FrSky X12s Horus

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Japie.G, 2 sep 2016.

  1. jm.wijnholds

    jm.wijnholds

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    238
    Locatie:
    Emmen
    Lijkt me niet iets wat via een software update te verhelpen is
     
  2. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Oh shit Moet je snel een nieuwe voor krijgen hopelijk!! Wel apart ook dat er .15 op staat. Een oudere batch?
     
    jm.wijnholds vindt dit leuk.
  3. jm.wijnholds

    jm.wijnholds

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    238
    Locatie:
    Emmen
    Ja dat vond ik ook al vreemd, de externe antenne zit er wel bij. Ze hebben ook de verkeerde versie gestuurd, had de space gray besteld maar kreeg de texture
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    De meesten hebben de oude software... Dat is ook een groot probleem.
     
  5. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    HK levert dus gewoon oude batches uit. Slechte zaak man. Kennis heeft recent een horus bij NL dealer Booms gekocht en deze was netjes voorzien van nieuwe firmware.
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Kan de dealer ook zelf updaten als service natuurlijk....
     
  7. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    HK gaat dat vast oplossen. Waarschijnlijk betaald met Paypal, dus komt altijd goed.
    Maar je zit er helemaal niet op te wachten natuurlijk.
    Even doorbijten. Uiteindelijk zul vast en zeker blij worden van deze zender.
     
  8. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Uiteraard, dat had HK wel moeten doen. De .15 firmware is gewoonweg gevaarlijk. Stel je voor dat je verder geen fora leest en die zender koopt....

    HK heeft een 30 dagen no worries return. Mijn advies, niet met RMA gaan knooien, stuur m terug via 30dagen no worries return en bestel direct een nieuwe..

    (Hoewel ik bedenk me nu dat misschien op deze manier iemand anders deze zender weer uitgeleverd krijgt )
     
  9. jm.wijnholds

    jm.wijnholds

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    238
    Locatie:
    Emmen
    Nou net ff met HK in de gesprek geweest. Gewoon een RMA formulier ingevuld. Even met de Horus gespeeld en nu weer terug in de doos. Als ik de dame uit de chat het goed heeft gezegd hoef je geen verzendkosten te betalen wanneer je onder garantie terug stuurt dus dat is mooi. Tis alleen ruk dat je em naar Engeland moet sturen.

    Nou ja Tis niet anders... even door bijten. Alleen wel slecht van Frsky... je hoeft de zender alleen maar aan te zetten om te zien dat het display stuk is....
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Kan tijdens transport gebeuren of door temperatuurstijging verschillen, of gewoon na x dagen na productie. Dat zal in de fabriek echt nog wel goed gewerkt hebben ;)
     
  11. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    Een LCD schermpje wordt vanuit twee randen aangestuurd. Dat is de onder of de boven kant en de rechter of linkerkant. Het circuit, je zou kunnen zeggen de print, is op de glasplaten gemaakt. Aan de aanstuurkanten moet die elektronica in het scherm contact maken met de elektronica van de aansturing. Dat gebeurt vaak met een soort "vingercontacten" die maar een paar tienden van een millimeter breed zijn. Wat hier gebeurt kan zijn is dat twee lijnen geen goed contact maken met de aansturing. In dit geval is het een rode en blauwe lijn naast elkaar. Die lijnen worden dan nooit aangestuurd en blijven derhalve altijd aan. Daarom krijg je een paarse lijn over het scherm.
    Dit kan inderdaad door een stevige schok ontstaan maar er kan ook iets vuil tussen zitten. Door (zware) trillingen kan het soms gebeuren dat een contact een beetje "open" gaat en dan kan er een stofje of zo iets tussen komen.
    Je kan "testen" of het een slecht contact is door aan de onder of bovenkant voorzichtig op de rand van het display te drukken. Als de lijn dan wel goed gaat werken, en soms ook blijft, is het een slecht contact. Natuurlijk is het geen betrouwbare reparatie, dat kan alleen in een stofvrije ruimte gedaan worden. Dat is veel werk dus duur en wordt tegenwoordig vrijwel niet meer gedaan. Er wordt gewoon een nieuw display in gezet.
     
  12. jm.wijnholds

    jm.wijnholds

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    238
    Locatie:
    Emmen
    Net contact gehad met HK, kan hem terug sturen maar de verzendkosten zijn voor mijn eigen rekening... erg slecht...

