Hacker tiger moth

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers' gestart door guyken, 1 jul 2017.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    2.634
    Locatie:
    belgium
    Nee nee , we hebben het nog niet opgegeven :p De onderste vleugels zijn af . Het doosje begint ver leeg te worden . Nu eens bekijken hoe we deze vleugels gaan bevestigen . Of misschien eerst wat spuitwerk ? Camo green of geel ? P8100001.JPG wat spuitwerk ?
     
  2. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    2.634
    Locatie:
    belgium
    Alle onderdelen zijn er , nu nog "assembleren" :bier:
    P8120001.JPG
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    2.634
    Locatie:
    belgium
    Zo we hebben het aangedurfd om de onderste vleugels te bevestigen aan de romp en waarom zeg ik gedurfd, wel je moet tegelijkertijd met een paar dingen rekenschap houden . De vleugels moeten mooi aansluiten tegen de romp , ze staan ook een beetje naar achter , de V stelling moet kloppen en dan ook nog goed staan ten opzichte van de stabilo . Brr.:confused: Toch gelukt . Ik heb op aanraden hier ook nog een carbon liggertje die ook door de romp gaat naar de 2 vleugels gestoken , wat extra steun .
    P8130003.JPG

    P8130005.JPG

    P8130004.JPG
     
  4. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    2.634
    Locatie:
    belgium
    We hadden nog een gaatje in ons druk zondagprogramma en dus de spuitbus maar uitgehaald . Misshien moet ik het gewoon hierbij laten en hem als spacewalker model vliegen ? :D Gewicht nog altijd ok dacht ik . 99 gr met lipo , enkel nog topvleugel en decals moeten er nog bij .
    P8130003 (1).JPG

    P8130005 (1).JPG

    :yes::yes::yes:
     
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    2.634
    Locatie:
    belgium
    En we zitten niet stil , instrumentenpanelen aangebracht + vensters voor de piloten en topvleugel hangt aaneen . :beer:
    P8140004.JPG

    P8140005.JPG

    P8140006.JPG
     
  6. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    2.634
    Locatie:
    belgium
    Hoera , het kistje is af . De topvleugel juist positioneren was geen kinderspel maar de aanhouder wint . Nu komt het leukste deel , de decals aanbrengen . Qua gewicht er was hier eerder al gesproken van 117 gr , nou ja 2 gram erbij . :friends: Later deze week nog eens fotoshoot met decals . K zoek me rot achter piloten kop maar ??? Enig idee iemand wat zou kunnen passen qua schaal ? Ik hoor het graag . O ja , had er 1 die in aanmerking kon komen 5dollar in de US , fijn maar 30 dollar verzending :hammer::hammer::confused:
    P8150004.JPG

    P8150005.JPG

    P8150003.JPG
     
    Ramses vindt dit leuk.
  7. Ramses

    Ramses Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    3.064
    Locatie:
    Noord Brabant
    .
    Leuke Moth geworden! :thumbsup:

    De decals zullen `m helemaal af maken!
    Het gewicht lijkt me zelfs voor indoor vliegen nog kunnen.

    Maar is die 119 gram met ballast gewogen of ligt het zwaartepunt nu al goed?
    Liever ietwat lood in de neus dan een ietwat te ver naar achteren liggend zwaartepunt, dat eindigt vrijwel zeker in een crash.
    Let er wel op dat het zwaartepunt verder naar voren moet als bij een vrij vliegend rubber aangedreven exemplaar!
    Waar staat het zwaartepunt nu aangegeven op de bouwtekening?

    Voor de pilootjes kan je ook een zijaanzicht uitknippen en op een plankje balsa plakken:
    (foto`s geleend van Flite-Test website)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gewoon 2x de piloot in de gewenste schaal op papier printen (1x in spiegelbeeld uiteraard ;))
    Is wel 2D i.p.v 3D maar geeft toch een leuk beeld en is erg licht.
    Je zou jezelf zelfs zo in de cockpit kunnen zetten... ;)

    Groeten, Ramses
    .
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2017 om 00:23
  8. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    2.634
    Locatie:
    belgium
    Het zwaartepunt moet ik nog bepalen en eens op het plan bezien ook .Waarschijnlijk zal zwaartepunt op plan voor rubber -of co aandrijving zijn . Ik heb wel voldoende plaats om met de lipo te schuiven , dat had ik van in het begin zo gepland . Het idee voor de piloot lijkt me wel wat . Ik moet nog altijd eens leren fotoshoppen of hoe noemt dat zodat ik mijn eigen gezicht op een pilootafbeelding zou kunnen zetten ?
     
  9. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    2.634
    Locatie:
    belgium
    Plaats voor lipo ,
    P8160008.JPG
     
  10. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    2.634
    Locatie:
    belgium
    5d7ed7e1810a372489.jpg Jolly good , no ??

     
    Ramses vindt dit leuk.
  11. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    2.634
    Locatie:
    belgium
    Met decals nu , de bijgeleverde decals zijn zeer broos maar het is ook al zeer lang geleden dat ik er nog mee gewerkt heb ook . De ronde die op de vleugels zitten , waren gerimpeld en echt lelijk . Ik had er nog wat liggen (zelfklevers) van de RAAF (Austalie) dus ... Nu moet ik echt eens werk maken van het zwaartepunt LOL .
    P8160008 (1).JPG

    P8160009.JPG

    P8160010.JPG

    en ja hoor ...
    P8160013.JPG
     
  12. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    2.634
    Locatie:
    belgium
    Uit een boek over dubbeldekkers heb ik ooit het volgende gehaald, wat ik ook met succes heb toegepast op mijn 2 dubbeldekkers.
    Eerst de zwaartepunten bepalen van de 2 vleugels afzonderlijk. Dat is niet zo moeilijk. Vervolgens op de horizontale afstand meten tussen deze punten. Want in de meeste gevallen staat de bovenste vleugel voor de onderste (stagger). Dan neem ik op deze afstand 35% van het zwaartepunt van de bovenste vleugel en daar ligt het zwaartepunt van je tweedekker.

    Dit heb ik hier ergens gevonden , klopt dit ??
     

Deel Deze Pagina