Hoewel de bouw nu al ruim 2 maanden onderweg is, wil ik graag de bouw van mn Ta152 delen. In ruil daarvoor graag tips, tricks en adviezen 
Om bij het begin te beginnen:
Bij toeval kwam ik langs deze website: David Andersen Designs, Plans & Downloads
Met goede gedetaileerde bouwtekeningen van een Ta152H (en gratis te gebruiken)
Nu was ik al een tijdje opzoek naar een 1/5 bouwproject, dus deze moest het worden.
Na een bezoekje aan de printshop kom je thuis met een aantal gigantische rollen papier, en kan de pret beginnen.
Nu moet ik bekennen dat ik niet van elke stap foto;s heb gemaakt. Vaak zag ik na een paar dagen de camera weer liggen: "Owja, foto's maken...."
toch heb ik er een leuk aantal.
Met de vleugel was ik al een aardig eind toen ik de camera weer zag liggen.
Beide vleugelhelften worden hier even grofweg bij elkaar gehouden, de flaps en ailerons zijn er even opgespeld voor het zicht:
Zo was ik ook met de romp al een heel eind. Deze ligt hier losjes op vleugel. Ook stabilo en elevator zijn er los ingeschoven. Wederom dus alles even grofweg op elkaar gezet om de moed erin te houden:
Voor het gevoel van grote: de meetlat is 60 cm. Spanwijdte wordt 2m60
Aangezien er in de vleugel 7 servo's komen (2x aileron, 4x flap, 1x landing gear) Heb ik rietjes gebruikt om makkelijk bedrading door te kunnen voeren en het netjes te houden. (verder loopt er ook nog het een en ander voor verlichting)
Kort maar krachtig: Rudder.
Toen kwam er een pakje uit de VS met mn landingsgestel van Century Jets:
prachtig staaltje techniek
En ingebouwd:
Volgens mij ben ik gezegend als modelbouwer met een lieve vriendin die het hartstikke gezellig vind dat ik in de woonkamer bouw
Zoals hier te zien, de mooie lijnen worden ook goed zichtbaar.
In de tussentijd zijn de 2 vleugelhelften 1 geworden, en is het een best lastig handelbaar ding geworden
Beplanking van de vleugel:
En nu komt station Utrecht in zicht en moet ik dus helaas aan het werk, ik zal proberen later vandaag nog een update te geven.

Om bij het begin te beginnen:
Bij toeval kwam ik langs deze website: David Andersen Designs, Plans & Downloads
Met goede gedetaileerde bouwtekeningen van een Ta152H (en gratis te gebruiken)


Nu was ik al een tijdje opzoek naar een 1/5 bouwproject, dus deze moest het worden.
Na een bezoekje aan de printshop kom je thuis met een aantal gigantische rollen papier, en kan de pret beginnen.
Nu moet ik bekennen dat ik niet van elke stap foto;s heb gemaakt. Vaak zag ik na een paar dagen de camera weer liggen: "Owja, foto's maken...."
toch heb ik er een leuk aantal.
Met de vleugel was ik al een aardig eind toen ik de camera weer zag liggen.
Beide vleugelhelften worden hier even grofweg bij elkaar gehouden, de flaps en ailerons zijn er even opgespeld voor het zicht:


Zo was ik ook met de romp al een heel eind. Deze ligt hier losjes op vleugel. Ook stabilo en elevator zijn er los ingeschoven. Wederom dus alles even grofweg op elkaar gezet om de moed erin te houden:


Voor het gevoel van grote: de meetlat is 60 cm. Spanwijdte wordt 2m60
Aangezien er in de vleugel 7 servo's komen (2x aileron, 4x flap, 1x landing gear) Heb ik rietjes gebruikt om makkelijk bedrading door te kunnen voeren en het netjes te houden. (verder loopt er ook nog het een en ander voor verlichting)

Kort maar krachtig: Rudder.


Toen kwam er een pakje uit de VS met mn landingsgestel van Century Jets:

prachtig staaltje techniek

En ingebouwd:

Volgens mij ben ik gezegend als modelbouwer met een lieve vriendin die het hartstikke gezellig vind dat ik in de woonkamer bouw

Zoals hier te zien, de mooie lijnen worden ook goed zichtbaar.
In de tussentijd zijn de 2 vleugelhelften 1 geworden, en is het een best lastig handelbaar ding geworden



Beplanking van de vleugel:


En nu komt station Utrecht in zicht en moet ik dus helaas aan het werk, ik zal proberen later vandaag nog een update te geven.