HELP!!!! Welke is het best?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi ik ben nieuw bij deze site en deze hobby.

het gaat om een brandstof auto
ik wil 1 nemen van tot max. 400 euro.
Ik zat te denken aan o.a.


- De Carson specter

-Protech Yada ST

Hebben jullie 1 van deze 2 of kunnen jullie mij 1 betere aanraden?

Ik zelf weet dat Tamiya het best is maar die zijn zo duur
een tamiya voor 400 heb je 1 die sneller is voor 200 van carson.

HELP:sad:
 
Laatst bewerkt:
Protech Yada is van die twee denk ik de beste

maar wat je zegt van dat Tamiya het beste is dit is absoluut niet (de elektro's 30 jaar geleden wel).

let er wel op dat standaard stuur servo zeer slap is en kan erg snel kapot gaan.
en onderdelen dus er komen nog heel wat kosten bij
-brandstof
-reserve gloeipluggen (bougies)
-ik denk ook wat klein gereedschap

ik weet niet wat andere denken

Bas Janssen
 
Bas welke auto heb je zelf richting de prijs van 400 euro

en de protech yada st is bij de meeste winkels RTR dus gelijk klaar om te rijden.
 
Ik heb zelf de robitronic mantis TXS (truggy) en die bevalt me prima, en die is 400 rtr.
maar als ik zou moeten tussen de twee waar jij tussen twijfeld zou ik persoonlijk voor de protech gaan.
 
Conrad.nl - Gebruiksvriendelijke Panasonic duo-telefoonset
TOURENWAGEN CHASSIS 4WD 1:6 (300 euro - zonder zender)

LET OP WAT HIER ONDER STAAT HEB IK NIET GESCHREVEN DIT IS WAT OP DE SITE STAAT.

Voor alle RC-modelrijders voor wie modellen in schaal 1:10 te klein en modellen in schaal 1:5 te groot zijn, hebben wij met dit1:6-chassis het perfecte alternatief. De ongeëvenaarde kracht van de sterke racemotor wordt door het uitstekend hierop afgestemde chassis naar een perfecte combinatie van dynamisch rijgedrag en topsnelheid omgezet. Daarbij heeft u de vrije keuze of u kiest voor een model met of zonder ingebouwde radiografische afstandsbediening.

Uitvoering:
3 mm aluminium chassis met verzonken schroeven
Instelbare 2-versnellingstransmissie
2 gescheiden instelbare raceremmen
Remblokken met voeringen
Stalen remschijven met gaten
4-voudige aluminium hydraulische schokdempers met kartelbouten
Krachtige 4,1 cm3 X-race-verbrandingsmotor met 2-kamer resonantiegeluidsdemper
Chassisverstijving achter
Stof- en spatwaterdichte RC-box
Tank met een inhoud van 125 ml
Het model is volledig kogelgelagerd
Camber ensporing instelbaar
Stabilisator op de achteras
Versterkte stuurstangbevestiging voor en achter
Geprofileerde slicks rijklaar verlijmd.

Technische specificaties: Afm. lengte ± 500 mm
Breedte ±305 mm
Hoogte ± 150 mm
Breedte van de banden ± 46 mm
Band-Ø ± 110 mm
Vermogen motor 1,85 kW (2,5 pk).

Omvang levering: Voorgemonteerd chassis
Incl. alle noodzakelijke kleine onderdelen
Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.




226469_LB_01_FB.EPS.jpg


226469_AB_01_FB.EPS.jpg


226469_RB_01_FB.EPS.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weet je wel wat je wilt ?

De 1e post de keuze tussen een buggy en een truggy en nu in je laatste post een onroad....
 
Het gaat me om de snelheid ik wel een goede snelle auto

als ik ooknog in zand ermee kan rijden zo dat fijn zijn

maar ik ben niet echt opzoek naar buggys gewoon snelle auto,s wat het ook maar zijn.
 
