Help dx6 zend niet meer???

Discussie in 'Model elektronica' gestart door easy, 7 aug 2015.

  1. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Hoi allen,

    Net op trip vertrokken voor 4 dagen, helitje mee genomen en een dx6 van paar maanden oud,altijd feilloos gewerkt.

    Na het uithalen en opladen/terug plaatsen van de batterijen gaat de led balk even aan na opzetten. Dan uit,wat normaal is voor 2sec en dan gaat hij vast aan.

    Nu dus niet meer.. led balk gaat niet meer vast aan na die 2sec.. dus hij zend ook effectief niet.

    Kan je deze zender resetten? De zender, niet de modellen he ;)

    Hij is nog in garantie maar daar ben ik nu op reis niets mee natuurlijk..

    Mvg
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Even opnieuw binden ?
     
  3. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Het gaat puur over de zender, de spectrum dx 6 heeft een orange led balk,als de zender zend brand deze.

    Bij mij brand deze niet meer. Zender zend dus niet. dus zoiezo onmogelijk om met wat dan ook te binden.

    Vraag me dus af of je een soort van reset kan doen op 1 of andere manier zodat men zender terug zend.. of dat hij binnen moet bij de dealer (waar ik voor vrees)
     
    arnodejong vindt dit leuk.
  4. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Batterijen er goed in ?? Zijn ze wel vol ??? Met andere batterijen getest ??
     
  5. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Niemand die er iets meer van weet van deze zender...? Alle logische oplossingen (batterijen enz..) heb ik al allemaal geprobeerd hoor..

    Mvg
     
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb de DX6i en als je hem inschakeld met de trainerswitch omhoog komt hij in de bindmodus.
     
  7. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Dealer bellen.
    De DX6 kan je resetten.
    Ik weet alleen niet hoe.
     
  8. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    En weg is hij.. hopelijk komt hij werkend terug, zal er in elk geval een tijd moeten op wachten, gelukkig kan ik een spektrum zender tijdel lenen van een clubmaatje :)

    Wat zouden we zijn zonder goeie clubmaatjes he ;)
     
  9. Ivan

    Ivan

    Lid geworden:
    15 mrt 2017
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Torhout

    Is het probleem met de zender opgelost? Ikzelf wilde nu ook gaan vliegen, eventjes werkte hij, dan eens alles afgelegd om een vriend te helpen, ik leg hem terug aan, oranje led werkt ook niet meer, dus ook geen zend/ontvangst meer.....????
    Wat was de oplossing (indien opgelost??)
     
  10. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Goeiedag,

    Dan vrees ik dat net zoals bij mij u zend module stuk is..
    Ik had nog garantie dus heb hem door de winkel waar ik hem had gekocht laten opsturen naar horizon.. Maanden heb ik gewacht.. En uiteindelijk na de zoveelste keer er achter vragen heeft de winkel mij een nieuwe gegeven.. mijn oude zender was bij horizon gewoon weg/onvindbaar geworden..

    Hebt u nog garantie? Anders vrees ik dat u voor een dure herstelling staat en misschien beter een nieuwe gaat halen..

    Mvg
     
  11. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    O ja dat reset verhaal klopt dus niet wat het zenden betreft he. Als je deze zender aan zet moet die oranje led gaan branden en moet dat ding gewoon werken, heeft niets met instellingen of resetten te maken.
     
  12. Ivan

    Ivan

    Lid geworden:
    15 mrt 2017
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Torhout
    Dank voor de vlugge reactie!!
    Uit garantie ................
    Al een beetje op het net zitten zoeken/kijken, blijkbaar redelijk wa problemen met die dx6 ........
    Niettegenstaande ik er altijd ZEER tevreden van was, zeker met die spraak/telemetrie!!!
    1 nadeel had ikzelf met dit toestel, dit toestel werkt niet graag samen met de orange ontvangers....
    Alvast dank voor de reactie, ik steek eens mijn licht op bij de locale deales hier!
     
  13. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    679
    Locatie:
    Veldhoven
    Als eens een update van Airware geprobeerd? Ik heb het zelfde eens voor gehad met de DX6 van mijn neefje. Die wilde na een update ook niet meer zenden. Andere SD kaart erin met laatste Airware versie, updaten en alles werkte weer. Klinkt misschien raar, maar waar. Denk dat er iets mis was gegaan bij de voorgaande installatie.

    Groet,
    Coen
     
  14. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    679
    Locatie:
    Veldhoven
    Als eens een update van Airware geprobeerd? Ik heb het zelfde eens voor gehad met de DX6 van mijn neefje. Die wilde na een update ook niet meer zenden. Andere SD kaart erin met laatste Airware versie, updaten en alles werkte weer. Klinkt misschien raar, maar waar. Denk dat er iets mis was gegaan bij de voorgaande installatie.

    Groet,
    Coen
     
  15. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    679
    Locatie:
    Veldhoven
    Dubbele post. Sorry
     
  16. Ivan

    Ivan

    Lid geworden:
    15 mrt 2017
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Torhout
    Alvast dank voor de hulp!!
    Dit net geprobeerd....... jammergenoeg niet opgelost....
    Ik ken iemand die heel goed op de hoogte is van elektronica, die wil er eens naar kijken en hem eens open doen.....
     
  17. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Dat soort dingen vindt de echte monteur (/reparatiedienst) altijd geweldig.
     
  18. Banaanhangwagen

    Banaanhangwagen

    Lid geworden:
    8 mrt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Area51
    Inderdaad, insturen te reparatie. Dat is doorgaans snel en niet duur. Je wil niet meemaken dat je straks lekker aan het vliegen bent en je heli ineens onbestuurbaar uit de lucht komt denderen omdat je 10 euro bespaard hebt op een reparatie..
     

Deel Deze Pagina