Ik heb voor de Slowmo (originele aandrijving) 2 packs van 7xGP350. Voor de Holiday 280 wordt, vast vanwege de hogere stroom waardoor de spanning verder inzakt, aangeraden 8x350 te gebruiken. Is het onverstandig om de slechts 5 keer gebruikte packs uit te breiden naar 8x? Rob.
Na 5 Cycles moet dat nog wel kunnen. Je moet wel eerst alle cellen in de zelfde ontlaad status brengen.(ook de nieuwe cel dus). B.v. eerst alle 8 cellen met 1 Amp tot 0,8V ontladen. Dan de 8e cel er bij doen en het pack direct minimaal 1/3 van de capaciteit laden. (Nimh cellen staan niet graag lang leeg).
En als je het na Bert's bericht nog steeds niet vertrouwt, kun je de nieuwe cellen dezelfde 5 cycli behandeling laten ondergaan als de oude alvorens ze tot een pakket te smeden.
Mijn antwoord kun je al raden Rob... Alle cellen proberen naar ongeveer dezelfde waarde te ontladen, pakket uit elkaar trekken en alle cellen weer een cyclus parallel en het pakket weer in elkaar solderen.
Dus met het geringe aantal cycli geen probleem en de nieuwe cellen gewoon apart ook even 5 cycli laten maken. Dat lukt. Ik heb er bij het in elkaar solderen goed op gelet dat de zaak niet te warm werd. Met het nogmaals uit en in elkaar solderen (voor methode Niek) hoef ik niet bang te zijn door de verhitting 'schade' te veroorzaken? Rob.
Threads/informatie over accupacks solderen: www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=401 Accupacks maken voor elektrovliegen: www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=513 Inline accupacks maken, link onderaan in deze pagina: www.batt-mann.de/
RON! Nogmaals, deze kleine indoor dingen KUN JE NIET zonder grote kans op oververhitting fatsoenlijk inline solderen!!