Conrad.nl - Gebruiksvriendelijke Panasonic duo-telefoonset
TOURENWAGEN CHASSIS 4WD 1:6 (300 euro - zonder zender)

LET OP WAT HIER ONDER STAAT HEB IK NIET GESCHREVEN DIT IS WAT OP DE SITE STAAT.

Voor alle RC-modelrijders voor wie modellen in schaal 1:10 te klein en modellen in schaal 1:5 te groot zijn, hebben wij met dit1:6-chassis het perfecte alternatief. De ongeëvenaarde kracht van de sterke racemotor wordt door het uitstekend hierop afgestemde chassis naar een perfecte combinatie van dynamisch rijgedrag en topsnelheid omgezet. Daarbij heeft u de vrije keuze of u kiest voor een model met of zonder ingebouwde radiografische afstandsbediening.

Uitvoering:
3 mm aluminium chassis met verzonken schroeven
Instelbare 2-versnellingstransmissie
2 gescheiden instelbare raceremmen
Remblokken met voeringen
Stalen remschijven met gaten
4-voudige aluminium hydraulische schokdempers met kartelbouten
Krachtige 4,1 cm3 X-race-verbrandingsmotor met 2-kamer resonantiegeluidsdemper
Chassisverstijving achter
Stof- en spatwaterdichte RC-box
Tank met een inhoud van 125 ml
Het model is volledig kogelgelagerd
Camber ensporing instelbaar
Stabilisator op de achteras
Versterkte stuurstangbevestiging voor en achter
Geprofileerde slicks rijklaar verlijmd.

Technische specificaties: Afm. lengte ± 500 mm
Breedte ±305 mm
Hoogte ± 150 mm
Breedte van de banden ± 46 mm
Band-Ø ± 110 mm
Vermogen motor 1,85 kW (2,5 pk).

Omvang levering: Voorgemonteerd chassis
Incl. alle noodzakelijke kleine onderdelen
Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.




226469_LB_01_FB.EPS.jpg


226469_AB_01_FB.EPS.jpg


226469_RB_01_FB.EPS.jpg

Nu lijkt dit me een perfecte wagen.
maar ik heb een paar vragen

Zal deze snel stukgaan als jullie de onderdelen zien?
is deze auto goed?
en omdat ik hier geen zender mee krijg werkt deze dan gelijk met een zender die ik koop of moet ik nog iets instellen en kopen.
 
Zal deze snel stukgaan als jullie de onderdelen zien?
is deze auto goed?
en omdat ik hier geen zender mee krijg werkt deze dan gelijk met een zender die ik koop of moet ik nog iets instellen en kopen.

Wen eraan, iedere RC auto kan kapot en hoe sneller die gaat des te sneller hij aan een stoeprand kapot kan gaan en hoe hoger de slijtage is.
Als de auto goed is..... alle waarde naar zijn geld, de onderdelenvoorziening verloopt alleen via de Conrad en dat is soms wat minder.
Als de auto zonder zender komt komt die dus ook zonder servo's. Een beetje zender wordt geleverd met servo's maar ik vrees dat die standaard servo's te zwak zijn voor o0p het stuur en moet je dus nog wel iets stevigers erbij halen. Servo's moet je dus inbouwen als ook de ontvanger en de accu en dan inderdaad de wieltjes op de servo's goed monteren en de boel uitlijnen.

Maar ja, de helft van dit verhaal staat al beschreven in de div. stickies in dit forum dus lijkt het mij dat je je kennis heel wat kunt verbreden door dat eens goed door te lezen.
 
Dat zal ik doen

Nu ik weer ben gaan kijken op conrad

1:5 RC auto Ready to ride

500 euro er zijn veel keuzes

en een benzinemotor dat bezine is wel stukken goedkoper dan nitro.

ik zal nog maar wel minstens 1 weekje moeten zoeken en naar winkels gaan.
 
Even een opmerking van huishoudelijke aard: Als je hulp vraagt op een forum waar veel meer weten dan 1 lijkt mij het beste dat je ook je topic blijft volgen en aanvullen met eventuele vragen. Ik kon geen reply op je ICQ pager bericht geven dan alleen mailen en daar begin ik zeker op dit moment niet aan gezien de ervaringen in het verleden.