    Het mooiste is nog, dat het verstuurd word vanuit NL maar dat je terug moet sturen naar de UK...
     
  13. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Ouch balen zeg, een flinke valse start
     
  14. jm.wijnholds

    jm.wijnholds

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    238
    Locatie:
    Emmen
    Jup ... had net gepland om in Mn vakantie volgende week Mn zender in te gaan richten maar helaas... we weten in ieder geval wel dat we geen ontvangers meer bij HK gaan bestellen
     
  15. Helron

    Helron

    Lid geworden:
    29 nov 2012
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Pffft dus letterlijk een maandagochtendprodukt... :frustie:
    Wat een pech zeg!!! Ja is gewoon pech, want de mijne van HK, daar mankeerde niets aan!!!

    Maar maak je niet ongerust! Ik kon mijn zender ook zo ruilen als ik dat wilde! Ze doen daar ook niet moeilijk over! Omruilen/ terugsturen kan zonder verdere problemen!

    Ik heb eigenlijk hetzelfde gehad! De .15 versie en een extra antenne! Van Japie de tip gekregen om de produktiedatum te achterhalen!
    Die vind je achter in de modulebak gegraveerd! Bij mij stond er: 2016/09/29! Dus geen oude batch! Heb jij dat al gecheckt?

    Heb gewoon FrOs 1.2.25 op gezet en daarna OpenTx! Tot nu toe werkt alles goed!
    Mijn ontvangers die ik bij HK gekocht heb(X8R) moeten trouwens aangepast worden aan de (EU) zender maar daar hebben Japie en Tadango mij perfect in geholpen!

    In elk geval succes met de afloop...
     
  16. jm.wijnholds

    jm.wijnholds

    Lid geworden:
    16 jul 2013
    Berichten:
    238
    Locatie:
    Emmen
    Jup, dikke pech ... je moet alleen even vertrouwen hebben dat het weer goed komt. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik iets duurs koop bij HK en blijf het gek vinden dat ik een product koop in het nederlandse warehouse en dat ik terug moet sturen naar de UK maar dat zal ik wel overleven. Het mooiste is dat het product niet alleen stuk is, heb ook de verkeerde uitvoering gekregen. Had de space gray besteld maar kreeg de Texture versie.... waren lekker aan het slapen daar

    Heb eigenlijk geen idee wat de productiedatum is, heb de horus al weer ingepakt in de doos. Net even de return label geprint en vanavond als ik thuis kom het spul naar het postkantoor brengen. Las dat het wel een dikke maand kan duren voordat ik een nieuwe heb dus ben benieuwd....

    Als ze me er nu even een gratis ontvanger bij in douwen.... dat maak het weer een beetje goed ;)
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Nu weet je dus waarom een premium dealer soms echt een voordeel is, ook al is het dan iets duurder..... ach ja, komt wel goed bij HK maar kost wel flink tijd.

    Ontvangers koop ik alleen bij HK als het echt voordeliger is. Anders gewoon Banggood of HorusRC als ik de tijd heb of Microtechnics als ik haast heb... maar die update zijn site niet vaak en de nieuwe staan er nog niet op :( Heb inmiddels een voorraadje wat ook handig is voor testen van diverse dingen. Blijft erg leuk speelgoed dat telemetry systeem :)
     
  18. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.890
    Locatie:
    Zierikzee
  19. Helron

    Helron

    Lid geworden:
    29 nov 2012
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Hoe is de ervaring met "Banggood"? Verzenden is kosteloos zie ik, maar Invoerkosten???
     
  20. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    De wat duurdere dingen haal ik bij BG via Priority Direct Mail en verzekering bij het verzenden. Dan geven ze garantie dat er geen extra kosten bij komen. Daar adverteerden ze een tijdje geleden mee. Service is ook goed. Ik had 1 ontvanger die defect raakte na een paar dagen en kreeg zonder enige moeite het geld direct terug. Dus heb nu 2 reserve antennes :)

    HorusRC wil wel eens wat met de labels doen (verkeerde bedragen :)) zodat het ook geen probleem is meestal. HorusRC is wel sneller met leveren, meestal 10 dagen.
     

Deel Deze Pagina