Helicopter F3C, F3N , sportklasse KNVVL wedstrijd seizoen 2014

Discussie in 'F3C & D3D' gestart door 666yeti666, 27 dec 2013.

  1. wildwil

    wildwil

    Lid geworden:
    29 jul 2010
    Berichten:
    312
    Locatie:
    spijkenisse
    :D Nee John. Ik vond het voorstel wel best zo..
    Maar ben wel nieuwschierig naar de andere voorstellen of wat andere willen inbrengen..
    Moet ook allemaal weer niet te lang duren..
    Anders houden we geen tijd over om er wat mee te doen.
    Zowel het besluit wat moet worden genomen welke figuren het gaan worden, als de oefeningen voor de wedstrijden.
    Maar we wachten het maar even af he..
    Toch te slecht weer om wat met de heli buiten te doen..
    Lijkt eerder herfst dan winter... Wat een natte zooi...

    Gr Wil
    en Wil wil weer vliegen...:yes:
     
  2. Ometoon

    Ometoon

    Lid geworden:
    9 dec 2009
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Den Haag
    Als ik puur kijk naar de figuren van vorig jaar en de figuren die nu zijn vastgesteld voor de F3N Sportklasse ligt de lat nu wel een stuk hoger.

    Om een voorbeeld te geven zijn de hover-figuren van vorig jaar niet meer aanwezig. Een deel van deze figuren zijn onderdeel van het veiligheidsbrevet A-heli (KNVvL Modelvliegsport voor meer details) en maakten daarmee de stap naar het wedstrijdvliegen niet direct een brug te ver.

    Zelf heb ik nu twee keer meegedaan in de sportklasse en deed daar eerlijk gezegd ook een aantal van de beschikbare hover figuren en niet alleen figuren met een hogere k-factor.

    Nu zijn alle figuren aan elkaar gelijk gesteld qua score, maar wordt de beginnend wedstrijdvlieger mogelijk afgeschrikt als hij of zij de lijst met figuren bekijkt. Merk ook namelijk binnen mijn eigen vereniging (E-heli Vereniging Alkmaar) dat men zich veelal nog niet goed genoeg vind voor het wedstrijdvliegen. Dat was voor 2014 al het geval en met de huidige figurenlijst zeker nog meer. Ik probeer leden wel te stimuleren mee te doen omdat het een hele mooie ervaring is en het jezelf 'dwingt' (in een positieve zin uiteraard!) beter, zoals bijvoorbeeld symetrisch, te vliegen.
    Ook kun je veel leren van het kijken naar hoe anderen vliegen en de tips die je krijgt. Zelfs tijdens het vliegen door je caller mocht je bijvoorbeeld alleen komen.

    Groeten,

    Anton
     
  3. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Mij lijkt het nog steeds het beste om bij de F3C Sportklasse toch te kunnen kiezen uit een aantal figuren en dan net zoals bij de F3N Sportklasse, 6 figuren kiezen uit 10.
    En die figuren hoeven niet echt heel moeilijk te zijn, de nadruk bij F3C zou moeten moeten liggen op de perfectie van de uitvoering.
    Wat mij betreft mag ook hier de k-factor weggelaten worden.
    Hiermee is de drempel om met wedstrijden mee te gaan doen dan toch wat lager.

    Hoewel ik eigenlijk veel meer een F3C fan ben, zit ik er nu sterk over te denken om dan maar F3NS figuren te gaan oefenen, hier kan ik dan wel de 6 meest geschikte figuren voor mij uitkiezen en de autorotatie voorlopig weglaten :confused:
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2014
  4. Brandenburg

    Brandenburg

    Lid geworden:
    12 dec 2011
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Wormerveer
    Eerst nog maar eens zien of het nou wel doorgaat.
    Is er al wat nieuws bekend?
     
  5. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik kon helaas niet naar de extra vergadering van vandaag en ben ook erg benieuwd.
    Misschien dat iemand van de subcommissie hier een update kan geven.

    gr
    Bas
     
  6. Ometoon

    Ometoon

    Lid geworden:
    9 dec 2009
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Den Haag
    Ik kon ook jammer genoeg niet, anders was ik er zeker heen gegaan!

    Ben ook zeer benieuwd wat daar nu uitgekomen is.

    Groeten,

    Anton
     
  7. Brandenburg

    Brandenburg

    Lid geworden:
    12 dec 2011
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Wormerveer
    Niet veel denk ik. Het is hier zo stil. :-( jammer.
     
