Futaba telemetrie visualisatie software

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Daveheli, 15 apr 2014.

  1. Daveheli

    Daveheli

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    13
    Ik heb sinds kort een futaba 14sg zender met telemetrie.
    Er bestaan veel programma's om log files te visualiseren op de pc zodat je knuppeluitwijkingen, compas, hoogte, snelheid, batterij etc grafisch mooi kan laten visualiseren. Helaas geldt dit enkel voor andere merken want voor futaba kan ik niets vinden dat dit kan...
    Heeft iemand een idee of dit (reeds) mogelijk is en welk programma ik hiervoor kan gebruiken? Futaba heeft een eigen bestandssysteem maar deze files zijn te converteren naar .csv. Is het misschien mogelijk om deze .csv files te converteren naar een andere indeling en deze dan te kunnen gebruiken op de een of andere software?
     
  2. casp

    casp

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Egmond aan den Hoef
    .csv kan je openen in Microsoft Excel. Simpeler kan het niet. Zelf een grafiekje maken en je hebt je grafische weergave.
     
  3. Daveheli

    Daveheli

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    13
    Met alle respect maar dat ik een .csv met excell kan in lezen en grafieken trekken weet ik . Wat ik bedoel is zoiets:

    RCLogger.Com | Overview (DE)

    maar dan voor futaba ...
     
  4. gait

    gait PH-SAM

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    445
    Locatie:
    't harde
  5. Daveheli

    Daveheli

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    13
    Bedankt Gait, zal er ns naar kijken. Heb momenteel Robbe all in one sensor F1675 op mijn futaba 14sg gekoppeld. Buiten deze 2 zijn nog andere alternatieven welkom!
     
  6. Daveheli

    Daveheli

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    13
    ik zie geen enkele mogelijkheid om mijn robbe sensor hier aan de pc te connecteren ... blijkbaar moet men toch eerst een device aanmelden. wat ik zoek is gewwon eenvoudig een csv bestand importeren en de data visualiseren ....
     
  7. gait

    gait PH-SAM

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    445
    Locatie:
    't harde
    Daveheli,

    je bedoelt dat je de sensor aan wilt sluiten en direct in het programma wilt lezen? Dat zal niet gaan, wordt niet ondersteund op dit moment. Als je de sensordata kunt importeren als een csv bestand op je PC, kun je met bovenstaande software wel de gegevens grafisch weergeven.

    gr

    Gait
     
  8. Daveheli

    Daveheli

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    13
    dat bedoelde ik inderdaad, althans ik dacht dat dat vereist was ttz dat je hem moest aansluiten vooraleer je er mee aan de slag kon gaan.
    Zal het als csv importeren.
    alvast bedankt
     
  9. Daveheli

    Daveheli

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    13
    ik kom er niet uit hoe je een csv importeert, hoe heb je dat gedaan toen ?
     

Deel Deze Pagina