten daarvoor.
    Wat betreft de wedstrijd ben ik erg blij dat er na de eerste ronde besloten is om een no-fly zone in te richten. Ik vond het erg goed dat Vincent het initiatief hierin nam en de beslissing aan de jury overliet. Ondanks het feit dat hij zelf er best voordeel uit kon halen (het demonstreren van het DS vliegen was mooi en super knap). Maar ERG goed hij zelf heeft aangegeven dat het anders moest. Hierdoor ontstond er namelijk een echte wedstrijd.

    Natuurlijk ook mooi dat Robert Jan zijn eerste overwinning heeft behaald. Meer dan verdiend zou ik zeggen. Uiteraard ook felicitaties aan Peter en Vincent en inderdaad vervelend voor Bastiaan, maar ik voorspel je dat we die nog wel vaker op het podium zullen zien.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    specialpainter.nl, jorn en jaap27 vinden dit leuk.
  11. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Je geeft me teveel krediet Brian;) Deelnemers zelf gaven duidelijk aan dat ze het niet zo zagen zitten, ikzelf kwam tijdens het vliegen van de 1e ronde tot diezelfde conclusie. Vandaar dat de jury heeft besloten om die no fly zone in te voeren;) Dat ds-en was wel leuk ja, dat stond nog op mn ''to do list''; tijdens een wedstrijd ds-en.....Maar net zoals dat hellingvliegen met een paar dlg's, beetje risicovol......gelukkig werd de wedstrijd idd een echte wedstrijd na die 1e ronde, superdagje met een briesje zo nu en dan;)
     

Deel Deze Pagina