great planes extra 300s 40''

jaja eindelijk is het zover mijn eerste bouwproject.
De : great planes extra 300s 40''
Ik heb deze kit van een clubgenoot gekregen die er al mee begonnen was.
Zo zijn al een deel van de vleugels gebouwd en een stukje van het stabilo
Niet veel dus er is genoeg werk over.
Omdat dit mijn eerste bouw is zal ik vast nog tegen dingen aanlopen of dingen fout doen maar dt zal ik dan gauw genoeg horen.
Ik hoop hem zo snel mogelijk af te krijgen maar zal er zeker de tijd voor nemen hij moet natuurlijk wel mooi worden
Over de kleuren heb ik al nagedacht het moet hier op gaan lijken:

full

Meer foto's van de doos enz. volgen nog.

mvg P@ul

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk Paul, we gaan het in de gaten houden:) Als je vragen hebt; gooi ze in de groep, genoeg bouwervaring aanwezig hier;)

gaat een leuk project worden.
heb zelf de 60 gebouwd en moet zeggen dat de gp kit erg makkelijk in gebruik is:)
zou zeggen check mijn project van de gp extra 300s .60 eens mischien heb je er wat aan.

zou overigens de orginele constructie van het staartwieltje vervangen door een exemplaartje van sulivan oid.

klikje doen voor mijn project

suc6 met de bouw.

mvg,

stephan

Als je vragen hebt; gooi ze in de groep, genoeg bouwervaring aanwezig hier;)

vraag maar raak en veel foto`s posten .
mocht je dan wat verkeert doen dan zien wij het gelijk en kunnen we het meteen aangeven .
suc6 ermee p@ul.
cheers !
ps ikzou deze kist niet met de strijkbout van je moeder folieen :nooo: zoals je het stabilo van je trainer had gedaan , dit gaat nie werken nie .
kijk maar even anders als je aan het folieen toe bent dan kun je mijn strijkboutje wel een keer lenen .

Beste Stephan

Ik had al eerder eens je verslag doorgelezen de jouwe is inderdaad wel geslaagd. Zal het zeker nog raadplegen.

Beste Eric

Ik wil graag je strijkboutje lenen want het moet zeker mooi worden maar dat zal nog wel even duren. :cool:

,mvg paul

zo net 2 uur ziten schuren toch wel lastig maar het ging steeds beter.
Nog geen foto's gemaakt gaan volgen als ik weer verder ga overmorgen.

mvg p@ul

:confused: Schuren, je moet eerst plakken...:D:D:D

Veel succes, jij gaat verder waar anderen het hebben laten liggen :rolleyes:

tja vandaag en gisteren verder gegaan maar amper op geschoten.

Ik heb namelijk best wel moeit met dit:

full

Het lukt me maar niet om het strak en vooral naadloos te doen.
Heeft er mischien iemand tips voor mij om het beter te doen?

mvg Paul

gewoon goed kijken en niet zomaar iets gelijk lijmen voordt je twee keer gecontroleerd heb of het zo goed is .
je kunt dit gewoon alleen alle eerste keren dat je iets bouwd is het altijd moeilijk .
het komt goed en bij twijfel gewoon even om hulp roepen .
die naadjes bij de indekking is niet zo`n probleem , je kunt gewoon wat witte houtlijm met wat zaagsel mengen en dit in de naadjes smeren, evt aan de binnenkant even een stukje plakband plakken in de hoek zodat het niet door de naad heen zakt.
als dit uitgehard is kun je dit gewoon schuren en is het netjes en stevig .

gewoon goed kijken en niet zomaar iets gelijk lijmen voordt je twee keer gecontroleerd heb of het zo goed is .
je kunt dit gewoon alleen alle eerste keren dat je iets bouwd is het altijd moeilijk .
het komt goed en bij twijfel gewoon even om hulp roepen .
die naadjes bij de indekking is niet zo`n probleem , je kunt gewoon wat witte houtlijm met wat zaagsel mengen en dit in de naadjes smeren, evt aan de binnenkant even een stukje plakband plakken in de hoek zodat het niet door de naad heen zakt.
als dit uitgehard is kun je dit gewoon schuren en is het netjes en stevig .

Thank ik ben verder gegaan en de tweede ziet er al beter uit :D

-paul-

in mijn draadje over de bouw van de gp extra 60 size staan ook mischien wel wat handigheden die je zouden kunnen helpen?
aangezien de 40 en de 60 zowat gelijk zijn.

belangrijkste tip vanuit mijn kant(niet dat ik veel ervaring heb):
neem de tijd en bij twijfel overnieuw.

gr,

in mijn draadje over de bouw van de gp extra 60 size staan ook mischien wel wat handigheden die je zouden kunnen helpen?
aangezien de 40 en de 60 zowat gelijk zijn.

belangrijkste tip vanuit mijn kant(niet dat ik veel ervaring heb):
neem de tijd en bij twijfel overnieuw.
gr,

Ik heb het ook al een keer losgebroken zonder verdere schade en nu ziet het er al beter uit.

thx
paul

Belangrijk is ook dat wanneer je de beplanking uit meerdere delen hebt samengesteld, dat je dit eerst aan elkaar lijmt voordat je de vleugel hiermee beplankt. De kier die ik bij de voorlijst zie op de foto, is eenvoudig te voorkomen door eerst te passen (en eventueel aan te passen) en vervolgens pas de boel vast te lijmen:)

net even de andere voorlijst ingedekt met balsa en dit keer zonder kieren en dus geslaagd.
Alleen nog een probleem de vorige eigenaar heeft de buitenste (kleinste) rib gebroken ik heb geprobeerd van triplex een nieuwe te maken maar nadat deze bijna goed was splijtte deze :onweer:
Heeft iemand mischien tips voor het maken van deze rib???

mvg p@ul

ja gewooon van balsa maken en niet van triplex
geen enkel probleem verder. ;)
met modelbouw triplex kan het wel maar met de goedkope timmerplaat van de bouwmarkt niet .
kwestie van kwaliteitsverschil .

ja gewooon van balsa maken en niet van triplex
geen enkel probleem verder. ;)
met modelbouw triplex kan het wel maar met de goedkope timmerplaat van de bouwmarkt niet .
kwestie van kwaliteitsverschil .

Ja maar is balsa niet te breekbaar dan????
Het is wel de vleugeltip

-paul-

Back