H.king rattler 1/8 4wd buggy

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door johnnie, 13 mrt 2016.

  1. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    Dat kan alleen als je een lader hebt waar je twee accu's tegelijk op kunt aansluiten. Eigenlijk zijn dat twee laders in één behuizing.
    Accu's parallel schakelen en zo (tegelijk) laden kan wel maar dan moet je heel goed oppassen en de kans op schade aan de accu(s) en de lader is bepaald niet denkbeeldig. Over deze materie is al veel geschreven hier op het forum, zoek dat eens op en lees die stukken goed door dan weet je hoe het zit.
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dat zou ik niet doen.
    Ik zou investeren in een Imax B6 achtige lader met ingebouwde voeding, die heb je al voor 60 euro geloof ik, en daar kun je wel een poosje meer vooruit.
     
  4. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    Dat ben ik met je eens ruudxd, ik zou het ook niet doen!
    Het probleem is alleen dat het wel kan mits je heel goed weet wat je doet en de veiligheid geen seconde uit het oog verliest. Daarom is een simpel "nee" niet het juiste antwoord hoewel het idee erachter wel juist is. Er zal altijd iemand zijn die gaat beweren dat het wel kan en dat hij of zij dat al jaren doen. Je kan beter uitleggen wat er aan de hand is.
     
  5. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    @Ernst daar hebben we jou voor. :) Ik weet dat het niet kan, tenminste is niet verstandig. Maar van stroom heb ik niet zoveel verstand. En daarom ga ik het ook niet proberen uit te leggen. Dan kan ik het beter door iemand laten uitleggen die er wel meer van weet. Red me er wel mee, zolang het 230v is. Weerstandjes en die prut snap ik niks van. Maar ik ga het nog wel leren, Ga binnenkort met ledjes prutsen......
     
  6. johnnie

    johnnie

    Lid geworden:
    27 feb 2016
    Berichten:
    45
    Locatie:
    rotterdam
    Thx voor de info
     

Deel Deze Pagina