[GEVONDEN] (EasyStar) met fototoestel

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Aaalie, 13 sep 2006.

  1. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hoi hoi,

    Vermist een EasyStar inclusief een Nikon Coolpix in de romp gebouwd. Hij is vermist omgeving Assen Noord (Industrieterrein) waarschijnlijk naast de snelweg A28 aan de kant van Vries/Ubbena. Dit is gebeurt op Dinsdagavond om plusminus 19:30 uur.

    De EasyStar is bescheiden bestickert, als motor zit een Mega 16-7-7 gemonteerd, deze drijft een Graupner 5,5*4,3 cam en een alu spinnertje aan. In de romp zit een Himodel 40 ampere brushlessregelaar, een Ele 2100 3S lipo pakket. Als ontvanger een Lexors (MZK) Sexta, en nog twee lichtblauw doorzichtige protech servo'tjes, en een 5 grams towerpro die de camera bedient.
    De camera is een Nikon Coolpix L4, met daarin 2 stuks 2100milli's NiMh penlite batterijen en een 1Gig sd geheugenkaart met behoorlijk wat luchtfoto's en enkele andere "grond" foto's.
    De camera zit in de romp gebouwd, ter hoogte van de vleugel zit een opening, waar de lens doorheen steekt.

    Ik zou erg blij zijn als iemand het toestel zou vinden, of iemand kent die het heeft gevonden! Het is slechts hobby, maar ik voel me er heel vervelend door.


    Bij voorbaat dank, groetjes van Aldert
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ah men aldert, hoe kan dat gebeurd zijn ?
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Toch wel van naam, adres, telefoonnummer voorzien?
     
  4. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Dat had ik dus (ook) niet gedaan bij een toestelletje dat ik niet meer tegen de harde wind in naar me toe kon krijgen. Het is vervelend als je moet toezien hoe je je toestel achteruitvliegend ziet verdwijnen. Mijn zoon heeft toen in de wijk waar ie ongeveer moet zijn neergekomen A4-tjes met "VERMIST" op de lantaarnpalen geplakt en warempel werden we gebeld door een echtpaar dat het toestelletje vlak over hun dak had zien zweven en keurig landen op een grasveldje achter hun huis. Toestel onbeschadigd terug! Doosje "Merci" was dat zeker wel waard!

    Dus Aldert: ik weet de omstandigheden niet, maar ik ken het gevoel en er is hoop....

    Dirk
     
  5. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Damn man, hoop dat je hem terugvind.

    'k Ga nu ook meteen maar even adresgegevens in de mijne plakken. In al m'n andere toestellen standaard maar in m'n EZ* nog steeds niet.
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Weet je ook de oorzaak van het verdwijnen? Storing extern of intern, of spullen die kapot zijn gegaan?
     
  7. Acropilot

    Acropilot Guest

    idd in al mijn kistjes staat men adres, lekker handig, in mijn gsm en laptop staat dat ook, je kunt nooit weten :p

    groeten
     
  8. Oei, das zeker niet fijn.

    Hoe kan dat nou? Bij mij op de club is het ook verplicht om je vliegtuigen van naam en adres te voorzien...
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Dit is ook wettelijk verplicht :lol:
     
  10. Ok, nooit geweten ;)
     
  11. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hoi hoi,

    Naam en adres alleen in de camera, dom dom niet in het toestel :oops: . Dat het verplicht was is me trouwens ook niet bekend, maar daar hebben we nu helaas niets meer aan.
    De oorzaak is nog onbekend. Misschien als het model gevonden wordt dat er een oorzaak te achterhalen is.
    Tijdens een fotovluchtje op het nieuwe industrieterrein in Assen ging het dus mis. In een ruime bocht zou het model rustig vliegend voor een gebouw langszweven, echter twee tikken deed het volledig afbuigen direct achter één van de hoogste gebouwen op dit industrieterrein. daardoor verloor ik het toestel uit het oog, en zelfs na een sprintje om het gebouw heen kon ik hem helaas niet weervinden.
    Uren zoeken heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Er liggen een aantal héél grote maisvelden in het vermoedelijke "landgebied", een enkele hebben we met 6 man inmiddels uitgepluisd.
    Bij de betreffende boer en omgeving is het inmiddels bekend, en het is ook bekend wie het mais gaat oogsten. Als tegen die tijd het model nog niet gevonden is, zal ik kontakt opnemen met het betreffende loonbedrijf of ze misschien iets tegenkomen.
    Waarschijnlijk "pruts" ik vanavond iets in elkaar met een (oude) camera, en ga ik deze al opnemende nog eens weer over de velden vliegen in de hoop dat...!
    Het is raar, maar zelfs s'nachts in bed doe je slecht een oog dicht :? (wat ik dus niet verwacht had :?: ).

    I.i.g. bedankt voor het meeleven, de zoektocht gaat vanavond na het werk weer verder!


    Groetjes van Aldert




    ps. Inmiddels heb ik de permanentstift bij me om direct naam e.d. te noteren op alles wat de lucht ingaat!
     
  12. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    wij waren bij ons ook een zwever kwijt in de mais, gelukkig iemand van de club die parapent vliegt en heeft em gevonden,door erboven te cirkelen. mss dat je ook iemand kent....
     
  13. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Dat is niet zo mooi!

    We hebben op het Modelvliegkamp in Nederweert ook weleens ruim een uur gezocht naar een roodkleurige Laser 3D (1,5meter), in een relatief klein maisveldje. Dat valt echt vies tegen!

    Hopelijk weet je hem te traceren dmv. nieuwe luchtfoto's!
     
  14. anders bij een plaatselijk (zweef)vliegvereniging en vluchtje vragen over de maisvelden.
     
  15. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.036
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Bij ons langs het veld in Weert ligt al weken een Easystar in de mais.
    En tijdens het BIGGS weekend zijn er twee zwevervleugels in terecht gekomen.
    Afgelopen zondagavond heb ik er met een ULV diverse rondjes boven gedraaid en helemaal niets gezien.
    Ook zoonlief Milan heeft ter met een ULV boven gecirceld, maar ook nop.
    Het geheel valt gewoon tussen de mais en die zie je dus nooit meer liggen. :(

    Succes Aaalie met terugvinden.

    Frank
     
  16. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    Maakt de camera mooie geluidjes bij het maken van een foto :idea:

    Misschien een lawaaiige servo :roll:

    Helass, stank zal niet helpen :roll:
     
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Vorig jaar aan drie kanten heel maïs bij ons, dan verwacht je onwillekeurig dat er een keer een oude Japanse soldaat uit te voorschijn komt die nog niet weet dat WOII is afgelopen.
     
  18. arnold 2

    arnold 2

    Lid geworden:
    7 mrt 2004
    Berichten:
    254
    Locatie:
    zuidlaren
    hoi allemaal

    gisteren hebben we met 6 man gezocht in het mais naar het toestel van aldert

    maar geloof me als je rond dwaalt in dat mais word je compleet wild .
    op een geven moment ben je het richtings gevoel helemaal kwijt
    en dat mais is zo hoog dat je maar aan een ding denkt IK WIL ERUIT 8O
    kan me dat gevoel van die japanner goed voorstellen :D
    maar ben benieuwd of de zoek aktie van vandaag ook wat heeft opgeleverd

    groeten arnold
     
  19. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Als je met een aantal mensen bent en je gaat om de paar rijen naast elkaar door de Maïs lopen dan moet je er vanzelf bij uitkomen en verdwalen is er dan echt niet bij hoor. De lopers moeten elkaar dan net nog kunnen zien in de maïs. Niet alleen boven in kijken maar ook op de grond en niet te snel lopen door de maïs. Op die manier heb ik al met zoekgroepen diverse modellen uit de maïs gehaald.
     
  20. Bar

    Bar Guest

    k heb een keer in een amerikaans modelbouw blaadje gelezen over een alarm in het vliegtuigje ,je kon via de zender het vliegtuigje een heel harde irritante pieptoon doen uitzenden , het leek me wel handig omdat ik toentertijd al eens een model verloren was .


    denk alleen dat het weinig effect heeft als je ontvanger accu uitgeschakelt raakt door de crash .

    maar misschien is het een idee voor degene onder ons die in bos rijk gebied vliegen , of tussen het mais .
     

Deel Deze Pagina