  8. wildwil

    wildwil

    Lid geworden:
    29 jul 2010
    Berichten:
    312
    Locatie:
    spijkenisse
    :D Er is een brief in de maak, dus even geduld en er komt duidelijkheid.
    Hoop ik dan...;)
    Volgens Cor was de vergadering niet druk bezet en zijn er 2 nieuwe commissie leden.
    Verdere info heb ik ook niet, dus de brief maar even afwachten. :arrow:

    Gr Wil
     
  9. Brandenburg

    Brandenburg

    Lid geworden:
    12 dec 2011
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Wormerveer
    Bedankt wil. We wachten rustig af.
     
  10. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Ja dat zijn we immers al gewend ;-)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  11. wildwil

    wildwil

    Lid geworden:
    29 jul 2010
    Berichten:
    312
    Locatie:
    spijkenisse
    Ik heb eenbrief ontvangen van de vlieg commissie met daarin het volgende.

    een tweetal mensen aan de commissie toegevoegd, dit zijn de heren Bennie Oldenhave en John Valkenburg
    De technische inhoudelijke zaken zoals die momenteel voor de commissie van belang zijn zijn eveneens met de vliegers
    gedeeld, hieruit kwam naar voren dat het niet kunnen afwerken van de gehele wedstrijd op een wedstrijddag toch de nodige
    aandacht behoeft. Tevens zijn er vanuit de vliegersgroep enkele verbeterpunten t.a.v. de website en onderdelen van de organisatie
    van wedstrijden aangedragen.
    Hiervoor zullen kleine projectgroepjes worden gevormd uit de mensen die op de vergadering aanwezig waren en wordt komend
    jaar gepoogd de organisatie van RC Helicopter wedstrijden naar een hoger plan te tillen.

    Ik hoop U hiermee te hebben geinformeerd omtrend de nieuwe samenstelling van de commissie,

    Meer nieuws omtrend wedstrijden en organisatie zullen we spoedig op onze webpagina vermelden.

    Met vriendelijke groet,


    Cor Hilbrink


    Dit is maar een stukje van de brief, de rest is niet voor iedereen van belang.
    En ik weet niet of het dan wel verstandig is om dat hier te plaatsen.
    Maar dit geeft de rest wel wat duidelijkheid... Hoop ik dan maar.

    Tot zo ver maar weer de info... De rest volgt zo spoedig mogenlijk.. ;)

    Gr Wil :cool:
     
  12. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik heb dezelfde brief gekregen en kan je vertellen dat daarin niet veel meer duidelijker is geworden. Dus ..... wachten we maar weer af ....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  13. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Neem van mij aan dat we achter de schermen druk bezig zijn om er alles aan doen om dit seizoen 4 wedstrijden te organiseren. Zodra locaties en data definitief zijn dan zullen we het direct op de website publiceren.
     
  14. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    John, gaan jullie ook nog iets doen aan de verplichte moeilijke figuren voor de F3C Sportklasse?
     
  15. wildwil

    wildwil

    Lid geworden:
    29 jul 2010
    Berichten:
    312
    Locatie:
    spijkenisse

    Ook daar zijn de mannen mee bezig, er is nog zat te doen..

    Geduld geduld...;)
     
  16. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Wat ik altijd jammer vind is dat er nooit echt naar buiten gebracht wordt waar het nu werkelijk om gaat en wat er werkelijk speelt.

    Er zijn genoeg mensen die graag mee willen doen aan de wedstrijden maar geen "insider" zijn en dus geen idee hebben wat er speelt. En dan komen de huidige berichten een beetje tegenstrijdig en vreemd over.

    Maar goed, wie ben ik :rolleyes:
     
  17. wildwil

    wildwil

    Lid geworden:
    29 jul 2010
    Berichten:
    312
    Locatie:
    spijkenisse

    Dat begrijp ik wel.
    Maar ik gaat niet tussen die mannen in staan.
    Als de heren het willen uitleggen doen ze dat zelf maar.
    Het is niet aan mij om welke uitspraak dan ook te doen.
    Al zouw ik weten wat er speelt. ;)
    Buiten dat heeft het geen zin om alles te weten wat er niet goed is verlopen.
    Het belangrijkste is nu dat de vlieg commissie hard aan is werkt om ons de wedstrijden te laten vliegen.
    Daar moeten zij zich maar op richten.
    En laten wij ons maar even rustig houden en afwachte wat er uit de hoge hoed gaat komen.

    Gr Wil :cool:
     
  18. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    De eerste stappen zijn gezet, er is een facebook pagina aangemaakt waarop de eerste wedstrijden staan vermeld. Laat op deze pagina weten of je komt dan kan de organisatie hier rekening mee houden. link facebook
     
  19. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    aha, goed om te lezen John !

    Ik neem aan dat we gewoon inschrijven via email net als voorgaande jaren ? (ik heb geen facebook ...)

    gr
    Bas
     
  20. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Bas, komende weken zal alles duidelijk worden en zal alle informatie over de wedstrijden en hoe het inschrijven verloopt op de website komen te staan.
     

Deel Deze Pagina