[GEVONDEN] (EasyStar) met fototoestel

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Aaalie, 13 sep 2006.

  1. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Mais, mais en nog eens mais. Vind daar maar eens iets in.
    [​IMG]
     
  2. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Zoekgebied
    [​IMG]
     
  3. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Eigenlijk wat te laat op de dag gevlogen.
    Voor m'n camera eigenlijk wat te weinig licht om echt perfect scherpe foto's te maken. Veel bewogen foto's moeten weg gooien.

    Ondanks de ietwat zure omstandigheden van de vermissing van Aldert z'n toestel heb ik (en Janna) een leuke en gezellige middag/avond gehad.

    Nog één van het zoekgebied.
    [​IMG]
     
  4. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Oeps 8O , het spreekwoord van die "speld in een hooiberg" zou veranderd moeten worden in "Easystar in een maisveld"...

    Maar het is gewoon niet eerlijk als al dat zoeken nu nooit eens wat oplevert.

    In ieder geval groot respect voor diegenen die zo hulpvaardig zijn.

    Dirk
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    ik vermoed toch meer de andere lokatie..... als ik moet gokken gok ik nog eerder op een landing achter in een grote kiepwagen op de A28..... Ik weet dat alles bij de weg is afgezocht maar toch......
     
  6. janneman

    janneman

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Middelburg (Zeeland)
    Als je hem onverhoopt niet mocht vinden zou ik maar eens met de boer gaan praten of hij aub op wil letten met oogsten.
    Dan weet hij in ieder geval dat de mogelijkheid bestaat dat er een model tussen de maïs kan liggen.

    Succes met de zoektocht en respect voor je helpers


    Janneman :zon:
     
  7. Aaalie

    Aaalie Guest

    Even een reactie...

    Helaas nog steeds niet gevonden. Inmiddels vindt ik het al wat jammer van de tijd echter af en toe heb je weer wat hoop! Dus hier een voobeeld:
    Op deze foto, in de bomen bij de "kruizing" van de twee maisvelden, het grasland en het bosje. Iets wit met...
    [​IMG]

    Dus na uitvergroting lijkt het op een witte EasyStar romp, die lichtelijk links naar boven kijkt met zijn neus!
    [​IMG]

    Echter ter plekke... :( . met de laptop tot bij het bos, in een handvol bomen geklommen, verrekijker mee... en na ruim een uur op die plek te zijn geweest, en meerdere malen weer eens op de Laptop gekeken te hebben, is ieder spoor van het witte voorwerp verdwenen (behalve op de foto).
    Zo zijn er vele meer ervaringen, zoals een blauwe regenton, een wit stuk plastic tussen het mais, omgewaaide maisplanten enz.

    Vanmiddag nog maar weer eens kijken!


    Groeten van Aldert
     
  8. ik hoop het beste voor je...
     
  9. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Wel respect voor je inzet hoor!
    Die medaille heb je dubbel en dwars weer waargemaakt. :thumbsup:

    Persoonlijk had ik bollen gaan pellen en daarvan een nieuwe gekocht.
    Er zitten inmiddels wel erg veel uren in. :wink:
     
  10. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hey Erwin,

    De middag zoeken was ook niet de héle middag, slechts 2 uurtjes. Inmiddels heb ik het ook wel aardig gehad, en als ik van tevoren had geweten dat het zoveel uur zou kosten dan had ik véél beter de kettingzaag kunnen starten :wink: .
    Maar als je begint met zoeken, ga je ervan uit dat je hem zo hebt. Zeker in het begin, met 6 man door het mais. Inmiddels is het: thuis wat klussen (ben de voorgevel bovenverdieping aan het verfen), en iedere keer wanneer je de trap weer afgaat... foto's kijken (modelbouwforum tussendoor)... na een aantal keer de trap op en neer te zijn geweest, heb je een verzameling mogelijke "verdachte" plekken. Dan is het vroeg in de middag, en ga je met de vriendin even naar het "plaats vermissing", en zoek je in alle rust de "verdachte plekken" af. Dan doe je toch nog iets, en zoek je ontspannen en rustig door.
    Het intensieve zoeken was er na een aantal dagen wel vanaf hoor, echter zolang hij nog niet terug is, zit je ook niet rustig :wink: .

    Bovendien is de steun hier op het forum en de steun van alle medezoekers is voortreffelijk, hartelijk dank daarvoor aan iedereen :D !

    Greetz van Aldert
     
  11. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
  12. athvdk

    athvdk

    Lid geworden:
    26 sep 2005
    Berichten:
    426
    Ondanks de hoge buitentemperaturen beginnen de bomen al blad te verliezen. Mocht ie in een boom zijn gevlogen dan kun je hem makkelijker vinden zonder al die bladeren. Of juist uitsluiten dat ie in een boom ligt. Nog even afwachten dus.
     
  13. dentompie

    dentompie Guest

    Enige tijd geleden crashte ik mijn rafale in een maisveld. Na meerdere uren alles afgespeurd te hebben, bleek de rafale op 3 meter te liggen van de boer die naast z'n veld stond. Alsof ie dat niet had horen neercrashen!! Ik heb zo een vermoeden dat ie het handeltje voor zichzelf wou houden...
    Blad met "beloning" uithangen kan hier inderdaad bij helpen...
     
  14. Tjen il-Vec

    Tjen il-Vec

    Lid geworden:
    13 okt 2004
    Berichten:
    805
    Locatie:
    Ook ergens geloof ik
    Inderdaad respect voor je zoekakties! Jammer dat het nog geen resultaat heeft opgeleverd.

    Maar vlak niet de kans uit dat het kistje met de energie die het nog had een enorm eind weg is gevlogen. Ik heb het al eens eerder meegemaakt dat een zwever met motor werd opgegooid en bij het opgooien de ontvangstschakelaar werd 'uitgegooid'. Slordige schatting heeft de kist zo'n acht kilometer afgelegd alvorens deze terug werd gevonden aan de rand van een sportterrein (ongedeerd!!)

    Andere mogelijkheid is dat iemand dit is opgevallen en de kist even heeft "geleend"....

    Anyways,

    Zoals velen hier hoop ik dat je de Easystar terugkrijgt :?

    groetjes,

    Tjen il-Vec
     
  15. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
  16. Benno Z

    Benno Z Guest

    Hmmmm, vandaar dat ik het advies heb gekregen om de "ON" kant naar achteren te plaatsen.........maar dat even terzijde. Ik hoop toch dat 'ie weer wordt gevonden...tis net of je je kind kwijt bent..... :?
     
  17. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    ik hoop ook dat je hem vind.
    zo hangt er van ons nog een parachutist ergens rond in duitsland. (tijdens wedstrijd in boom terecht gekomen, direct gaan zoeken maar niet kunnen vinden ondanks de pieper die er in zit)
    we zijn aan het wachten tot de blaadjes vallen en dan maar hopen dat hij ergens in de bomen hangt.

    blijft toch een hoop geld om zomaar kwijt te raken.
     
  18. fc3003

    fc3003 Guest

    ik heb ook heel veel naar weggevlogen kisten gezocht,, en vaak was hij veel dichterbij neer gekomen dan dat waar ik dacht dat hij geland was . mischien is dat bij jouw ook zo ?
     
  19. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hey,

    Hij is gevonden...

    Meer info en foto's vanavond!


    Greetz, een happy Aldert
     
  20. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Ongelovelijk ! :banana:
    Ik volg al een tijdje dit draadje en had dit niet meer verwacht. (wel gehoopt hoor !)
    Ben benieuwd hoe de electronica eraan toe is, maar dat lezen we vanavond wel.
     

Deel Deze Pagina