Help de primer hecht niet..

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door vleugelmoer78, 23 jul 2015.

  1. vleugelmoer78

    vleugelmoer78

    Lid geworden:
    14 mrt 2014
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Geleen
    Voor deze klus gebruik ik een zelf gemaakt stencil, dit om er voor te zorgen dat ik mooie strakke lijnen krijg. Bijkomend voordeel is dat je de afbeelding hiermee zeer nauwkeurig op welke ondergrond dan ook kan aanbrengen.

    Met het door mij gebruikt gemaakte stencil plak je idd de gespoten delen af. Hiermee voorkom je dus dat je één gekleurd vlak krijgt. Omdat het stencil van friskfilm (afplak spul) in principe uit een stuk wordt gesneden worden de individuele stukjes stotend geplakt en overlapt het niet. Mochten er toch kleine naden zichtbaar zijn kan je deze met tape (grote stukken) of vloeibare maskering (rubber achting goedje voor kleine details) afdekken.

    Je krijgt dus zoals je al zegt een stapeling van kleuren die individueel worden gespoten en afgeplakt.

    Het is ook mogelijk om afbeeldingen "free hand" uit de losse pols te spuiten. Je moet daarvoor wel eerst heel goed kunnen tekenen om tot een goed gelijkend resultaat te komen. Wel zo belangrijk voor logo's en portretten e.d.

    Groet uit Geleen Paul
     
    Dennist vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina