Graupner's 2,4Ghz HOTT systeem

Discussie in 'Model elektronica' gestart door prop-er, 12 okt 2010.

1. Corrien

Corrien Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Bij de MC32 V1 worden de vensters boven de displays na verloop van tijd ondoorzichtiger. Er zijn gebruikers, die deze vensters verwijderen, maar dan worden de displays uiteraard kwetsbaarder.

Het vervangen van deze vensters door een ander type wordt in Duitsland kosteloos uitgevoerd als de zender een keer voor service wordt ingestuurd. Misschien is het raadzaam om de zender dan meteen te laten updaten naar de MC32 pro versie (inbouw bluetooth module, lichtmetalen sliders in de zijwanden). De kosten hiervoor zou ik moeten nakijken, die heb ik niet paraat.

2. kvlasblom

kvlasblom

Lid geworden:
    9 jan 2007
    Ik hoorde gisteren toevallig van iemand op VLB Deelen hetzeldfde. Weet even niet meer wie het was.

3. heligeert

heligeert

Lid geworden:
    16 dec 2005
    Hallo,
    Bedankt voor de reactie, ik ben blij dat het de display zelf niet is.
    Heb ondertussen contact gehad met een vertegenwoordiger van Graupner en die zal mij de 2 vensters bezorgen.
    Ik ga ze dan zelf vervangen,daar ik zelf technieker ben zie ik dit wel zitten.
    U hoort er nog van.

4. slomo

slomo

Lid geworden:
    7 dec 2005
    Hmm, nu heb ik mijn eigen gefopt, denk ik:hammer:;)
    Ik was al enkele jaren in het bezit van een MX20 en nu was mijn oog gevallen op de nieuwe MC26.

Dat ding gehaald en er al wat mee bezig geweest maar nu (ja nu pas) realiseer ik mij dat deze zender een nieuwere firmware heeft dan mijn oude MX20 die ik al lang niet meer geupdate heb.

De reden van het niet updaten: dan moest ik ook alle ontvangers gaan updaten en dat betekent uitbouwen en telkens alle servo's afkoppelen. En ik heb nogal wat Hott ontvangers in gebruik...
    Daar kan ik nu dus toch niet meer onderuit.

Tweede probleem: dan kan ik mijn MX20 niet meer gebruiken. De bedoeling was de oude zender als reserve te gebruiken maar dat zal dus niet meer lukken omdat een ontvanger maar aan één zender kan gelinkt worden of is er ergens een truc dat ik toch 2 zenders aan dezelfde ontvanger kan binden? Ja, natuurlijk de ontvanger telkens opnieuw binden gaat altijd maar daar heb ik geen zin in.(Zelfde reden als het niet updaten: luiheid;))

Misschien dat iemand daarvoor een truc weet? En is het echt nodig (voor de veiligheid en goede werking) om alle ontvangers te updaten of is dit alleen nodig voor verbeterde of toegevoegde telemetriefuncties oid?

5. Corrien

Corrien Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Een update heeft nooit invloed op de verbinding van zender naar ontvanger. Voor de telemetrie ligt dat anders.

Je kunt er uiteraard voor kiezen om nu toch eens een keer alles te updaten. De winter duurt nog even, dus je hebt de tijd.

Een ontvanger aan meerdere zenders binden gaat niet. De ontvanger slaat het ID op van de laatste zender, waarmee 't ie gebonden is, en wordt daarmee uiterst eenkennig en wil dus naar geen andere zender meer luisteren.

6. slomo

slomo

Lid geworden:
    7 dec 2005
    He Jan bedankt! Ja, dacht het al....
    Ik ga je goede raad dan maar opvolgen :thumbsup:

Deel Deze Pagina