FrSky X12s Horus

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Japie.G, 2 sep 2016.

  1. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Ben er ook bang voor dat frsky er bij nader inzien de schuldige van is.. die lullen een beetje uit hun nek af en toe..
     
  2. GVT

    GVT

    Lid geworden:
    1 aug 2012
    Berichten:
    273
    Locatie:
    NL - Elburg - Gelderland
    Ik ben erg benieuwd wat er uit komt
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Net contact gehad met de leverancier voor super duidelijk info. Ik had mijn spam filter verhoogd en daardoor geen info gehad nog, dus dat lag aan mij.

    Wat betreft de eerste serie, daar is inderdaad MOGELIJK een soldering niet goed wat kan leiden tot verminderd vermogen (zoals ik meet). Zou niets met de failsafes te maken moeten hebben.
     
  4. Helibobter

    Helibobter

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    136
    Locatie:
    Ergens in Maas en Waal.. (RMVC-Cumulus)
    . Laat maar horen wat de reactie is. Ik had goede ervaringen met hem dus vandaar dat ik het vreemd vind....
     
  5. Marcel van Marle

    Marcel van Marle

    Lid geworden:
    7 jul 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Oldenzaal
    Tadango, die graph widget van jou ziet er geweldig uit. Zou het mogelijk zijn , als je klaar bent met testen en je toch niets beters te doen hebt :) , om er een start en een stop voorwaarde bij te programmeren.
    Als je nu de tijdfactor redelijk snel hebt staan is de grafiek verdwenen voordat je het model van het veld hebt gehaald.

    Geen idee of dit überhaupt mogelijk is, maar het lijkt mij persoonlijk een welkome aanvulling.

    PS: Heb een Horus uit de 2e batch (die is tegengehouden in china) en heb tot nu toe nog geen Failsafe oid. gehad.
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Dat is wel een optie alleen zit ik met de beperking van het aantal parameters in Lua widgets. Dat zijn er maar 5. Ik heb nu:
    - Source (best wel nodig :))
    - Achtergrond (kunnen we zonder maar wordt een stuk minder leesbaar, kleur vanuit thema kan MAAR niet transparant nog...)
    - Interval
    - Min
    - Max

    Niet echt ruimte meer en je wil het wel configureerbaar maken lijkt me of je moet een 'HACK' toepassen oid dat bij L63 actief oid de grafiek stopt. Beetje jammer voor mensen die L63 toevallig gebruiken dan....

    Alternatief is veel mooier nog :) (als het kan) en dat is via vragen een soort wizard te doorlopen. Weet alleen niet of dat kan via een Widget of het alleen kan via een config script....

    AH crap, kan ook niet want je kan die data niet opslaan in de widget storage, daar was die limiet van 5 ook voor :(
     
  7. Marcel van Marle

    Marcel van Marle

    Lid geworden:
    7 jul 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Oldenzaal
    Ik heb al redelijk wat speciale functies via Logical functies geprogrammeerd ,maar verder dan 40 stuks ben ik nog nooit gekomen :)
    Dus de optie om via een logcical switch de grafiek te stoppen zou zeer welkom zijn.
     
  8. Arthur Costerus

    Arthur Costerus

    Lid geworden:
    15 okt 2009
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Rhoon
    Bij de Taranis kan je Lua scripts gebruiken als telemetrie scherm. Ik heb zo een F3K screen met een grafiek die start indien de hoogte groter is dan 3meter en stopt wanneer hij er onder zit. Is dit geen mogelijkheid voor de Horus? Misschien het script dat ik reeds heb een beetje verbouwen?
     
  9. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Ik zou me lua-scripting wel eens eigen willen maken.
    Wat kun je er mee? Hoe werkt het?
    Weet iemand een goede dummy-tutorial? (in eerste instantie enkel voor gebruik bij OpenTx, mocht het breder toe te passen zijn).

    Tot dusver heel blij met m'n Horus. (mogelijk 2e batch, want(?) externe antenne bijgeleverd)
    Tot op heden nog geen enkel probleem ervaren.
     
  10. Marcel van Marle

    Marcel van Marle

    Lid geworden:
    7 jul 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Oldenzaal
    Bij de Horus zijn de telemetry schermen vervangen door de Widgets. Ik heb geen idee of het mogelijk is om een Lua script in een van de widget velden uit te voeren. Als dit wel zo is zou een aangepast script misschien een oplossing zijn.
    Misschien toch maar weer eens gaan verdiepen in programmeer talen :)
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Widgets zijn ook Lua scripts ;) Alleen net iets anders en met bewerkbare eigenschappen.

    Lua is niet lastig en het makkelijkst leren is het bekijken van andere Lua scripts. Docu van 2.2 is er nog niet en wil je uitvinden welke methodes er zijn moet je de code van OpenTX in duiken.

    Voor VisualStudio is er een plugin waarvoor ik code completion documentatie heb gemaakt. Zie https://drive.google.com/drive/folders/0B7CCMF5_dutXbWNVd1h2OWl6a00 voor OpenTX Lua Documentation.zip

    Moet ook werken met de gratis visual studio :)
     
  12. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Lua scripting zou ik ook wel willen leren. Ik zal eens kijken hoever ik kom.
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Apart draadje openen in Modelbouw software hiervoor? Zal eens wat opstellen straks.
     
  14. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Zijn de problemen met dropouts nu verleden tijd?
     
  15. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ja, is opgelost met een firmware update.
     
  16. jm.wijnholds

    jm.wijnholds

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    238
    Locatie:
    Emmen
    Heb je het dan over een nieuwe versie van opentx of van frsky?
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Gaat om het zend moduul dus altijd 1x flashen met FrOS en starten ook voor OpenTX
     
    jm.wijnholds vindt dit leuk.
  18. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Mijn Horus is waarschijnlijk van de 2e productie batch (externe antenne direct bijgeleverd).
    Nog geen problemen met failsafe, nog range ervaren.

    Op dit moment de, voorlaatste FrsKy 1.2.20 firmware geflashed en de meest recente OpenTX nightly. http://downloads-22.open-tx.org/nightly/companion/windows/companion-windows-2.2.0N359.exe
    Beide zijn nog steeds in het beta-stadium, maar reeds uitstekend te gebruiken.

    Het is een fantastische zender. Ik heb nooit iets mooier/fijner in handen gehad.
    Deze zender wordt absoluut een topper, voor de komende periode.
     
  19. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    977
    Maar werkt de interne antenne nu dan ook goed. Of is de externe antenne een Must?
     
  20. GVT

    GVT

    Lid geworden:
    1 aug 2012
    Berichten:
    273
    Locatie:
    NL - Elburg - Gelderland
    JapieG en ik hebben een test gedaan waaruit bleek dan zijn versie 1 met externe antenne het beter deed dan met interne. Bij mijn versie 2 (standaard ext antenne meegeleverd en schuim in koffer is anders) maakte het geen verschil.
    Met Int en Ext net zo veel range als die van JapieG met Ext antenne
     
    Japie.G vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina