Hoi,
ik ben aan een (te) groot project begonnen, een grote truck schaal 1:10. Het idee is om er een trailer achter te maken met mijn raceauto's achterop. Hoe ik niet meer te sjouwen
Ik ben vandaag aan de eerste grote print begonnen, de motorkap. Alle onderdelen ontwerp ik in FreeCAD, en ik print op mijn eigenbouw CoreXY printer met MKS SBase 1.3 controller en TFT32 scherm. De print is stand-alone, hangt niet meer aan de PC.
De eerste minuten:
Na een uur:
Dat schiet niet echt op! Volgens Cura zou hij er 9 uur over moeten doen...
Het schermpje zegt wat anders:
4% in een uur, da's 25 uur voor de gehele print. Hmmmm....
Zal zo updates plaatsen.
Update:
Na 2 uur:
Het begint wat vorm te krijgen, de onderplaat (voorkant) is af.
En de tijd lijkt ook logischer te worden:
16% na twee uur is nog 'maar' 12,5 uur over het geheel. Het zakt dus snel na het printen van het grote voorvlak.
Update na 3 uur:
En update na 5 uur (was even met de kinderen aan het spelen na 4 uur):
Ik zie dat de grote vlakken niet helemaal vlak worden, zal wel met de geringe dikte te maken hebben. Al doende leert men!
Hugo
ik ben aan een (te) groot project begonnen, een grote truck schaal 1:10. Het idee is om er een trailer achter te maken met mijn raceauto's achterop. Hoe ik niet meer te sjouwen

Ik ben vandaag aan de eerste grote print begonnen, de motorkap. Alle onderdelen ontwerp ik in FreeCAD, en ik print op mijn eigenbouw CoreXY printer met MKS SBase 1.3 controller en TFT32 scherm. De print is stand-alone, hangt niet meer aan de PC.
De eerste minuten:
Na een uur:
Dat schiet niet echt op! Volgens Cura zou hij er 9 uur over moeten doen...
Het schermpje zegt wat anders:
4% in een uur, da's 25 uur voor de gehele print. Hmmmm....
Zal zo updates plaatsen.
Update:
Na 2 uur:
Het begint wat vorm te krijgen, de onderplaat (voorkant) is af.
En de tijd lijkt ook logischer te worden:
16% na twee uur is nog 'maar' 12,5 uur over het geheel. Het zakt dus snel na het printen van het grote voorvlak.
Update na 3 uur:
En update na 5 uur (was even met de kinderen aan het spelen na 4 uur):
Ik zie dat de grote vlakken niet helemaal vlak worden, zal wel met de geringe dikte te maken hebben. Al doende leert men!
Hugo
Laatst bewerkt: