Futaba 14 sg

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Markjanssen, 30 jan 2015.

  1. Markjanssen

    Markjanssen

    Lid geworden:
    30 jan 2015
    Berichten:
    2
    Hallo,
    Ik heb totaal geen ervaring met futaba. Ik heb hier een futaba sg 14 liggen en daar moeten in totaal 4 servo's op werken. kan dit met gewone servo's of moet ik daar speciale voor hebben.
    Ik heb nu de regelaar wel aan de praat gekregen maar de servo's brommen steeds.
    Als er iemand in de buurt van Emmen me evt. zou willen helpen graag.
     
  2. Markjanssen

    Markjanssen

    Lid geworden:
    30 jan 2015
    Berichten:
    2
    Nog even een toevoeging.
    Ik heb echt moeite met het menu. Ik begrijp de ''termen'' niet. Ik hoef alleen maar vooruit en achteruit te kunnen. Daarnaast heb ik een schakelmodule die ik aan moet sturen. Thats all. Standaard servo's van futaba heb ik al.
     
  3. EJJK

    EJJK

    Lid geworden:
    9 feb 2012
    Berichten:
    197
    Locatie:
    stedum
    Hallo Markjanssen

    Je hebt de ontvanger(R7008SB) waarschijnlijk in een verkeerde modus staan(voor digitale servo)waardoor ze alleen maar trillen.
    Omschakelen naar analoge servo staat in de handleiding van zender T14SG.
    De zender in Nederlands zetten dan worden de termen wel duidelijk.
    De zender bevalt mij goed, veel mogelijk heden om in te stellen.

    gr EJJK
     
  4. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Ge moet wel weten waar ge mee bezig bent anders geen computer zender aankopen
     
  5. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    Vliegman......

    Als ik je onderschrift bekijk,begrijp jij ook nog steeds niets van computerzenders.

    terratop en servo`s met oude stekkers?
    lache man.........oeps....opeens buikpijn!!!

    Verander je forum-naam in lachman.

    leuk,,,,leuk....leuk!!

    Groetjes Richard
     
  6. fuelflow

    fuelflow

    Lid geworden:
    18 dec 2006
    Berichten:
    207
    Locatie:
    51°33'6'' N, 4°51'2'' E
    Haha, de combinatie van het gebruikte onderschrift en deze post is idd wel humor! Vandaar dat Lachman waarschijnlijk ook geen computerzender heeft of, beter gezegd, kán hebben. Verder natuurlijk geen reden om dan hier enig commentaar te geven... maar dit is mijn persoonlijke gedachte.

    Het verbaast me eerlijk gezegd meer dat er zulk commentaar komt. Juist door het commentaar lijkt het er nu op dat we niet in het bezit mogen zijn waarvan we nog geen enkel verstand hebben... Vreemd, want daar begint nu net een leerproces of uitdaging vaak mee. En daarom staan er op dit forum mensen klaar om te helpen.

    Ik hoop dan ook dat Markjanssen uiteindelijk de boel aan de praat krijgt ;-) al dan niet met een hulpvaardige Futaba T14SG gebruiker.

    Grt
    Fuelflow
     
  7. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Ja waar bemoei ik me mee, maar als je eerst eens je gebruiksaanwijzing leest en lukt dat niet in het Duits of Engels kun je even op het forum zoeken dan kun je zo antwoord krijgen, er lopen al 2 draadjes over deze zender.
    En gewoon je mixers gebruiken om deze servo's aan de gang te krijgen.
    Maar ja wat weet ik er van, ik gebruik nog niet zo lang een computer zender, ongeveer zolang als deze bestaan.

    En O ja ik heb nu ook een een T14SG
     
  8. EJJK

    EJJK

    Lid geworden:
    9 feb 2012
    Berichten:
    197
    Locatie:
    stedum
    Hallo vliegman waarom gebruik jij mixers om gewoon 4 analoge servo's met de knuppels aan te sturen??
    Ik heb ook een T14sg en gebruik daarbij geen mixers om standaard servo's normaal te laten werken!
    Trillende servo heb ik ook gehad, ontvanger stond in digitale mode en dan heb dit probleem.

    gr EJJK.
     
  9. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.299
    Locatie:
    REO
    woonplaats

    Mark,

    Als je laat weten waar je woont kan iemand die in de buurt woont zich melden Soms is het makkelijker als er iemand even meekijkt. Overigens ik heb ook een 14SG en snap er af toe ook nog weinig van. Met name de vrij programmeerbare mixers zien er ongelofelijk ingewikkeld uit (voor mij dan).

    groet,

    Erik
     
  10. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    ik dacht in eerste instantie dat deze 4 op een kanaal moesten werken maar als hij deze apart op ieder een kanaal wil gebruiken dan deze dan deze in de desbetreffende aansluiting steken.
    En dat de servo's staan te jutteren kan inderdaad zijn dat de ontvanger op digitaal staat, en er hoeven geen aparte servo's voor de zender gekocht worden.

    En hij woont in de buurt van Emmen
     
  11. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Tijdens het indoorvliegen had ik vandaag iets vreemds met mijn T14SG.
    Als ik de zender aanzet moet ik eerst een model kiezen (handig instelling, vind ik, omdat ik eerder al eens een model de vernieling in heb geholpen doordat ik in m'n enthousiasme het model vergeet te veranderen).

    De zender laat voordat de keuze is gemaakt alleen het rode lampje (power) oplichten. Wanneer de keuze is gemaakt gaat het blauwe lampje (zenden) aan.
    Ik heb nu een paar keer gehad dat wanneer ik een model kies dat het blauwe lampje niet aan gaat, wat kan hier aan de hand zijn?
    Wanneer ik weer een ander model kies springt het lampje weer op blauw, ga ik weer terug naar de eerste keuze blijft het lampje op blauw.
    Zet ik de zender uit, en weer aan en kies weer hetzelfde model brandt het blauwe lampje weer wel :shock:.
    Ik gebruik firmware V4.1

    Heeft hier iemand ervaring mee?

    Vandaag ook twee keer gemerkt dat vliegtuig onbestuurbaar werd en in fail-safe schoot. Maar dit kan ook aan de ontvanger in het model liggen (Frsky variant op S-FHSS).
     

Deel Deze Pagina