fpv race drone build.

Discussie in 'Multicopters' gestart door johns, 25 nov 2017.

  1. johns

    johns

    Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Berichten:
    22
    Locatie:
    boxtel
    ik ga binnenkort mijn eerste fpv race drone zelf bouwen.
    alles is binnen, wacht op sinterklaas alles in de zak stopt! (kinderen)
    frame: geprc lx5
    flight controller: omnibus f4 pro
    emax 35 amp losse esc.
    nu is mijn vraag:
    op youtube zie ik met een 4in1 esc dat de -(massa) van de signaalkabel niet aangesloten wordt op de fc board.
    en met 4 losse esc,s op een pdb board de - wel wordt aangesloten op de fc board.
    alles zit toch aangesloten op een gezamelijke massa, of zie ik iets over het hoofd?
    mvg,

    john van berkel.
     
  2. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Het voordeel van de massa wel aansluiten is dat je een gesloten loop krijgt van de stromen en dat werkt storingsremmend.
    Op een 4in1 ESC is de massa intern op het PDB doorgelust dus heb je ook een stroom loop en minder kans op storing.
    In plaats van een fysiek draadje is het een koperbaan maar hij zit er zeker wel.

    Het beste is dus om de massa van de signaalkabels vanaf de Omnibus FC mee te trekken naar de Emax ESC's en niet de algemene massa te gebruiken van je vbat. Dat laatste werkt electrisch gezien wel maar je krijgt dan te maken met storingen op je signaal lijn die tot onverwachte dingen kunnen leiden in je ESC's. En je wilt geen onverwachte dingen in je ESC's dus gewoon die 4 extra draadjes solderen. Plaats ook een 1000uF 25V elco over de + en - van je vbat (lipo); hiermee voorkom je grote piekstromen en ruis op al je componenten.
     

Deel Deze Pagina