FPV bril met daarbij eigen bril

Discussie in 'Multicopters' gestart door loges, 14 jan 2017.

  1. loges

    loges

    Lid geworden:
    19 sep 2008
    Berichten:
    319
    Locatie:
    gorinchem
    Hallo iedereen

    ik ben op zoek naar een fpv bril waar ik mijn eigen bril bij kan blijven dragen. Ik heb geen lenzen. Zijn daar mogelijkheden voor? een fpv bril die mijn bril kan vervangen lijkt me gezien mijn specifieke bril met cilinders niet mogelijk maar ik wacht af.......

    loges
     
  2. JaapDMC

    JaapDMC PH-SAM

    Lid geworden:
    12 aug 2012
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Friesland
  3. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Die correctie lenzen van Fatshark werken prima om het scherm te zien, maar................ als het fout gaat dan wil je de FS af doen om op zicht te vliegen en dan zie je niks zonder je eigen bril.
    Heb er ervaring mee.
     
  4. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Met contactlenzen gaat het in ieder geval prima, ik heb links -8 en rechts -10, dus kansloos voor correctielenzen... Maar gewoon met mijn contactlenzen in ging het prima met een Fatshark, en meteen weer zicht als je hem afzet.
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb ook een cylindrische bril. Je zou een Cyclops kunnen proberen, daar past je bril in.
    Maar uit ervaring weet ik dat ook dit erg lastig is.
    Best vlieg je op een (goed) schermpje.
     
  6. JaapDMC

    JaapDMC PH-SAM

    Lid geworden:
    12 aug 2012
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Friesland
    Waar wil je FPV voor gebruiken? Voor bv "rondvliegen" of racen? Bij kleine racedrones heb je meestal geen tijd om je bril af te zetten als er iets fout gaat om LOS te vliegen. In de tijd die je hiervoor nodig hebt is de kans groot dat dat je of gecrasht of de drone zover weg is dat je hem niet meer goed kunt zien. Bij rondvliegen (en opnames maken) kies ik ervoor om de, grotere en veel duurdere, drone uit te rusten met GPS. Indien je dan bv je oriƫntatie kwijt bent kun je overschakelen naar GPS gestabiliseerde mode. Bij sticks in het midden blijft de drone dan op zijn positie hangen. Je kunt ook de gohome functie activeren. Je hebt dan de tijd om de FPV bril af te zetten en je gewone bril weer op.
     
  7. s.edg

    s.edg

    Lid geworden:
    15 nov 2010
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Kerkenveld
    Cyclops van Hobbyking.com daar kun je een bril mee dragen.
    Gebruik ik ook met bril
     
  8. Fint

    Fint

    Lid geworden:
    11 okt 2013
    Berichten:
    1.003
    Locatie:
    Weert
    Fatshark heeft ook van die grotere kijkers. Schijnbaar erg goeie kwaliteit.
    Even zoeken op Fatshark Transformer.
     

Deel Deze Pagina