Goedkope gimbal - naza m v2 - graupner MZ18

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door stefanos, 10 dec 2016.

  1. stefanos

    stefanos

    Lid geworden:
    7 dec 2013
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Lichtaart
    Beste,
    een tijdje geleden een Gimbal (goedkope) aangekocht voor mijn DJI F550. Ik gebruik de zender Graupner MZ-18.
    Gimbal is gekoppeld via de poorten F1 (roll) en F2 pitch) op mijn Naza main controller. Alleen de signalen. Spanning neemt hij via de voedingskabel van de hoofdbatterij.
    De instellingen van de Gimbal gaat via het programma BCG 2.2b2. Dit is allemaal perfect gelukt. Nu heb ik op mijn zender de draaiknop DV2 toegewezen aan kannal 8. Hierdoor kan ik , normaal gezien als alle instellingen juist zijn, de camera bewegen. Maar dit blijkt me helemaal niet te lukken !!!! Krijg geen beweging in de zaak. Maar als je naar het programma BCG 2.2b2 gaat, na dat je de gimbal hebt gekoppeld kan je naar de verschillende pagina's gaan met instellingen. Het eerste item is 'BASIC', het tweede item is 'ADVANCE' en het derde is 'RC SETTINGS'. Hier stel ik me de vraag, omdat graupner werkt met het SUMD- protocol, wat ik hier van instelling moet kiezen. Oftewel PWM, ANALOG of PPM SUM. Ik vermod het laatste.
    Misschien is het mogelijk dat ik rechtstreeks moet connecteren via ontvanger? Maar kanaal 8, waar ik de draaiknop heb op toegewezen is bezet. Dit kanaal is mijn kanaal waar alle overdracht gebeurd. Dus mijn ontvanger is 1-draads aangesloten aan de Naza maincontroller.
    Zoals je ziet ben ik er helemaal nog niet. Heeft iemad ervaring met Gimbal BCG2.2b2 en vooral met de zender Graupner MZ-18.
    Heeft me heel wat moeite gekost om mijn zender Graupner te configureren maar met googlen kom je heel ver en vlieg al geruime tijd met mijn DJI F550. Enkel het probleem van nu vind ik nergens terug, niet bij google of youtube. Meestal wordt er bij de rc settings in BCG niets verandert. Dus een heleboel onduidelijkheden.
    Kan iemand me voort helpen?
    Heel erg bedankt!!!
     

Deel Deze Pagina