Goede lipos voor habu 70mm edf

Discussie in 'EDF forum' gestart door bassman, 24 aug 2013.

  1. bassman

    bassman

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ik gebruik nu turnigy nanotech lipos voor mijn habu...maar worden nogal sponzig bij normaal gebruik...ondanks dat er 45-75c op staat. De cobi trekt maar zon 45 a max.
    Zijn deze lipos meer geschikt


    Gens ace 3300mAh 14.8V 25C 4S1P Lipo Battery Pack
     
  2. harry6

    harry6

    Lid geworden:
    3 okt 2007
    Berichten:
    23
    Habu en lipo

    Hallo Bassman vlieg zelf met een Habu 2 .

    Ik denk dat de Gence Ace het zelfde gaat vertonen te weinig C.
    Een gence ace is een goede lipo maar je moet meer C nemen.
    Zelf vlieg ik met Sls lipo van Stefans lipo shop .
    Tik dit in en je vind de site.
    De Xtsron serie is zeer betaalbaar en goed.
    Nadeel is dat de lipo groter is dan een Gence Ace.

    Groet.

    Harry6
     
  3. Dalmeden

    Dalmeden

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Hengelo Ov.
    Als zijn setup maar 45 Amp max. nodig heeft, dan moet een Gens ace 3300mAh 14.8V 25C (25x3,3=82.5Amp) toch ruim voldoende zijn!?

    Ik reageer hier op omdat ik een zelfde soort probleem heb, je denkt dat je een lipo (nanotech) hebt met voldoende C maar toch bollen ze.
    De vraag is dus eigenlijk, zal een duurder merk beter werken en niet sponzig of bol aanvoelen?

    Gr.

    Hans
     
  4. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Stein, Limburg
    In theorie moet die NanoTech lipo dat soort belastingen op z'n sloffen aankunnen...
    Echter bij te ver leegtrekken van de accu zal deze zeer snel gaan opbollen. Dat geldt voor elke lipo! Slechts eenmaal te ver leegtrekken kan al funest zijn.
    Het zou ook kunnen zijn dat je een slecht exemplaar hebt. Is dat de enige accu die je hebt of die dat doet?
    Als ie sterk bolt dan is het sowieso verstandig om een nieuwe te kopen.
    GensAce heeft inmiddels een goede reputatie opgebouwd maar ik zou dan toch een model aanraden met iets hogere C-rating (35c of hoger). In theorie kan de 25c versie continue een kleine 90A leveren maar de praktijk laat zien dat -zeker bij EDF's- ze sterk achteruit gaan bij "langdurige" belastingen van pak'mbeet 50% van de max ontlaadcapaciteit.
    Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de NanoTechs maar ook daarbij heb ik eenmaal twee accu's gehad (tegelijk gekocht-waarschijnlijk zelfde slechte batch) die binnen enkele malen gebruik gingen opzwellen.
     
  5. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    Jazeker ik vlieg hier al een tijdje met deze MiChiCoRC.com RC Modelbouwshop, vliegtuigen, hobby, motoren, balsa, hout, zenders en zelfbouw een SLS Xtron 4s 3000mAh 35C/60C in de Habu en andere vliegtuigen geen tekenen van bol staan of verlies zelfs nadat mijn vliegmaatje een keer vergeten was de accu los te koppelen van zij Habu (alle cellen onder de 2.8volt) presteert de accu nog gelijk als voorheen hij vliegt 'm ook nog eens tot in de lipo cut off maar hij blijft gelijk presteren na +- 50 vluchten er mee te hebben gemaakt.

    Zelf ook nog de 3s 2200mAh 20C/40C deze heb ikzelf al behoorlijk afgebeuld en hij presteert nog als nieuw.
     
  6. Dalmeden

    Dalmeden

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Hengelo Ov.
    Wat mij opvalt bij die nano`s is dat; als ze (na x aantal keer gebruiken) warm zijn ze bollen maar als ze afkoelen de bolheid ook weer vertrekt, het lijkt of het gas of vloeistof (of wat het ook is) ook weer opgenomen wordt, terwijl die normale tuningy`s bol blijven.
    Enfin ik zal ook eens zo`n duurder merk proberen, bedankt voor de tip!

    Gr.

    Hans
     

Deel Deze Pagina