Wat je nu aanwijst is weer een Conrad product.....
Benzine is makkelijker starten en onderhouden maar tegelijk is het groot, log en zeker niet (veel) sneller.

Wil je echt snelheid moet je eens kijken naar een Schumacher Fusion.
Wil je leuk offroad rijden moet je een RTR buggy nemen zoals er velen zijn zoals de Losi 8ght, HB Lightning, GS Storm, Protech Yada, HongNor. Andere leuke en betaalbare opties zijn de 1:10 buggies zoals de Kyosho DBX, HPI MT2, HPI Firestorm etc.

Vergeet de Conrad en kijk eens op PK Model Racing VG Modelbouw - Begin http://www.2brothersrc.nl Modelsport - nieuws index of bekijk gewoon een grote lijst van winkels op rcauto.startpagina.nl
 
Roelof je hebt me bij de laatste bericht erg geholpen

ik was opzoek naar een super snelle auto klein en niet duur
en heb hem gevonden ook

FUSION 28 4.6cc

Gaat wel 130 km.per uur.

prijs: 370 euro zonder zender.

in totaal kost dit me 450 euro maximaal.
 
Staat je zeker niet blind op die 130 Km/H van die fusion. Dat haal je met de normale condities toch niet. Tis gewoon wel een dikke motor die ze denk ik met de juist vertanding etc aangepast hebben maar 130 ga je hem zeker niet laten trekken.

Zelfs de beste/snelste 1:8 trekt met goede vertanding etc en genoeg ruimte max rondom de 130...uitzondering daar gelaten.
 
prijs: 370 euro zonder zender.

in totaal kost dit me 450 euro maximaal.

Het kost je 450 minimaal ipv maximaal. Want je hebt nog van alles nodig, zender, servo's, ontvanger accu, zender accu, brandstof, gloeidriver, lader en waarschijnlijk wat gereedschap. Daarna moet je nog wat budget over houden voor dingen die slijten of op gaan (banden, gloeipluggen en brandstof) en er zal ook wel eens wat stuk gaan.
 
het is 1 van de enigste die snel gaat en niet boven de 500 zit.
de 1:5 auto,s zijn wel leuk en groot werken op benzine alleen halen de 50 maximaal.
en die buggys die gaan tot de 70.
 
het is 1 van de enigste die snel gaat en niet boven de 500 zit.
de 1:5 auto,s zijn wel leuk en groot werken op benzine alleen halen de 50 maximaal.
en die buggys die gaan tot de 70.


Geloof mij maar als je begint is de snelheid die alle beginnende onroad brandstofmodellen hebben echt hard zat. Meeste standaard kyosho's, CD-3's, RS4 evo etc lopen 75 (+), mijne is geklokt op 79,1 @ de MACH. Hard zat in het begin je moet toch eerst leren rijden.

Als je op parkeerplaats gaat rijden ga je toch niet harder dan 80. Je moet ook de ruimte hebben.

Als je op circuit gaat rijden heb je echt niet meteen de behoefte om 100 te gaan hoor;)..dan lig je elke keer ernaast..

Want maak op dat het je eerste auto is..in ieder geval niet veel ervaring....


Over die Fusion: vele schreven dat het een onbeheersbare bak was en dat je echt wel vele meters vrij moest hebben om nauwkeurig te sturen. Maar er waren der ook een paar die hadden een GT body er op gezet en nog paar aanpassingen en geen last er meer van. Ik denk voor circuit dat je beter een andere auto kunt nemen...

Zie :topsnelheid-brandstofauto
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tamiyaflugel, ik begrijp niet wat je bedoelt. Als ik jou was zou ik zoals snowmansion aangeeft eens kijken naar een HPI RS4 Evo, Kyosho FW05 of FW06 of een Ofna CD-3. En ga eens langs bij een modelbouwzaak en laat je daar informeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top