FPV Audio

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Repel, 25 jan 2018.

  1. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Wil van een 5.8ghz fpv setje alleen het audio kanaal gebruiken, is iemand misschien bekend met een merk voor een goede kwaliteit, liefst een tx met aansluiting voor een losse mic.
     
  2. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Ik vermoed dat je een antenne tracker wil aansturen?
    Ik gebruik zelf alles van Immersion RC.
    Voor ontvanger kun je de Imersionrc uno of duo gebruiken. Via 1 vd video uitgangen kun je het geluid gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2018
  3. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Hoi Ard,
    Vlieg met verbrandingsmotor en wil het motorgeluid en propwash beter horen alsof je in het toestel zit, heb al wat setjes bekeken maar vraag me af welke afhankelijk van bandbreedte en kwaliteit een goed geluid zal geven.
    Op youtube filmpjes is is het geluid van de setjes vaak niet geweldig maar dat zou ook door de soms ingebouwde mic kunnen komen, wil dan voor een losse mic een geschikte plek zoeken.
     
  4. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    In dat geval kun je een goedkoop mini walkitalki setje kopen en de behuizing er af slopen. Setje kost rond € 10 a € 20 euro en zit meestal op 400mhz 470mhz. Met een externe microfoon heb je dan prima bereik en geluid. 400mhz heeft een prima bereik en je stoort niemand.
    Op Banggood staan er zat.
    Lijkt mij een prima oplossing en het geluid is veel beter dan op 5.8ghz.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2018
  5. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Je hebt ze overigens al heel klein en wegen niet veel. Behuizing er afhalen is denk ik niet nodig. Volgens mij een prima oplossing.
     
  6. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Niet aan gedacht zal de 400/470mhz met wat meer vermogen niet de 2.4ghz storen, daarom dacht ik aan 5.8ghz, ga ff zoeken dank voor de tip.
     
  7. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    400mhz zal absoluut geen storing geven. Zit veel lager en deze golflengte raakt op geen enkel punt de 2.4Ghz golflengte. Prima oplossing.
     
  8. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Bedoel met de harmonische van 400/470, de zesde harmonische van 400 is 2400 = 2.4ghz
    Eenvoudige zenders hebben meestal een slechte bandfiltering en kunnen hierdoor hogere freq. op een veelvoud van de grondfreq. storen.
     
  9. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Dat bedoel ik ook. Daar zul je geen last van hebben. Veel telemetrie systemen die bijvoorbeeld zwevers gebruiken zitten ook op 400-470mhz. Moet geen probleem zijn. Er zijn ook veel walkitalki's die op 470mhz frequentie zitten. Walkitalki's worden veel gebuikt voor telemetrie systemen.
     
  10. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Super Ard,
    Geeft me vertrouwen, ga zoeken.
     
  11. whitte

    whitte

    Lid geworden:
    23 jun 2010
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Merksplas (B)
    Ook bij het quadcopter vliegen is dit een veel gebruikt optie. Mss eens zoeken naar Mr. Steel zijn quadbuild+audio is veel over te vinden op Youtube.
     
    Ard Schell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina